Yep &&&, maar als het aan de psych's ligt zoals ik in mijn vorige posting al schreef dan willen ze het gevangeniswezen ook beheersen. Gelukkig is het aantal psych's schaars, en gaan er nog een hoop vergrijsden uit. Groetjes v Hyperactief
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nlMmm ik voel me ineens aangesproken……
Nee hoor, alle gekheid daargelaten.
Medicatie wordt binnen deze instellingen veelvuldig gegeven. Ik vermoed dat op het moment dat er een “nieuwe klant” binnen komt, deze onmiddelijk onderworpen wordt aan een psych onderzoek. En dat er dan terplekke wel direkt een vorm van medicatie wordt voorgeschreven cq opgedrongen, omdat er bij niet innemen sancties volgen.
Jouw wel bekend Hyper.
Ook binnen de Kinder en Jeugdpsychiatrie gebeurd dit, dus zal het in dit soort instellingen zeker niet anders zijn. Ervaring leert Hyper.
Groetjes,
Alkien.
Wat betreft de bovenste zin :D:D En ik begrijp wat je bedoeld Alkien, maar uit de HvB's (Huizen van Bewaring) en gevangenissen zijn mij geen geluiden van drang op dat gebied bekend. Als die drang er zou zijn, dan zou men de strijd om dat in handen te krijgen niet zo voeren. In jeugdgevangenissen gebeurd dat wel, omdat deze dwang/ drang organisaties vaak betrokken zijn bij de plaatsing. Groetjes v Hyperactief
Hieronder het bewijs dat de psychiatrie de pijlen gericht heeft op het hele gevangeniswezen, om mijns inziens zo nog meer schade te berokkenen en mensen vergelijkingsmateriaal van hun criminele onwetenschappelijke praktijken te onthouden… Groetjes v Hyperactief
'Aanpak criminaliteit overheid achterhaald'
De strategie waarmee de overheid de laatste jaren de criminaliteit probeert aan te pakken, is ‘volledig achterhaald’. Dat concludeert Corine de Ruiter, hoogleraar forensische psychologie, aan de Universiteit Maastricht. Ze meent dat de Nederlandse gevangenissen overwegend worden bevolkt door psychisch gestoorde en verslaafde patiënten, niet door slechte mensen die in staat zijn zelf verantwoordelijkheid te dragen voor hun misdrijven. Door de vele schadelijke gevolgen voor het psychische welzijn van gevangenen, pleit ze waar mogelijk voor het vermijden van gevangenisstraf. Ook moet de behandeling van psychische stoornissen, inclusief verslavingsproblemen, centraal komen te staan om criminaliteit effectief te kunnen bestrijden, meent De Ruiter. In haar rede waarmee ze vrijdag de leerstoel Forensische Psychologie aan de Universiteit Maastricht aanvaardt, stelt ze dat het beleid van oud-Justitieminister Donner ‘alle wetenschappelijke evidentie tart’ over wat werkt om herhaling van crimineel gedrag te voorkomen. Psychisch gestoorde gevangenen moeten volgens haar in psychiatrische inrichtingen zitten om te worden behandeld, en niet in de gevangenis. Omdat dit niet gebeurt, maakt De Ruiter zich zorgen over het huidige Nederlandse strafrechtklimaat en de effectieve bestrijding van criminaliteit. Ze constateert dat gedetineerden zonder behandeling niet van hun stoornis af raken en daarom na hun gevangenisstraf weer snel vervallen in crimineel gedrag. BRON: Parlementaire nieuwsbrief 27-09-2007
Hyperactief A-P schreef:
>
> Yep &&&, maar als het aan de psych's ligt zoals ik in mijn
> vorige posting al schreef dan willen ze het gevangeniswezen
> ook beheersen. Gelukkig is het aantal psych's schaars, en
> gaan er nog een hoop vergrijsden uit. Groetjes v Hyperactief
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?