Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

gedwonge opname/ crissis opname

• maria mv jennifer

iemand die ik ken is opgenomen op een crissis opvang

omdat hij helemaal is door gedraait in een politiecel.

hij bedreigde iedereen en zich zelf..

hij heeft al jaren last van stemmen en erge onberekenbaar gedrag

nu vraag ik me eigenlijk af heeft zo,n gedwonge opname wel zin

hij lijd al jaren aan dit en heeft nooit hulp gewilt

dacht altijd ik kom er zelf wel uit..

en hij gebruikt geregelt drugs terwijl hij daar juist gek van werdt..

hoe kan dwang iemand ertoe lijden dat het weer goed gaat met hem/haar

als het je zo wordt opgedwongen

werkt het wel ..

iemand mischien een antwoordt hierop??

maria

• &&&

nee dat kan ook niet. dwang heeft helemaal geen zin.

zo iemand zou misschien van rechtswege gedwongen moeten afkicken.

maar laten we dat sociaal psychische jasje dan svp in de kast laten.

we zijn het helemaal met hem eens: hij heeft het volste recht om er zelf uit te komen. maar ja, dan bedoelen we: die psycho dingen.

kijk, voor drugs is dat in onze ogen anders. dan dwing je om de drugs op de knieen te krijgen. zodat die persoon weer vrij wordt. een soort uitdrijverij zeg maar.

maar dan nog.

een geschikte behandeling lijkt ons het beste te starten als je er zelf voor gaat.

nogmaals: de aanpak van drugs, mag wat ons betreft aangepakt worden vanuit rechtswegen. maar niet in een sociaal jasje, van ach arme en wat voor dsm etiketjes kunnen we allemaal op zijn voorhoofd plakken.

dat niet. dat is een soort spam.

• Hyperactief A-P

Hoi maria mv jennifer, gedwongen opname heeft geen enkele zin, daar wordt deze persoon van het ene kwaad op het andere gezet. Gaat hij van de legale drugs uit zijn dak, dan wordt dat toegekend aan zijn pseudo-etiketje of drugsgebruik. Vermedicaliseren verdoezeld het echte probleem, want je legt daarmee de oorzaak buiten iemand zelf. Ook het zogenaamde “onschuldige” blowtje, heeft al heel wat mensen in crisissituaties de psychiatrie ingebracht. Deze persoon zal in moeten gaan zien dat hij de oorzaak is van zijn eigen probleem. Maar helaas kom ik nog teveel mensen tegen, die begonnen met drugs, daarnaast aan de psychiatrische middelen gezet zijn door middel van een opname, en er nog in geloven ook, en het eigenlijk wel lekker vinden dat de hulpverlening ze blijft pamperen. Zulke mensen moet je na laten denken over hun eigen keuzes, en geen enkele meelij mee hebben… Als ze zo nodig kiezen om naar de kl.o.ten te gaan, laat ze dat dan doen zonder een ander lastig te vallen… Klinkt hard, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Mee eens &&&, het mooiste is als iemand het zelf inziet en kiest. Maakte psychiaters deze figuren maar bekwaam i.p.v. ze van het ene kwaad op het andere kwaad te zetten, maar ja iemand bekwaam maken leverd geen vaste gebruikers en dus veel geld op…:( Groetjes v Hyperactief

• maria mv jennifer

ik weet zelf hoe het is..

ik heb zelf ook in behandeling geweest..

voor mijn borderline..

in het begin wilde ik geen hulp..

gooide de kont tegen de krib..

en deed wat ik zelf het beste dacht tezijn.

maar de cirkel bleef rondt.

als ze zelf hulp wilt komt het goed..

nu zit hij daar..

en ik weet dat hij weer terug zal vallen als hij er weer uit komt..

als hij zelf de hulp niet aan neemt..

hij is zo,n goeie jongen ..

maar doordat het in de bovenkamer niet goed werkt .

loopt het allemaal mis in zijn leven..

ik hoop dat hij de hulp aan neemt..

maria

• &&&

wij hopen dat hij doet wat hij het meeste wil.

• maria mv jennifer

rust in zijn kop..

heeft ie wel eens aan gegeven..

maria

• Hyperactief A-P

Alle psychiatrische etiketjes zijn pseudo-etiketjes maria mv jennifer, ook borderline. Jij gooide je kont tegen de krib, en niemand anders, en wat je uitstraalt krijgt je terug, zowel positief als negatief. Hulp is iemand bij wijze van spreken een flinke schop onder zijn/ haar r.ee.t geven, vermedicalisering van gedrag is de oorzaak buiten de persoon leggen, en “behandeling” wat meestal gevaarlijke medicatie inhoud, is het externaliseren in stand houden. Lees de boeken van psychiater Theodore Dalrymple (Leven aan de onderkant, Het systeem dat de onderklasse instandhoudt & Drugs, De mythes en leugens) er maar eens op na. Het is alleen jammer dat deze psychiater die de spijker op zijn kop slaat, niet weet wat de oorzaken van psychische problemen zijn en hoe je die oplost. In ieder geval niet met drang/ dwang/ medicatie en andere schadelijke behandelingen… Groetjes v Hyperactief

• &&&

nog niet zo lang geleden iemand gesproken die met het zelfde verzoek zat… we hebben die persoon keihard verteld dat ie die rust nog in lengte van dagen niet zal gaan vinden.

en dat de situatie die die nu in zijn kop heeft nog veruit het rustigste is van wat maar mogelijk is.

die ging toch met een heel ander perspectief de deur uit. voelde zich om het bizar genoeg te zeggen: rustiger…

• Hyperactief A-P

Precies &&&, de natuurwetten liegen er niet om, wat je uitstraalt krijg je terug. Groetjes v Hyperactief