Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Rapportages privacy schending ???

• Hyperactief A-P

Wat mij door de jaren heen opgevallen is bij zowel Jeugdzorg als aanverwante instellingen als psychiatrische instellingen en rapportages, dat zo'n beetje het hele leven om een “patiënt” heen mee gerapporteerd wordt. Geleuter als moeder of vader heeft een nieuwe vriend, en als het even kan nog een suggestief “oordeel” daarover ook. Alles in het kader van hun niets weet kunde om het eigen falen vooraf in te dekken, tenminste zo zie ik dat, omdat ik er geen andere logische verklaring voor kan vinden. Ik heb een ex-Oostblokker die hier ooit tegenaan liep horen zeggen dat de Stasi niets was vergeleken bij deze verregaande rapportages om mensen bij voorbaat kapot te schrijven, wat ook zijn ervaring was. Ik vraag me af of dit eigenlijk niet in strijd is met de privacy wetgeving (al wordt ook die steeds verder uitgehold), want het is toch werkelijk te bezopen dat als een kind voor een probleem “behandeld” wordt, alle andere individuen daaromheen ook meegenomen worden in dit mijns inziens frauduleuze rapportage “circus” Wat vinden jullie hiervan ??? Groetjes v Hyperactief

• antipsychiatrie

yessss…

helaas met een nieuwe account en mail… heeft &&& de gelegenheid om weer te reageren in deze prikpagina. de toegang wordt door onze eigen compu helaas verhinderd en zijn nog niet achter het mankement gekomen.

cookies deleten enzo is standaard procedure voor ons. dus hooguit 1of andere spybot. maar goed, dat is nu eigenlijk ook onlogisch. dus raadsel.

over het onderwerp:

rapportages, zijn in onze ogen zoiets als ‘stalken’. het blijft je achtervolgen.

en heeft zeer zeker veel weg van de praktijken uit nazi duitsland. en privacy, kiss our bud…want zodra je iets door het collega voor bescherming privacy gegevens wilt laten recht zetten, voeren ze voortdurend juridische excusen aan waarvoor ze geen vinger voor je kunnen verzetten.

we hebben zelf werkervaring met het beroep als gezinsvoogd. daarin viel ons bijvoorbeeld altijd op, dat er in een hulpverleningsplan OFFICIEEL ruimte is waar de mening van belanghebbenden moet weergegeven worden. in de praktijk wordt daar echter de gewenste mening van de belanghebbenden neergeschreven, of gladweg weggelaten wat de belanghebbenden aangegeven hebben, omdat ze zoiets niet zouden kunnen mogen vinden etc. en dan moesten ze dat zelf maar bij de rechter gaan vertellen.

gekoppelde patientenregisters zijn helemaal je reinste nazibewind feitelijk. alles registreren. en dan nog zeggen dat je iets vertrouwelijk tussen vier muren verteld aan ‘je psychiater’. my a…..derriere. half nederland zit op zo'n moment met je mee te lezen en over je te beslissen.

en dan nog wat men verder wil, dat de schooljuf ook al in het gekoppelde bestand gegevens kan invoeren, als die bijvoorbeeld ‘vroegtijdig’ signaleert, dat je autistische trekjes vertoont, omdat je geen zin hebt om je speelgoed op te ruimen en dus niet luistert en lekker traag doet. he, dit is een voorbeeld uit de praktijk hoor.

nee, het is niks al dat gerapporteer. je leven ligt eigenlijk aan de stoeprand zonder dat je het aan de stoeprand hoeft te zetten. waar gaan al die mensen met al die usb stickjes heen? onlangs nog… waren we op ons werk. op een dependence. daar was geen inlogcode beschikbaar. we herinnerden ons de inlogcode van de hoofdlocatie en voerden die in, wat bleek… we zaten met zijn 2 en op die inlogcode te werken: wij konden gewoon letter voor letter zien welke mail zij zat te tikken!!!

lekker met je privacy.

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, goed dat het nu gelukt is weer te posten. Blijf je nu de nick-name antipsychiatrie houden of wordt dat t.z.t. weer &&& ??? En wat betreft je reactie vrijwel niets aan toe te voegen, het zijn zeer gevaarlijke ontwikkelingen waarvan zo weer misbruik gemaakt kan worden, temeer omdat pseudo-etiketjes zonder medisch en/ of wetenschappelijke onderbouwing opgeplakt kunnen worden bij iedereen. Jou hele verhaal hier omtrend herken ik maar al te goed, waaronder ook de ingelaste ruimte, en waar aantoonbare fouten in het rapport vaak niet gecorrigeerd worden en rechters hier wel drastische beslissingen op nemen… Groetjes v Hyperactief