Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Riooljournalistiek ???

• Hyperactief A-P

En ik vroeger altijd maar denken dat journalistiek eerlijk/ onafhankelijk onderzoekswerk zou zijn, zonder een gekleurde mening opgedrongen te krijgen. Maar ja, zoek bijvoorbeeld maar eens op leugens van Ritalin, dan kom je ongetwijfeld uit bij een schrijfster die ook voor deze krant schrijft en continue de oprichters van het NCRM in diskrediet brengt. Maar met de huidige officiële internationale waarschuwingen, en het Ritalin stuk in het GGZ blad van december 2007 Psy over de geschiedenis en de gevaren ervan, laat zien wie er hier nu eigenlijk echt liegt en onsmakelijke stemming maken, letterlijk en figuurlijk over de ruggen van kinderen hun gezondheid. En die Belgische aanklacht is er dus nog steeds niet, zie de link in onderstaande link die een hoop onjuistheden uit dit stuk weerleggen.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=1910&t=1910

En als de heren en dames journalisten twijfelen aan de rol van psychiaters ten tijde van de Nazi tijd, dan moeten ze deze hoogleraar maar eens gaan lezen om hun geschiedenis wat bij te schaven:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=1255&t=1255

Groetjes v Hyperactief

Psychiatrie dubieus aan de paal genageld

BART VAN ZOELEN

AMSTERDAM - Een aan Scientology gelieerde organisatie opent volgende maand een expositie in het Post CS-gebouw. De schokkende tentoonstelling moet mensen waarschuwen voor de psychiatrie.

De expositie Psychiatrie, een industrie des doods wordt georganiseerd door het Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens (NCRM). Deze stichting, die klachten verzamelt over psychiaters en hun ‘slachtoffers’ helpt bij juridische procedures, is in 1986 opgericht door Scientology. Het bestuur van het NCRM is jarenlang gedomineerd door vooraanstaande scientologen.

Mede betaald door Scientology

De gratis expositie is zelfs mede betaald door Scientology. Het gaat om een reizende tentoonstelling die eerder te zien was in onder meer Kopenhagen, Wenen en Brussel. De vijfhonderd vierkante meter grote expositie is vanaf 14 februari twee weken te zien in het vroegere postsorteercentrum op de begane grond van het Post CS-gebouw.

Scientology, in 1954 in de Verenigde Staten opgericht door science fictionschrijver L. Ron Hubbard, wordt in onder meer de VS en Australië erkend als een geloofsstroming. In andere landen bestaat veel scepsis over de organisatie, die mensen zou hersenspoelen en financieel zou uitkleden, soms via peperdure cursussen over geestelijk welzijn.

Justitie in België probeert Scientology zelfs veroordeeld te krijgen als criminele organisatie en in Duitsland gaan stemmen op voor een verbod. In Nederland is Scientology verzwakt door interne conflicten.

Maar volgens coördinator Hanneke Teunisse is het NCRM ‘een geheel onafhankelijke stichting met een ideëel doel’. ‘'Het NCRM is ooit opgericht vanuit Scientology. Daar zijn we altijd heel open over geweest. Maar het is nooit onze doelstelling geweest om mensen door te sturen naar de kerk.’'

''We staan daar niet om een religie te promoten. We hebben ook een heel andere doelgroep. Scientology richt zich niet op psychiatrisch patiënten.'' Wel zijn de NCRM en de scientologen het hartgrondig eens over de psychiatrie. ‘'In feite hebben we het dan over schendingen van de mensenrechten en daar heeft Scientology zich altijd tegen gekeerd.’'

'Psychiatrie bron van veel kwaad'

In de expositie wordt dan ook fel van leer getrokken tegen de psychiatrie. Die is volgens het NCRM de bron van veel, zo niet alle kwaad. De verantwoordelijken voor de Holocaust, de Ku Klux Klan en de apartheid worden stuk voor stuk ontmaskerd als psychiaters.

