Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Psychiater maakte me geestelijk kapot !!!

• Hyperactief A-P

Een beroepsverbod een taakstraf en voorwaardelijke gevangenisstraf voor een psychiater. Het eerste voor het gebruiken van onwetenschappelijke methoden, en de straf voor aanranding. Ik ben benieuwd wat jullie van deze straf vinden ??? Groetjes v Hyperactief

'Psychiater maakte me geestelijk kapot'

door Fred Soeteman

DEN HAAG - Psychiater dr. Eddy Z.C. (66) die het klassieke werk aan zielsziekten combineert met de prikkels van acupunctuur, ziet zichzelf als pionier in Europa. Maar die voortrekkersrol waarin hij zich concentreerde op naalden en drukpunten, heeft hem nu als verdachte van aanranding voor de strafrechter gebracht.

“Hij heeft me psychisch kapót gemaakt”, huilde gisteren ex-patiënte Martha over haar beminnelijk glimlachende ex-behandelaar in de Haagse rechtszaal. De vrouw heeft de uit Guatemala afkomstige dr. Eddy aangeklaagd bij het medisch tuchtcollege, bij de klachtencommissie van zijn eigen beroepsvereniging, en bij justitie: “Ik ben niet zijn eerste slachtoffer geweest, maar hopelijk wel het laatste.”

Baby

Mevrouw Martha, gekweld door problematiek in verband met een doodgeboren baby, een zwaar verkeersongeluk, en obsessieve gedachten over een jeugdvriend die haar beletten in het heden te leven, doorstond sessies die de psychiater volgens haar gebruikte om haar te betasten aan billen, borsten, in haar liezen en rond de schaamstreek, al of niet voor massage of het plaatsen van soms flink pijnlijke acupunctuurnaaldjes.

In de rechtszaal vertelde zij huilend: “ Ik vond het afschuwelijk dat hij me steeds verder liet uitkleden en me steeds intiemer aanraakte. Maar ik dacht: híj is de psychiater. Híj zal het wel weten.” Toen hij haar onverhoeds bij haar borsten had gepakt, en “ schuddende en wegende bewegingen” had gemaakt, was voor haar de maat vol.

Dr. Eddy mag inmiddels van het tuchtcollege zijn beroep niet meer uitoefenen, maar hij is in hoger beroep gegaan. Want 't is allemaal nooit gebeurd, wat mevrouw beweert, meldde hij ook gisteren. “De liezen? Die wil je niet raken bij acupunctuur. Al die zenuwen en vaten. Ik heb wel geprikt even boven het schaambeen, belangrijk voor de balans tussen de voor- en achterzijde van het lichaam (…) Ik heb haar altijd uitgelegd wat ik wilde gaan doen, en ze zei altijd ja. En na een behandeling bedankte ze me.” Dat Martha het gevoel had dat zij bij dr. Eddy letterlijk met de billen bloot lag, tja: “Dat is háár gevoel. Háár interpretatie. Maar het was níet zo…”Huisarts

Het bleef welles-nietes gisteren, tussen geneesheer en patiënt. Officier van justitie mevr. mr. A.C. Kramer citeerde daarom getuigen aan wie Martha haar belevenissen had verteld, onder wie een bevriende huisarts. Die vertelde haar dat het absoluut niet goed zat in de Sassenheimse praktijk. Het bevreemdde haar dat hij als psychiater acupunctuur toepaste. Het tuchtcollege heeft in juli geoordeeld dat Z.C. zich van onwetenschappelijke methoden heeft bediend, en dat hij volstrekt ongeschikt is voor de professie, zo haalde de officier aan.

Zij zei dat ze de dokter naar de gevangenis zou hebben gestuurd als hij jonger was geweest. Zij eiste nu negen maanden voorwaardelijk en een werkstraf van 240 uur of 120 dagen zitten. Uitspraak: 30 oktober. BRON: De Telegraaf wo 17 okt 2007, 05:30 !!!

