Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Miljoenenschuld voor TBS kliniek ?

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, nee die brief heeft niet iedereen gehad, ik ben dan ook zeer benieuwd naar de datum en inhoud. Doe maar rustig aan en neem het van je vrije dagen er maar even lekker van, ik krijg juist een paar drukke dagen, dus kan het rondt en na de kerst eventjes duren voor je antwoordt krijgt, daar de momenten dat ik thuis ben, waarschijnlijk geen tijd heb om te posten. Heb je gisteravond (zaterdag) toevallig Nova gezien ? Het ging over de gesloten instelling in Beilen, zie:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=2217&t=2217

De verschillen tussen een TBS kliniek en die gesloten inrichting verschillen nauwelijks, dat had ik dus goed ingeschat. De kosten per persoon á 400 Euro per dag liegen er ook niet om, en ook die mogen uitbreiden. Je tenen gaan krullen als je die uitzending via de site van Nova TV of uitzending gemist nog even bekijkt. Wat een geouweh… in de ruimte om hun eigen positie veilig te stellen aldaar… Wat krom is, is recht en omgedraaid. Wat normaal zou behoren te zijn is abnormaal etc. Het begrip goed en kwaad is door de psychiatrie volledig verkwanseld… Maar we blijven doorgaan, dit waren de internationale hoogtepunten uit 2007, op deze link even op play klikken om het paar minuten durende filmpje te zien:

http://www.cchr.org/2007_highlights Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Nou !……… nu breekt helemaal mijn klomp zeg !……… dus als ik jou goed begrijp… heeft NIET iedere Tbs-er deze brief gehad ?… terwijl het volgens jouw laatste bericht ( dus wat je had nagetrokken) WEL landelijk zou zijn ingesteld ?

Dit is dan wel een beetje vreemd nietwaar ?…….. als iets landelijk wordt ingesteld, behoort ook iedereen daar schriftelijk bericht van te krijgen lijkt mij.

Tegen verwachting in, ga ik straks de brief op je mail zetten.

Nova heb ik niet gezien helaas, maar ik heb wel al eerder iets over Beilen in netwerk volgens mij gezien.

Via uitzending gemist zal ik het nog even gaan bekijken… dank voor de tip.

Groetjes Moeder.

• Hyperactief A-P

Ik kijk nergens meer van op Moeder, de ene kliniek is opener dan de andere. De één deelt het schriftelijk mee, de ander weer mondeling, en die vrijheid hebben ze. Net als in huizen van bewaring waar ook alleen die term hetzelfde is, maar het beleid overal weer anders. De brief heb ik inmiddels ontvangen, en je terug gemaild. Geen dank voor de tip van Beilen, en die kliniek was i.d.d. al meer in het nieuws geweest. Groetjes v Hyperactief