Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Ot Voor hyperactief

• HJV

Beste Hyper,

Ik ben op zoek om je te bereiken via E-mail

het betreft een aantal zaken aan je te vragen het betreft de huidige situatie in Almere betreffende de prikpen.

Ik ben op de voorlichtings avond geweest en heb het gevoel dat er veel onder het kleed moet worden geschoven .

Misschien kan je me helpen met advies, hoe onderzoek bij wet geregeld dient te worden.

Bedankt HJV

• Hyperactief A-P

Hoi HJV, je kan mij mailen door op het onderstreepte Hyperactief of op info te klikken, bij beide is mijn emailadres zichtbaar. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Eerst van de bijwerking van psychiatrische medicatie diabetes oplopen, om vervolgens door verkeerd gebruik van een prikpen nog wat anders dodelijks op te lopen. Het geeft wederom aan dat het nivo van een steeds groter deel van deze “geleerden” 0,0 is… Groetjes v Hyperactief

Ook Groningse tbs-kliniek gebruikte foute prikpen

Uitgegeven: 18 december 2007 13:49

Laatst gewijzigd: 18 december 2007 13:51

AMSTERDAM - Ook een Groningse kliniek roept patiënten en medewerkers op zich te laten testen op het hepatitis- en hiv-virus. In de Dr. S. van Mesdagkliniek is dezelfde prikpen gebruikt als in het Almeerse gezondheidscentrum waar door een fout bij het prikken patiënten mogelijk zijn besmet met een infectieziekte.

Dat was voor de tbs-kliniek aanleiding om het eigen materiaal onder de loep te nemen.

Bij het gebruik van de prikpen is de gebruikte naald niet altijd vervangen door een nieuwe. De bewuste pen is eigenlijk bedoeld voor thuisgebruik van diabetespatiënten en niet voor gebruik op verschillende mensen.

Bloedtest

Volgens de Van Mesdagkliniek zijn er geen aanwijzingen dat iemand besmet is geraakt. Voor de zekerheid wordt betrokkenen opgeroepen een bloedtest te laten doen.

Het gaat om mensen die tussen 1 april vorig jaar en nu met het apparaatje zijn geprikt. Het is onduidelijk om hoeveel mensen het gaat.

De test zal grotendeels nog deze week plaatsvinden. Ook de eerste uitslag wordt voor het weekeinde verwacht. Een mogelijk hiv-virus zou zich pas na een halfjaar openbaren.

Niet besmet

Vorige week maakte de Zorggroep Almere bekend dat in gezondheidscentrum De Spil in Almere een jaar lang de verkeerde prikpen is gebruikt. Ook daar zouden geen aanwijzingen zijn dat patiënten besmet zijn.

Zowel in Almere als in Groningen is, zoals gebruikelijk bij dergelijke voorvallen, de Inspectie voor de Gezondheidszorg geïnformeerd en verlopen de maatregelen in samenspraak met de GGD.

ZIE OOK: 12/12/2007 Patiënten boos en bang om prikpenblunder

BRON: www.nu.nl © Novum

• Hyperactief A-P

Geen besmetting meld NOS nieuws door prikpen in Almere, maar is dat gezien het tijdsbestek niet wat voorbarig ? Het openingsbericht van HJV is van ruim 1 maand geleden. En ik heb diverse keren gelezen en in het nieuws gehoord dat een uitslag besmetting van bijvoorbeeld AIDS pas na een half jaar met zekerheid kan worden gezegt. Oftewel is dit soms een geruststellertje ? En waarom weet men het zogezegt dan nog bij die paar TBSsers niet, of heeft dat soms geen prioriteit ? Kortom, ik geloof niets van deze berichtgeving… Groetjes v Hyperactief

Geen besmetting door prikpen Almere

In Almere zijn geen patiënten besmet geraakt door verkeerd gebruik van een prikpen. Ruim 600 patiënten hebben hun bloed laten onderzoeken.

Vorige maand werd bekend dat een jaar lang in gezondheidscentrum De Spil een prikpen is gebruikt die alleen bedoeld was voor thuisgebruik. Aan de prikpen moet gedraaid worden, zodat telkens een nieuwe naald verschijnt. Waarschijnlijk was dat niet altijd gebeurd.

Ook in de Groningse Van Mesdagkliniek is met zo'n prikpen gewerkt. Of daar mensen besmet zijn geraakt door foutief gebruik, wordt nog onderzocht. In de Van Mesdagkliniek zitten tbs'ers. BRON: NOS Nieuws, 07 Januari 2008, 12:19.

• Hyperactief A-P

Vuile ratten, eerst mensen aan de gevaarlijke medicatie zetten waar je echt ziek van wordt, en dan door verkeerd gebruik van een prikpen andere ziektes oplopen, en wat nog erger is, standaard onderzoeken of “ze” de oorzaak bij anderen neer kunnen leggen. Zwaar gesubsidieerde leugens en rottigheid, van bakken belastingsgeld. Het zou me niets verbazen als er een paar TBSsers die hierdoor getroffen zijn er een paar hun nek afbijten, maar ook dat rapporteren ze weg onder het motto van “geestesziekte”…:( Groetjes v Hyperactief

Hepatitis-besmettingen in Van Mesdagkliniek

Gepubliceerd: 8 januari 2008 18:16 | Gewijzigd: 8 januari 2008 21:35

ANP

Groningen, 8 jan. In de Van Mesdagkliniek in Groningen zijn vijf besmettingen met Hepatitis B en C vastgesteld bij patiënten.

Dat maakte de kliniek vanmiddag bekend. De tbs-kliniek onderzoekt of deze besmettingen te wijten zijn aan het verkeerd gebruik van de prikpen.

In de kliniek was sinds april 2006 gebruik gemaakt van prikpennen met mogelijk besmette naalden. Evenals het gezondheidscentrum in Almere werd ook in Groningen de naald mogelijk niet altijd vervangen door een schone. In Almere is voor zover bekend niemand besmet geraakt. BRON: NRC Handelsblad.