De tentoonstelling is dan ook niet geschikt voor kinderen jonger dan twaalf jaar oud. ‘'Daarvoor is het te ingewikkeld en te aangrijpend. Op de videoschermen zie je bijvoorbeeld hoe elektroshocks worden toegediend,’' zegt Teunisse. ‘'Daar wil je geen kinderen voor zetten op een zondagmiddag.’'

De Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie maakt zich geen zorgen. ‘'Scientology fulmineert al jaren tegen de psychiatrie, maar ik kan het op geen enkele manier serieus nemen,’' zegt voorzitter Rob van den Bosch. ‘'Ik kan me wel voorstellen dat mensen afgehouden worden van de zorg waar zij veel baat bij kunnen hebben,’' zegt hij, al benadrukt hij dat hij de expositie niet kent.

Bas Ouweneel die de begane grond van Post CS tot de sloop in juli in beheer heeft, is zich van geen kwaad bewust. Hem is eerlijk verteld dat het NCRM banden heeft met Scientology. ‘'De expositie is als een tijdreis door de historie van de psychiatrie en dat lijkt me interessant. Het past ook bij onze doelstellingen. Wij willen niet alleen onderdak geven aan feestjes, maar ook aan culturele evenementen.’'

''De expositie zal gekleurde informatie bieden, maar ik ben niet de persoon om dat te beoordelen. Ik vind niet dat wij als locatie moeten zeggen: daar willen we niets mee te maken hebben. En daarbij, februari is een rustige maand.'' BRON: © Het Parool, 11-01-2008, 11:51 uur

• &&&

wij kotsten echt van zulke nonsens:

''Ik kan me wel voorstellen dat mensen afgehouden worden van de zorg waar zij veel baat bij kunnen hebben

echt..dat moet toch in een hogere sfeer ooit goed komen. die mensen moeten toch ooit ‘aangepakt’ worden. of met hun snuffert op de keien. echt dat moet gewoon. als je zo dwingend en opdringerig en zo zelfvoldaan van je eigen zakie kunt zijn.

dat mensen afgehouden worden… t is gewoon weer een reden voor hen om nog maar weer meer macht te moeten mogen hebben. want… NIEMAND MAG AFGEHOUDEN WORDEN.. jeetje, het is gewoon erger dan jezus himself. die zei ten slotte alleen ‘laat de kinderen toch mij komen’.. en niet: sleur ze aan hun haren naar me toe.

echt.. dat moet goed komen ergens.. het zal in dit leven niet zijn. maar wat dat betreft zou een char er nog eens naar mogen kijken. we zitten er wel eens vaker over te denken… zijn de mensen die nu psychiater zijn reincarnatie's van gefusileerde joden en behandelen die nu alle gereincarneerde ss'ers.. of zijn het opnieuw mengele's die nu in de huid van zeg maar ‘ene voorzitter bos’ is geschoten. wat zal het zijn. wat hebben de behandelaar en de client met elkaar uitstaan. in een verder verleden en toekomst dan er nu is.

het kan niet anders.

zulke draken. zulke spoken. zulke dwingelantjes.

zo'n ziekelijke roep om macht.

dan moet je wel zo panisch zijn. panisch dat je je onmachtig voelt ofzo. dat moet je dan misschien in een vorig leven eens meegemaakt hebben ofzo, dat zich dat nu omgekeerd heeft. weten wij veel.

maar eh..die ncrm..doet die ook zulke klusjes als waar wij mee zitten. die separatie's zonder wettelijke bodem?

• Hyperactief A-P

maar eh..die ncrm..doet die ook zulke klusjes als waar wij mee zitten. die separatie's zonder wettelijke bodem? Aldus: &&&.

Hoi &&&, iedereen kan altijd met alle vragen over de psychiatrie bij het NCRM terecht, dus ja ook jij. En gezien dat de pro deo advocatuur (een paar items hieronder) verder uitgekleed wordt, zal het NCRM een steeds belangrijkere rol in kosteloos advies krijgen. Voor de rest, met filosoferen over het hoe en wat van onmeetbare zaken schieten we natuurlijk ook geen meter op. Groetjes v Hyperactief