Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Meer ADHD door toevoeging supplementen !!!

• Hyperactief A-P

Een interessant artikel aangaande supplementen wat me overigens niets zou verbazen, want wat veel mensen niet weten is dat de voedselindustrie ook in farmaceutische handen is. Neem de Codex Alimentarius maar, zie het filmpje op:

http://www.eqgen.nl/html/multimedia_gezondheid_codex_Laibow.html

Ook deze site is erg informatief aangaande cellulaire gezondheid:

http://www.rath-eduserv.com/nederlands/gezondheid/nl_cellularhealth.html

Groetjes v Hyperactief

Meer ADHD bij kinderen door toevoegingen in snoep en drank

Van onze verslaggever Broer Scholtens

AMSTERDAM - Kleurstoffen en conserveringsmiddelen werken volgens Brits onderzoek hyperactiviteit in de hand.

Uitleg Snoep- en dranktoevoegingen, zoals kleurstoffen, werken bij jonge kinderen hyperactiviteit (ADHD) in de hand, stellen Britse onderzoekers van de universiteit van Southampton en Imperial College in Londen in een artikel dat donderdag op de website van The Lancet is gezet.

Driehonderd kinderen van 3 en 4 jaar oud en 8 en 9 jaar oud waren bij het onderzoek betrokken. Het ging om ‘gemiddelde’ kinderen; niet met een specifiek ADHD-verleden. De kinderen kregen een week achtereen snoep en frisdrank. Een deel zonder kleurstoffen en conserveringsmiddel (placebo), een deel met. De dobbelsteen bepaalde wie wat die week kreeg. De week daarop kregen de kinderen zo weinig mogelijk kleurstoffen binnen.

Daarna werden de zaken omgedraaid: de groep die eerst kleurstoffen had gehad, kreeg daarna drank en snoep zonder toevoegingen. Aan kleur en aan smaak was niet te zien of te proeven wie wat kreeg.

De kinderen werden in de klas geobserveerd. Ook moesten ze aandachtstesten doen.

Uit het onderzoek blijkt dat kleurstoffen – in een hoeveelheid die een Brits kind gemiddeld binnenkrijgt – in combinatie met conserveringsmiddel (het veel gebruikte natriumbenzoaat) significant hyperactiviteit in de hand werken. En dat veroorzaakt leerproblemen, stellen de onderzoekers. BRON: De Volkskrant

• Alkien

Dit verbaasd mij in het geheel niet Hyper. Ook ik ben er lang achter dat kleurstoffen in voeding en drinken druk gedrag in de hand werken.

Zelf gebruik ik zoveel mogelijk dingen waar dit niet in zit. Zoals bv. Limonade, en geef mijn kids vrijwel geen chocolade, want ook daar kan een kind hyper van worden. ( ik mocht het vroeger al niet omdat ik er ook heel druk van werd als kind).

Ik snap alleen niet dat men daar nu pas mee komt want het is al heel lang bekend dat dit soort dingen hyperactiviteit in de hand werken.

Nog even iets anders misschien ten overvloede, maar zouden veel mensen die dit zien staan Codex Alimentarius wel weten wat ermee bedoeld wordt ???

Misschien dat je dit even zou kunnen uitleggen voor “leken”. ;)

Groetjes,

Alkien.

• erik

hoi Alkien, leken hebben ook google :)

De Codex Alimentarius Commission (Codex) is een internationaal forum waaraan door 173 landen wordt deelgenomen. Dit forum ontwikkelt internationale normen voor voedselproducten, met als doel de internationale volksgezondheid te beschermen en de eerlijkheid van de handel in voedselproducten te bevorderen.

De Codex is een VN-organisatie, onder de vlag van zowel de FAO (Internationale Voedsel- en Landbouworganisatie) en de WHO (Wereldgezondheidsorganisatie). In Nederland valt de verantwoordelijkheid voor de deelname aan dit internationale forum onder de ministeries van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

groeten van Erik

• Hyperactief A-P

Eerst moeten dingen onderzocht en wetenschappelijk aangetoond worden Alkien, dan pas heeft iets “lading”, ook al weten mensen dat uit ervaring allang. Overigens de link waar ik naar verwijs aangaande de Codex Alimentarius legt alles uit, en het 40 minuten durende filmpje geeft een goed beeld. Groetjes v Hyperactief:)

• Hyperactief A-P

Niet iedereen ken de zoekfuncties Erik, ook al klinkt dat misschien gek, maar goed de link in de begintopic is zeer informatief. Groetjes v Hyperactief;)

• erik

Dat is toch dezelfde dame die beweert dat ze is meegenomen door aliens?

• Hyperactief A-P

Geen idee erik, en eerlijk gezegt niet belangrijk ook, het gaat om de boodschap en niet om de boodschapper, en de boodschap over de Codex Alimentarius is duidelijk en heeft niets met eventuele andere uitspraken van haar te maken, die van het eigenlijke onderwerp afdwalen. Groetjes v Hyperactief

erik schreef:

>

> Dat is toch dezelfde dame die beweert dat ze is meegenomen

> door aliens?

• antipsychiatrie

ja maar wij hebben liever opvoedkampen…aldus hirsch ballin….

• Hyperactief A-P

Die kant zie je het i.d.d. opgaan &&&/ antipsychiatrie, met oplossingen kun je geen onpopulaire maatregelen er door jassen.:( Groetjes v Hyperactief

antipsychiatrie schreef:

>

> ja maar wij hebben liever opvoedkampen…aldus hirsch

> ballin….

• Alkien

Oke dan is dat duidelijk Hyper. ;)

Groetjes,

Alkien.