Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Zoontje geprobeerd te doden door medicatie !!!

• Hyperactief A-P

Hoeveel slachtoffers/ doden van geweld moeten er nu nog eerst vallen voor de ogen van Nederland open gaan ??? De drama's van de laatste tijd, waar niet voor niets de laatste paar jaar extra officiële internationale waarschuwingen (zie: www.bijwerkingenpsychiatrischemedicijnen.nl ) voor afgegeven zijn, aangaande extra suïcide en geweldsuitbarstings risico's zijn niet meer bij te houden. Hele generaties kinderen worden vaak met goedkeuring van ouders die geen enkele motie van de daadwerkelijke vernietiging en gevaren hebben gedrogeerd, totdat… Groetjes v Hyperactief

Moeder probeerde zoontje al eerder te doden

ROTTERDAM/CAPELLE - De 35-jarige Amalia N. uit Capelle aan den IJssel die in juli dit jaar probeerde haar zoontje om het leven te brengen, deed dat volgens officier van justitie C. de Jong niet voor de eerste keer.

Uit verhoor van het jongetje (7) zou blijken dat ook rond zijn verjaardag een incident was waarbij zijn moeder probeerde hem zwaar lichamelijk letsel toe te brengen.

Het drama van juli speelde zich af op de laatste dag voor de zomervakantie. In sportpark Schenkel zag een voorbijganger dat een jongetje in het water lag. De moeder was erbij. Samen trokken ze het jochie op de kant, maar in plaats van eerste hulp toe te passen, droeg de moeder haar zoon naar de auto en reed ermee weg.

Op het moment dat de politie haar klemreed en het ventje probeerde te reanimeren ging de moeder volledig door het lint. De politie sloeg de hysterische vrouw in de boeien. Haar kind werd na een ziekenhuisopname bij een pleeggezin ondergebracht.

Bij de rechtbank in Rotterdam gaf de Capelse gisteren een andere lezing. Ze vertelde dat ze na een ruzie met haar vriend de nacht met haar zoontje in de auto heeft geslapen. Daar kreeg hij koorts.

,,Ik heb geprobeerd hem af te koelen door hem met water te besprenkelen.’’ Ze zegt zelf 112 te hebben gebeld, maar toen dat te lang duurde, wilde ze hem naar het ziekenhuis brengen. ,,Toen de politie kwam, ben ik gestopt. Ik dacht dat zij wel zouden weten hoe het moest.’’

De agenten gaven volgens haar echter geen goede hulp. De vrouw erkent dat ze in een psychose verkeerde. Door verkeerd medicijngebruik, zegt ze. De rechtszaak is voorlopig aangehouden. BRON: A.D. maandag 05 november 2007.

• &&&

allereerst een kind is een gemeenschapsgoed..(herh. dat is niet ‘onze’ mening, maar een conclusie die wel getrokken kan worden.)

maar van die psychose geloven wij geen barst. en als ze in het geheel geen medicijnen gebruikt zou hebben, dan zou dit allemaal niet hebben hoeven gebeuren…

maar deze vrouw probeert nu haar eigen actie's af te wentelen op de medicijnen. zij neemt die pillen. dat had ze niet hoeven doen.

en wat was er niet goed aan de hulp van de agenten…ze reanimeerden een kind dat klaarblijkelijk buiten westen was van een afgekoelde koortsaanval??!! hadden ze hem dan nog even ‘met water moeten besprenkelen’…

geloof ons, dat kind is gedoopt.

