Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

6,2 miljoen recepten uitgeschreven voor Anti-depressiva !

• Moeder

In de Telegraaf van vandaag (4 Januari '08), kon men vandaag reageren op de volgende stelling:

Nederlanders zouden het gelukkigste volk zijn van europa, zo zou blijken uit de enquetes.

Tegelijkertijd werden er het afgelopen jaar 6,2 miljoen recepten uitgeschreven voor een anti-depressiva, en dat zou een absoluut

record zijn.

Volgens de enquette lijkt het dus wel of Nederland massaal aan de anti-depressie is geslagen.

Het originele bericht c.q stelling is te lezen op de Telegraaf-site

via WUZ ( ‘wat u zegt’ )

Hoeveel inwoners/nederlanders wij inmiddels in Nederland hebben, weet ik even niet, maar als ik van 18 miljoen inwoners uitga, dan zou dus ongeveer 1 op 3 Nederlanders aan deze anti-dippil zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor wie eventueel nog geïnteresseerd is in de geschiedenis

van de psychiatrie, is de volgende website te bekijken.

www.hetoudegesticht.nl

Groetjes Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, gezien de officiële internationale waarschuwingen aangaande extra geweldsuitbarstingen en suïcide en een toename van het geweld in de samenleving verbaasd het me niets. Maar ik vraag me af waar dit promotiestukje vandaan komt, daar het gebruik van deze middelen juist gedaald was. Voor een paar jaar terug zaten ruim 3 miljoen Nederlanders aan de één of andere psychiatrische medicatie. En het lijkt erop dat zich eerst massale rampspoed moet voordoen, voor het besef en gezonde verstand komt dat men hier de gezondheid van een groot deel ernstig in gevaar brengt. Een soort DES drama… Bedankt voor de interessante link, ik hoop dat wij er binnen niet al te lange tijd een site aan toe kunnen voegen dat de voortzetting van de inquisitie, oftewel de psychiatrie verleden tijd is… Groetjes v Hyperactief;)

• Moeder

Hoi Hyper,

Waar het promotiestukje vandaan komt, weet ik ook niet,…

het was gisteren de ‘stelling van de dag’ , dus vandaar dat ik het

even hier op het forum geplaatst heb.

Wat die interessante link betreft… Ik begrijp wat je bedoelt,

en een ‘aanvulling’ op deze link stuur ik je even per mail.

Groetjes Moeder.

• Hyperactief A-P

Wat denk je zelf Moeder ? Wie heeft de media in zijn broekzak ? Begrijp je ? Ik heb je mail ontvangen, en inmiddels beantwoordt, en hoop dat je dat met al die mailserver storingen ontvangen heb. Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Ja, ik bedoelde het ook cynisch, in de trent van:

Góh, wie zou DAAR nou weer achter zitten en bedacht hebben!

Groetjes Moeder.

• Hyperactief A-P

Dat vermoede ik al Moeder, daarom stelde ik het ook in vragende vorm. Wie er precies achter zit is zo uit het blote hoofd zonder onderzoek natuurlijk niet te zeggen. Maar dat het belanghebbenden zijn, weet jij ook.;) Groetjes v Hyperactief

Moeder schreef:

>

> Hoi Hyper,

>

> Ja, ik bedoelde het ook cynisch, in de trent van:

>

> Góh, wie zou DAAR nou weer achter zitten en bedacht hebben!

>

> Groetjes Moeder.