• &&&

en hoe oud was ie? net 18? of 3honderd80?

is er nou een stukje weggevallen? de der na laatste alinea, eindigt met ''Huisarts

maar ja. ja die psych is kniftig, maar dat die vrouw er zo'n vertrouwen in heeft gehad, god. wat een ellende.

'hij is de psychiater'. jaja, dat zegt wat, maar niet heus. met zijn allen rent men daar het ravijn in.

• Hyperactief A-P

en hoe oud was ie? net 18? of 3honderd80? Aldus: &&&.

Hoi &&&, de leeftijd staat in het stuk, oftewel net boven de pensioenleeftijd normaal gezien. Daarom vindt ik het onbegrijpelijk dat hij wel de gevangenis ingegaan had als die jonger geweest was, en nu niet. Dat ze daarbij meewogen dat ie zijn beroep niet meer mag uitoefenen vindt ik onzin. Zo'n zware straf is dat niet voor een psych op leeftijd, dat zou veel harder aankomen voor een beginneling. Oftewel weer typisch een softe uitspraak van klassejustitie…

is er nou een stukje weggevallen? de der na laatste alinea, eindigt met ''Huisarts Aldus: &&&.

Nee zie het stuk in de orginele link, het woord “Huisarts” had eigenlijk vet gedrukt moeten staan wat ik vergeten was, maar ook dan kan ik het nog steeds niet plaatsen. Want waar het achter staat, of wat daaronder komt heeft niets met de uitspraken van een “Huisarts” te maken. Het kwam op mij ook vreemd over, maar zie het stuk:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article73088121.ece?cid=rss

maar ja. ja die psych is kniftig, maar dat die vrouw er zo'n vertrouwen in heeft gehad, god. wat een ellende.

'hij is de psychiater'. jaja, dat zegt wat, maar niet heus. met zijn allen rent men daar het ravijn in. Aldus: &&&.

Ja en hoeveel psychiaters zijn er niet mee weggekomen, de ander is tenslotte toch “gek”…:( Groetjes v Hyperactief

• Elia

Hoi Hyperactief,

Buiten het hele gebeuren om, is het toch gek dat die man acupunktuur gebruikt.

Het één psychiatrie heeft met het ander acupunktuur toch niets te maken.

Het laatste is een alternatieve geneesmethode gebaseerd op een primitieve cultuur uit China waar ze in allerlei krachten en goden geloven. Met die naaldjes worden in zenuwbanen geprikt, dit kan allerlei gevolgen hebben, zoals dat mevrouw misschien minder weerbaar werd tegen de seksuele toenadering. Tegenwoordig zijn dit soort methodes gewoon onderdeel van de maatschappij maar een waarschuwing is toch wel op zijn plaats!

Het is 31 oktober, heb je nog iets van de uitspraak gehoord?

Groetjes van Elia

(voorheen Ellen XL, het begon met een grapje. Iemand noemde zich Mozes en ik zei, dan ben ik Elia. Inmiddels word ik op straat aangesproken met Elia. Dus ik heb mijn nick veranderd)

• Hyperactief A-P

Hoi Hyperactief,

Buiten het hele gebeuren om, is het toch gek dat die man acupunktuur gebruikt.

Het één psychiatrie heeft met het ander acupunktuur toch niets te maken.

Het laatste is een alternatieve geneesmethode gebaseerd op een primitieve cultuur uit China waar ze in allerlei krachten en goden geloven. Met die naaldjes worden in zenuwbanen geprikt, dit kan allerlei gevolgen hebben, zoals dat mevrouw misschien minder weerbaar werd tegen de seksuele toenadering. Tegenwoordig zijn dit soort methodes gewoon onderdeel van de maatschappij maar een waarschuwing is toch wel op zijn plaats! Aldus: Elia (Ellen XL)

Hoi elia (Ellen XL), ik heb daar te weinig verstand van om daar over te kunnen oordelen. Wel heb je gelijk dat dit niet gebruikelijk is in de psychiatrie.

