Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Na Tbs-verlenging ... 'patiënt' weer terug bij af !

• Moeder

Voor degenen die hier bekend zijn met Tbs-gestelden, zal het hun bekend zijn, dat wanneer er een verlenging van 1 of 2 jaar (erbij) is uitgesproken door de rechter, … de behandelaars weer met een gerust hart op ‘ hun gouden eieren kunnen gaan zitten ’.

Immers de zitting en uitspraak zijn gedaan, dus kunnen ze voorlopig voor 1 tot 2 jaar de aandacht en behandeling weer opschorten en verwaarlozen tot aan de volgende rechtszitting.

Dit houdt dus o.a. in, dat er bij elke elke vorm van therapie, dagprogramma, risico-taxatie en eventueel aanvraag proefverlof INEENS wachtlijsten ontstaan in de kliniek, waardoor zij de ‘patiënt’ op de lange baan schuiven, met als gevolg…. dat de

'patiënt' weer terug bij af is !

Wachtlijsten in een kliniek zijn m.i. subjectief, geld-verspillend, danwel geld-slurpende inkomsten ten bate van hunzelf.

Je maakt mij niet wijs, dat in een kliniek met ongeveer 60

'patiënten' … er grote wachtlijsten kunnen onstaan die vervolgens maandenlang kunnen duren, om bijv. risico-taxaties te gaan verrichten en/of proefverlof aan te vragen.

Ik ga er niet vanuit dat er ineens voor alle 60 ‘patiënten’ tegelijkertijd dit zal moeten worden uitgevoerd cq. aangevraagd…

dus is het m.i. het zogeheten rekmiddel om voorlopig die 1 of 2 jaar verlenging te kunnen aanhouden.

Wat hierbij dan wel betreurens- en beklagenswaardig is, is dat er hier geen onderzoeken naar worden verricht, en justitie m.i. hiermee onder valse voorwendselen wordt voorgehouden dat de behandeling nog wel een paar jaar zal moeten worden voortgezet om het gewenste resultaat naar terugkeer in de maatschappij/samenleving te bereiken.

Groetjes Moeder.

• Hyperactief A-P

Helemaal mee eens Moeder, eigenlijk moeten de ervaringsdeskundigen eens een film maken en laten zien waar die bakken met belastingsgeld blijven, ik weet 100 % zeker, geen enkele twijfel mogelijk, als de burgers en politiek de werkelijke soap wat psychiatrie heet zien, dat de pleuris uitbreekt, en het einde psychiatrie is… “Normale” mensen zouden zelfs nog uit hun dak kunnen gaan, hoe sommige “deskundigen” met mensen omgaan… Het probleem wordt niet alleen gecreëerd in deze maatschappij, maar met bakken geld ook nog in stand gehouden of erger gemaakt… Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Zoals jou ook wel bekend is…….. de politiek heeft dikke oogkleppen op, die zijn vooralsnog niét van plan om ook maar enigszins eens te gaan uitzoeken waar hun massale en royale uitgaven blijven en wat hier mee gebeurt !,……….. geen wonder… het kost hun verder geen geld, want de belastingbetaler laten ze er wel voor opdraaien.

En die Soap die Psychiatrie heet komt eraan hoor Hyper !!!!!

Ik las net op de site dat de tentoonstelling - Psychiatrie een industrie des doods - 14 t/m 27 Februari '08 in Amsterdam te

bezichtigen is !!!!!!!!!!!!!!

Nu maar hopen dat ie druk bezocht wordt !

Groetjes Moeder.

• &&&

goh. ja dat moet toch wel een goeie tentoonstelling zijn. maar ja. ook daar zullen de politici niet naar toe gaan. of het als scepticisme terzijde schuiven. of een andere uitleg geven aan het geheel.

waar moeten de politici toch naar toe met criminelen die niet rottig genoeg zijn voor een gewone cel? dan heb je er toch alle belang bij dat er zoiets gelukkigs bestaat als een psychiater die zichzelf graag zoet houdt met zulke lui. wat kan jou het schelen als daar bakken met chemicalien ingaan. zoveel respect heb je niet voor zo'n psycho crimi.

er zou je notabene nalatigheid enzo verweten kunnen worden als je die mensen hun psychiatertjes onthoudt. zorgstaat weet je. door voort te blijven borduren op dit bestaande stramien van psychiatrie, houdt je er zelf misschien ook nog wat aan over. maar je komt in ieder geval niet in het frontvuur, want ai hete kastanjes. kijk, en dan ben je zinnig bezig, voor jezelf als politicus.

en er is toch immers al zo'n commissie tbs geweest. nou dan. dan weet je toch alles. wie tegen de psychiater (hitler) is, is voor de tbser (oranje)…. die is dus zelf fout. zo'n handig zakformaat denkkader laat toch geen ene politicus liggen.

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, helaas gaan die dingen zo, veel verkeerde informatie en/ of belangenverstrengeling. En ja, eindelijk gaat de tentoonstelling er nu dan toch echt komen. Het heeft even geduurt, maar wat in het vat zit, verzuurt niet.;) Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, politici (in ieder geval alle Eerste en Tweede Kamerleden) kunnen de gelijknamige DVD, daar ze die allemaal ontvangen hebben. Daar hebben ze de tentoonstelling niet direct voor nodig, die moet mensen wakker schudden, die daar dan weer wat mee kunnen gaandoen, zodat bijvoorbeeld de politiek in beweging komt, of er een discussie over de huidige psychiatrie op gang komt etc. Psychiatrie is politiek, en absoluut geen geneeskunde… Voor de rest onderschrijf ik jou posting op één ding na. Ik kan in deze context de link psychiater met Hitler niet leggen, kun je dat even in meer bewoordingen beschrijven c.q. nader uitleggen ? Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Dat zal toch hoop ik wel een mega-spektakel worden he ?…..

ik ben hier en daar al mensen aan het informeren hierover…

en de belangstelling hiervoor is er in ieder geval !

Groetjes Moeder.

• Moeder

Nee, ik kan deze link naar Hitler ook niet leggen……. dus Hyper, ik vroeg mij hetzelfde af.

Met een psychiater leg ik meestal de link naar josef mengele……… of ik moet het nu verkeerd begrijpen.

Groetjes Moeder.

• &&&

josef mengele is ook een aardige vergelijking. hitler raakt in ons idee meer het alleen recht om te heersen.

• Hyperactief A-P

Nee, ik kan deze link naar Hitler ook niet leggen……. dus Hyper, ik vroeg mij hetzelfde af. Aldus: Moeder.

Hoi Moeder, we wachten het antwoordt af, er bestaan heel veel misverstanden omtrend die tijd. Temeer daar veel zaken uit de huidige geschiedschrijving weggelaten zijn. Ik ben benieuwd in wat voor context dit in deze bedoeld werd.

Met een psychiater leg ik meestal de link naar josef mengele……… of ik moet het nu verkeerd begrijpen. Aldus: Moeder.

Ook die link is in het algemeen niet door te trekken naar individuele psychiaters nu. Wel sommige methoden die opduiken in de buitenlandse gevangenissen voor terreurverdachten, die methoden zijn door Mengele uitgedacht, en zie je daar opduiken. Denk daarbij aan de desoriënteermethoden van gevangenen. Groetjes v Hyperactief