Hoeveel slachtoffers/ doden van geweld moeten er nu nog eerst vallen voor de ogen van Nederland open gaan ??? De drama's van de laatste tijd, waar niet voor niets de laatste paar jaar extra officiële internationale waarschuwingen (zie: www.bijwerkingenpsychiatrischemedicijnen.nl ) voor afgegeven zijn, aangaande extra suïcide en geweldsuitbarstings risico's zijn niet meer bij te houden. Hele generaties kinderen worden vaak met goedkeuring van ouders die geen enkele motie van de daadwerkelijke vernietiging en gevaren hebben gedrogeerd, totdat… Groetjes v Hyperactief
Moeder probeerde zoontje al eerder te doden
ROTTERDAM/CAPELLE - De 35-jarige Amalia N. uit Capelle aan den IJssel die in juli dit jaar probeerde haar zoontje om het leven te brengen, deed dat volgens officier van justitie C. de Jong niet voor de eerste keer.
Uit verhoor van het jongetje (7) zou blijken dat ook rond zijn verjaardag een incident was waarbij zijn moeder probeerde hem zwaar lichamelijk letsel toe te brengen.
Het drama van juli speelde zich af op de laatste dag voor de zomervakantie. In sportpark Schenkel zag een voorbijganger dat een jongetje in het water lag. De moeder was erbij. Samen trokken ze het jochie op de kant, maar in plaats van eerste hulp toe te passen, droeg de moeder haar zoon naar de auto en reed ermee weg.
Op het moment dat de politie haar klemreed en het ventje probeerde te reanimeren ging de moeder volledig door het lint. De politie sloeg de hysterische vrouw in de boeien. Haar kind werd na een ziekenhuisopname bij een pleeggezin ondergebracht.
Bij de rechtbank in Rotterdam gaf de Capelse gisteren een andere lezing. Ze vertelde dat ze na een ruzie met haar vriend de nacht met haar zoontje in de auto heeft geslapen. Daar kreeg hij koorts.
,,Ik heb geprobeerd hem af te koelen door hem met water te besprenkelen.’’ Ze zegt zelf 112 te hebben gebeld, maar toen dat te lang duurde, wilde ze hem naar het ziekenhuis brengen. ,,Toen de politie kwam, ben ik gestopt. Ik dacht dat zij wel zouden weten hoe het moest.’’
De agenten gaven volgens haar echter geen goede hulp. De vrouw erkent dat ze in een psychose verkeerde. Door verkeerd medicijngebruik, zegt ze. De rechtszaak is voorlopig aangehouden. BRON: A.D. maandag 05 november 2007.