Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

ja we lazen deze ergens, is dat dan wat we zoeken?

• &&&

De tien geboden van Geert Wilders (Het systeem!!!)

1. Verklaar het probleem voor simpel, en stel voor regels en wetten die de zaak compliceren af te schaffen.

2. Leg dit op zo simpel en duidelijk mogelijke wijze uit aan de burger.

3. Benoem de problemen telkens weer, kom met simpele en praktische oplossingen.

4. Laat zien dat je ruggegraat hebt.

5. Zoek en huur mensen in met de noodzakelijke (vak)-inhoudelijke competenties.

6. Beschuldig je tegenstanders ervan de problemen complexer te maken dan ze zijn.

7. Weer je verbeten tegen demonisering.

8. Draai de geldkraan dicht voor mensen en organisaties die de monopolisering ondersteunen.

9. Laat de burger zien dat er ook goedkope oplossingen zijn en dat ze zelf ook verantwoording moeten overnemen.

10. Straf de probleemveroorzakers en verwijder ze uit de samenleving als dit nodig is.

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, vanavond komt er op Nederland 2 na het acht uur journaal op Netwerk TV een intervieuw met Frits Bolkestein over dat Geert Wilders niet waar kan maken wat hij roept. Bij de debatten over verruiming van de wet BOPZ (gedwongen opname), was Wilders er VOOR dat mensen gemakkelijker opgenomen konden worden. Wat hij daarbij vergat, dat er ook politici zijn die vinden dat hij aan de criteria voor gedwongen opname voldoet, en niet alleen anderen in gevaar brengt met verruiming van die wet, maar ook zichzelf. Ik heb hier al eens een discussie over gehad op het forum met ene Ben die nu zijn naam gewijzigd heeft zag ik in het archief, maar die de strekking van mijn posting destijds niet begreep. Zie:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=1807&t=1807

Groetjes v Hyperactief

P.S.: Alles wat “anders” is dat niet in iemands eigen straatje past gedwongen opsluiten zijn sovjet praktijken uit het verleden die niet in een democratie thuishoren. Het strafrecht biedt voldoende ruimte als iemand strafrechterlijk over de schreef gaat, dat moet je nooit aan de psychiatrie overlaten…

• &&&

die prikpagina, kijken we nog later naar. en over hoe je met gedwongen opname om moet gaan, eh, dat je dat niet moet doen dus, zijn we helehelehele maal mee eens.

dan zouden er misschien wel een hoop mensen zich van kant maken, denk je niet? is toch niet erg? in aziatische landen ben je dan een held toch? vind je niet dat je al die zelfmoorden van mensen eigenlijk zo mede gecreeerd hebt door de besturing van je land. en dat zoiets als beschermen tegen jezelf met dwang, zoiets is als water terug de kraan in stoppen…??!!!

KIJK EFFE WAT JE DOET zouden we eigenlijk moeten zeggen, tegen hen. tegen hen die psychiatrietje spelen.

we zijn het zo roerend met je eens dat het strafrecht dan afdoende is. en bovendien vinden we dat tbs uit het strafrecht moet. psychiatrie hoort niet in het strafrecht. niet de mensen als marionettepoppetjes van alles laten doen.

maar ja, wie zijn wij..wij onmensen. wij nono's. dwangocratie.

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, ik durf glashard te stellen dat veel problemen gecreëerd worden. Maar gaat de “patiënt” in de fout door middelen die geweld en/ of suïcide stimuleren, of door wangedrag van personeel, dan ligt het altijd aan de “gestoordheid” van de persoon. Degeen die zich aan deze rapportvervalsing schuldig maken, zijn misdadigers, maar worden daar helaas (nog niet) niet toe gerekend… Groetjes v Hyperactief