Het is 31 oktober, heb je nog iets van de uitspraak gehoord? Aldus: Elia (Ellen XL)

Ja ik heb het net even nagevraagd, maar kan er nog niets over zeggen omdat het nog niet officieel bevestigd is, wordt vervolgt dus.

Groetjes van Elia

(voorheen Ellen XL, het begon met een grapje. Iemand noemde zich Mozes en ik zei, dan ben ik Elia. Inmiddels word ik op straat aangesproken met Elia. Dus ik heb mijn nick veranderd) Aldus: Elia (Ellen XL)

Is begrepen.:D Groetjes v Hyperactief;)

• Elia

Hoi Hyperactief :)

Ik zal de site weer wat regelmatiger bezoeken, dan hoor / zie ik het vanzelf wel.

Hoe gaat het verders? Met mij gaat het hartstikke goed!

Groetjes van Elia :D

• Hyperactief A-P

Hoi Hyperactief :)

Ik zal de site weer wat regelmatiger bezoeken, dan hoor / zie ik het vanzelf wel. Aldus: Elia.

Hoi Elia, is prima je weet je bent altijd van harte welkom, en zodra ik meer over die zaak weet dan zet ik het hier neer.

Hoe gaat het verders? Met mij gaat het hartstikke goed!

Groetjes van Elia :D Aldus: Elia.

Ontzettend druk, maar met mij prima. Dat druk is eigenlijk niet goed, want dat betekend veel medicatie slachtoffers… En toppie dat het met jou zo goed gaat, nog geen heimwee naar je oude werk ??? Groetjes v Hyperactief;)

P.S.: Ik lees het zondag wel weer, ben morgen de hele dag weg, waarvan overdag een interessante lezing.:)

• &&&

waar houdt jij je mee bezig dan hyper.. ‘medicatie slachtoffers’. bedoel je dat in ruime zin, of bedoel je dat je in directe zin met hen te maken hebt als je werk zijnde??

• Elijah

Hyperactief A-P schreef:

>

> Hoi Hyperactief :)

>

> Ik zal de site weer wat regelmatiger bezoeken, dan hoor / zie

> ik het vanzelf wel. Aldus: Elia.

>

> Hoi Elia, is prima je weet je bent altijd van harte

> welkom, en zodra ik meer over die zaak weet dan zet ik het

> hier neer.

>

> Hoe gaat het verders? Met mij gaat het hartstikke goed!

>

> Groetjes van Elia :D Aldus: Elia.

>

> Ontzettend druk, maar met mij prima. Dat druk is eigenlijk

> niet goed, want dat betekend veel medicatie slachtoffers…

> En toppie dat het met jou zo goed gaat, nog geen heimwee naar

> je oude werk ??? Groetjes v Hyperactief;)

>

> P.S.: Ik lees het zondag wel weer, ben morgen de hele dag

> weg, waarvan overdag een interessante lezing.:)

Hallo Hypeactief,

Toevallig had ik het ook nogal druk met mijn ‘nieuwe’ baan.

Dus ik zit er nu (zondag) ook pas weer op :)

Ik heb helemaal geen heimwee naar mijn oude werk!!!

Ik vind het leuk wat ik nu doe, jonge mensen begeleiden.

Sterkte met jouw drukte en de medicatie slachtoffers.

Ik hoop dat het je gegeven is, iets moois voor ze te mogen doen.

Groetjes van Ellen

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, wij komen met de mensen die we adviseren veel van dergelijke zaken tegen. Ook in de maatschappij, en dan maakt het niet uit waar je bent, komen je als het over deze materie gaat er vrijwel altijd mensen op je pad met zeer negatieve ervaringen… Groetjes v Hyperactief

&&& schreef:

>

> waar houdt jij je mee bezig dan hyper.. 'medicatie

> slachtoffers'. bedoel je dat in ruime zin, of bedoel je dat

> je in directe zin met hen te maken hebt als je werk zijnde??