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, extra suïcide risico's en/ of geweldsuitbarstingen wat om goedkeuring te verkrijgen voor medicatie soms achterwege werd gelaten, zijn bewezen feiten. Daarnaast wil ik je er ook even op wijzen dat je niet te snel kan oordelen dat zij ze niet had hoeven nemen. Er zijn ontzettend veel situaties denkbaar waar “hulp” aan medicatie gekoppeld wordt. Gisteren waren er op het actualiteiten programma 1 vandaag nog 2 hulpverleners te zien, die in Den Haag daklozen van straat probeerde te plukken. Het eerste wat deze daklozen aangeboden kregen was medicijnen, oftewel zonder dat geen verdere “hulp”… Zo'n jongen zei voor de camera van ik moet geen medicijnen, ik mankeer niets, oftewel het slaat werkelijk nergens op dat mensen eerst aan de troep gezet moeten worden om uit de problemen te komen. Ondanks dat ik gewend ben aan de volgzaamheid van “hulpverleners”, ben ik elke keer weer verbijsterd hoe gemakkelijk de ene helft van Nederland de andere helft naar de k.l.o.t.e.n helpt, onder het motto van “hulp” !!! Geen enkele eigen verantwoording, laat staan zelf hun hersens gebruiken, bevel is bevel… Oftewel mensen moeten wel heel erg sterk in hun schoenen staan om die bende uit hun lijf te houden, en als ze straks dwang i.p.v. drang toe mogen passen, dan kunnen ze mensen op “bestelling” kapot maken, en dat moet koste wat het kost voorkomen worden in ieders belang… Groetjes v Hyperactief

• &&&

o hyper…. we zijn het zo ontstellend met je eens. wat een schrikbewind he, dat men dwangmedicatie mag toedienen. nu misschien alleen onder een ziekenhuisdak, maar dat vinden we al erg genoeg. het zijn net ratten, die psychiaters. ze zijn zo hoog op geklommen. en hebben zaken gelijk gesteld die bepaald verschillend zijn in de omgang: lichaam en geest.

toch hoor hyper. we weten er alles van van de daklozen, die pillen krijgen aangeboden. de groene drugs zeg maar. maar er zijn even zo goed vaak mensen die zeggen: ach wat, naar de klote ben ik toch al, wat kan er nog meer fout gaan, dus laat ik die pillen maar slikken. die mensen zouden toch ook wat minder fatalistisch moeten denken. ja dat zien wij toch als een stuk eigen verantwoording.

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, kun je nog spreken van eigen verantwoording nemen als mensen zo ver gezakt zijn ??? Ik zou willen dat het zo werkte, mensen moeten behoorlijk sterk zijn om die verantwoording weer te kunnen nemen en dragen. Krijgen ze hier de tijd wel voor ??? Hebben ze misschien al eerder aan die troep gezeten die je naar beneden ramt ??? Groetjes v Hyperactief

• &&&

hoi,

ja toch wel hyper, wij blijven dat toch wel ook eigen verantwoording nemen noemen. weet je wat het is, die mensen kiezen er op zo'n moment voor om aan de groene drugs te gaan, zo van: als het nu nog mis gaat, dan is het de schuld van de groene drugs, de hulpverlening, de psychiater.

hoe zeer dat misschien ook zo is… dat.. zal nooit beaamd worden door de boosdoeners. laat staan recht gezet worden.

enfin, die keuze: ‘dan is het hun schuld’…daar zit eigen verantwoording in. of liever gezegd: het afschuiven daarvan. het niet zelf meer verantwoordelijk willen zijn voor je leven. ja omdat het mis gaat. maar ook als het mis gaat, moet de mens in onze maatschappij weer terug gaan leren om diens veters in de hand te nemen als zijn het diens eigen teugels!!

• Hyperactief A-P

Ik snap wat je bedoeld &&&, en ben het ook met je eens indien dat nog mogelijk is. Maar neem nu de generaties kinderen die van jongs afaan kapot gemaakt zijn met medicatie, hebben die ooit zelf de kans gehad te leren hoe je met dingen omgaat, en kun je ze dat dan nog kwalijk nemen ??? Groetjes v Hyperactief

• &&&

eh ja hyper, zelfs de jongeren nu.. we maken die nog geregeld mee in de jongerenopvang en jongerenbegeleiding en reken maar dat daar een heel stel knappe en gevoelige koppen rondlopen. lui die echt wel weten dat de psychiatrie ‘met hun voeten speelt’ zoals men dat in vlaanderen uit drukt.

