Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Film Tbs in bioscoop in premiere !!!!

• Moeder

Voor iedereen die in TBS geïnteresseerd is……… heb ik hier nog even een mededeling;

Rond 31 Januari '08……… gaat er volgens de informatie die ik heb gekregen, de film TBS in de nederlandse bioscoop in premiere.

Ikzelf zal deze film zéker gaan bekijken, omdat voor mij het voornaamste is, om te zien of deze film de realiteit weergeeft, of dat deze film een verkapte realiteit / werkelijkheid weergeeft.

Verdere informatie over deze nederlandse film is te zien op:

www.tbsdefilm.nl

Groetjes Moeder.

• Hyperactief A-P

Bedankt voor de tip Moeder, ik ga hem ook zeker kritisch bekijken, ben benieuwd waar die allemaal gaat draaien. Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Ik neem aan dat de film in jouw woonplaats zowiezo wel gaat draaien, en natuurlijk in elke plaats waar een tbs kliniek gevestigd is.. LOL.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar deze film.

Groetjes Moeder.

• Elia

Theo Maassen is een cabaretier, ik heb toevallig gisteren nog een programma op TV van hem bekeken met humor van een hoog wortelsapgehalte.

Ik zou de film wel willen zien, maar ik vermoed dan, dat het om te lachen is.

Hij maakte bijvoorbeeld een grapje dat je het best pessimistisch kon zijn, als het uit kwam had je gelijk en als het niet uitkwam viel het mee… :)

Gr Ellen

• &&&

ach zonde dat we dat programma gemist hebben.

nee hebben de trailer op die site bekeken, is op zich zeker geen lachfilm.

maar het gaat meer om de foutveroordeelde die vrij wil komen,

dan om de werking van tbs…

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, misschien dat als hij met de tijd op DVD uitkomt, dat sommige bibliotheekjes van klinieken hem in het assortiment opnemen. Al denk ik aan het voorstukje gezien te hebben, dat hij misschien als te geweldadig wordt afgekeurd, ondanks dat de TV bol van het geweld staat. De leeftijd voor deze film is vanaf 16 jaar. Op de bioskoopagenda komt de film als aankondiging al voor, nog niet waar hij te zien is, maar ik denk ook bij jou. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Hoi Ellen, zie het voorstukje in de openingsposting van Moeder op de link daarin. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

ach zonde dat we dat programma gemist hebben. Aldus: &&&.

Hoi &&&, je heb nog niets gemist, de film moet nog gaan draaien.

nee hebben de trailer op die site bekeken, is op zich zeker geen lachfilm. Aldus: &&&.

Precies, het kleine voorstukje ziet er in ieder geval erg realistisch uit.

maar het gaat meer om de foutveroordeelde die vrij wil komen,

dan om de werking van tbs… Aldus: &&&.

Dat zou ik nog niet te hard zeggen. Deze film is voor mij zeer realistisch, daar het gelijkenissen vertoond met de onterechte veroordeling van onze zoon. De tekst bij de film over de longstay moet wel degelijk iets over de (uit)werking van TBS op zich zeggen, anders draagt die film niets uit. Ontkennen in de TBS staat namelijk gelijk aan verkapt levenslang, oftewel Long Stay. Bij onterechte veroordeling is “de” psychiatrie dus van God los, omdat ze je gestoord verklaren omdat je niet bekend… Ik ga die film dus zeer kritisch bekijken, wordt vervolgt… Groetjes v Hyperactief

• Alkien

Hallo Moeder, ik heb het filmpje opgeslagen. Moet het nog bekijken, maar daar ik pas met een nieuw systeem bezig ben, moet ik nog even uitzoeken waar het nu is terecht gekomen.

Maar ik heb de site bekeken en denk dat het vrij realistisch zou kunnen zijn.

Ik ga de film dan ook zeker zien als hij hier komt.

Groetjes enne nog de beste wensen.

Alkien.

• Moeder

Hoi Ellen,

Ook een cabaratier kan inspiratie hebben om een serieus en doeltreffend onderwerp te verfilmen.

Volgens mijn informatie gaat het nl. om een psychologische thriller, en NIET om een komische parodie op Tbs.

Groetjes Moeder.