De respectloze en gevaarlijke uitlatingen van politicus Wilders over de Koran zal jullie niet ontgaan zijn. Ik zat net even in Google (zie link onderaan) te zoeken op Wilders psychiatrie, en kwam een paar sites tegen waar openlijk de vraag gesteld werd of Wilders aan psychische stoornissen lijdt. Ook kwam ik op sommige sites waaronder één politieke de vraag tegen of hij niet voldeed aan de criteria gedwongen opname. Jezelf en anderen in gevaar brengen zijn namelijk belangrijke criteria in de BOPZ.
Maar wat mij verbaast, is dat sommige psychiaters in het geval van Volkert van der G. en andere opzienbarende zaken zich in het openbare debat mengen en uitspraken over stoornissen doen zonder de persoon in kwestie zelf gezien te hebben, maar nu het land wederom in rep en roer is blijft het opeens verdacht stil uit die hoek. Of zou de psychiatrie dit gezien onderstaande uitspraken over onder andere de aanval op religie en politiek opeens uitkomen dat het zo stil blijft uit die hoek ???
De Britse psychiater John Rawling Rees, de latere medeoprichter van de World Federation for Metal Health (WFMH), vertelde een vergadering van de National Council of Mental Hygiene in het Verenigd Koninkrijk het volgende:
“Het openbare leven, de politiek en de industrie zouden allemaal binnen de invloedsfeer van de psychiatrie moeten vallen… op een aantal beroepen hebben we een nuttige aanval gedaan. Het onderwijs en de kerk zijn natuurlijk de gemakkelijkste; rechtspraak en geneeskunde de moeilijkste…”
In 1945, een tijd van grote verdeeldheid, onzekerheid en verslagenheid, verklaarde de Canadese psychiater en medeoprichter van de WFMH, G. Brock Chisholm: “Om wereldheerschappij te bereiken moeten uit de menselijke geest zijn individualisme, trouw aan familietradities en religieuze dogma's worden verwijderd”.
Mocht iemand uitspraken uit psychiatrische hoek vernemen, dan zie ik ze hier graag tegemoed, al verwacht ik dat het nu erg stil blijft, een burger met zulke uitspraken die zoveel teweeg brengen had waarschijnlijk al van de straat geplukt en platgespoten geweest… Groetjes v Hyperactief
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=wilders+psychiatrie&btnG=Google+zoeken&meta=lr%3Dlang_nl