de meesten hebben een goede leerschool: de drugswereld it self.

maar ook zitten deze lui, soms heel erg verlegen om een begripvol persoon die gewoonweg even tijd heeft en tijd maakt. en dan niet om de werking van een pilletje uit te leggen, maar om de wereld een stukje overzichtelijker te maken, bijv. hoe je kunt leren wachten op woonruimte, hoe je kunt leren te leren om werk te krijgen en … en hoe je gemotiveerd je leven kunt leiden.

weet je,..al zou die hele psychiatrie blijven bestaan, alleen de medicatie, de diagnoses en de dwanghandelingen er af gehaald worden. dan zou er misschien nog een leuk tweedehands marktje in te zien zijn.

maar nooit, nooit en echt nooit meer mag er zoveel macht gaan naar hulpverlening. ook maakt de hulpverlener niet meer uit, welke hulp in welke vorm gegeven moet worden. de client doet dat. dus het bestaat niet dat psychiatrie land op de achterste benen staat als de overheid zegt dat er minder tijd, geld, ruimte beschikbaar is.

het is de client, de mens, die, zal altijd en altijd eigen baas moeten zijn, al verkiest die er nog zo voor om, in jouw ogen, onheil over zich uit te roepen. en het zal in de ethische codes omschreven moeten zijn, dat de hulpverlening zich ten allen tijde dient te schikken naar de keuze van de mens, in kwestie, zelf.

het is diens pad van ontwikkeling. niet dat van de ander. hoe zeer je het misschien ook ziek vind als psychiater.

ieder betrokken mens, de niet proffessionele mens is dat dan.. mag zorgen uiten naar de andere mens, van zou je niet dit of zou je niet dat. maar niemand mag wat dan ook voor een ander beslissen, dat is zelfbeschikking.

en als de mens wil dat de tbs over hem gehandhaaft blijft. ..nou dan is het wat anders. als ie dat niet wil, dan kan ie gewoon zijn straf uitzitten. (misschien reageren we nu indirect ook een beetje op je eigen weblog.)

en als de mens wil dat er meer riagg's komen, dan komt daar een democratische keuze uit voort. maar niet dat de psychiaters een marketing beleid gaan uitvoeren, berekeningen maken over het aantal groeikansen en vervolgens psychiaters wil is wet: eerst de pil en dan naar bed. want dat die heerst weet ie en dat gaat hem, haar en hun, willens en wetens een lading karma bezorgen, dat wil je niet weten. voel je getroost.

• &&&

en geestelijke gezondheidszorg, zou uit de cao ziekenhuiswezen moeten. zou ook niet via het ziekenfonds vergoed moeten worden.

misschien dat er een toeslag aangevraagd kan worden via het ministerie van onderwijs. dat lijkt ons nog wel een optie.

• Hyperactief A-P

Ik kan een heel eind met je meegaan &&&, maar goed mijn vraag in mijn posting van 08-11-2007 01:13 is hiermee nog niet beantwoordt. TBS wil de mens niet, maar kan hem/ haar ook wettelijk opgelegt worden als iemand niet meewerkt aan onderzoek. En wat minder bekend is, dat ook af en toe psychiatrische “patiënten” zonder TBS daar naar toe uitgewisseld worden… Het begrip goed en kwaad wat door de psychiatrie verkwanseld is moet weer terug komen. TBS is eigenlijk bedoeld voor mensen met echte verstandelijke beperkingen, het is veels teveel opgerekt. Vindt jij dat de vrouw uit deze topic TBS zou moeten krijgen ??? En wat nu als de medicatie daarin een rol gespeeld heeft, is het dan niet belonen van een branche die zelf rottigheid zaait ??? En waarom 08-11-2007 10:20 zou GGZ uit onderwijs betaald moeten worden ??? Groetjes v Hyperactief