• &&&

ja t is daarom ook dat wij zo blij zijn dat we ons compleet afgesloten hebben toen wij de isoleer in moesten. ter observatie heet dat dan. omdat men zich zo'n zorgen maakt heet dat dan ook. inwendig vlieg je tegen alle muren op. en niet zelden hoor je dat iemand werkelijk zo tekeer gaat en dan heeft men, de psychiatrie, gelijk een heeeeeeeeeeeeeeel eind macht in handen waar ze heeeeerlijk mee gaan lopen botvieren.

en ja. dat soort rapportvervalsingen zijn ons dus ook bekend. weet je wel, gewoon opdracht krijgen om je handtekening onder een qua datum aangepast dossier en het voor de rechter moeten laten komen voor verlenging van d'een of d'andere machtiging. onderzoek welnee, er is nog niks veranderd, want we hebben dit jaar geen contact met het gezin gehad. .. noemen maar een enkel voorbeeld.

en ook dat de ‘patient’ immer immer immer de foute is. ja.

de dood is er zelfs springlevend bij, zo monddood voelen wij ons.

• rina

Tja, wat ik nu niet snap is het volgende:

Zijn de negatieve reacties nu omdat ze van Wilders afkomen?

Of zie ik het verkeerd?

Als ik namelijk punt voor punt doorlees al zijnde door een anoniem iemand naar voren geschoven, kan ik niets anders doen dan alle punten onderschrijven.

Zeker als ik de “problemen” zou zien als ‘stoornissen’ en de “probleemveroorzakers” als ‘psychiaters’.

Ja, ik weet het, het is uit de koker van Geert Wilders. Hij heeft een andere bedoeling met deze punten….maar nogmaals…van een anoniem iemand…..

Rina

• Hyperactief A-P

Je laatste stukje is in één zin same te vatten &&&, namelijk deze:

Psychiatrie berooft mensen van hun grootste goed, hun eigen ik… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Hoi Rina, ik denk dat je deze punten op zich los van Wilders moet zien. Neem bijvoorbeeld punt 1, dat regelgeving vaak gecompliceerd uitpakt, is niet voor niets. Alles wat je in de regelgeving oningevuld laat, kan zowel goed als verkeerd uitpakken als je dat aan het individu of aan de instelling overlaat. Niet alle mensen zijn etisch… Iets roepen wat burgers goed in de oren klinkt is één, maar het uitvoeren zonder nieuwe slachtoffers te maken is een heel ander verhaal. Heeft niets met negatief te maken, maar met nadenken. Misschien dat het nu duidelijker overkomt, anders hoor ik het wel. Groetjes v Hyperactief

rina schreef:

>

> Tja, wat ik nu niet snap is het volgende:

>

> Zijn de negatieve reacties nu omdat ze van Wilders afkomen?

> Of zie ik het verkeerd?

>

> Als ik namelijk punt voor punt doorlees al zijnde door een

> anoniem iemand naar voren geschoven, kan ik niets anders doen

> dan alle punten onderschrijven.

> Zeker als ik de “problemen” zou zien als ‘stoornissen’ en de

> “probleemveroorzakers” als ‘psychiaters’.

>

> Ja, ik weet het, het is uit de koker van Geert Wilders. Hij

> heeft een andere bedoeling met deze punten….maar

> nogmaals…van een anoniem iemand…..

>

> Rina

• &&&

ja maar toch.

onlangs zei een bekende van ons dat ook, dat het zo typerend is voor holland.

men trekt iets volledig open, zodat je echt denkt: wauw, die zijn goed bezig zeg.

en vervolgens begint men alles weer dicht te regelen. zodat er weer niks mogelijk is.

we denken dat het op het zelfde neer zou komen als je simpele regels hanteert als dat je ingewikkelde uitzonderingen enzo maakt. het spreekwoord waar gehakt worden vallen spaanders, zal altijd van toepassing zijn.

oftewel, ingewikkelde regelgeving is alleen maar gebakken lucht, overbodig verpakkingsmateriaal van een niet groene oorsprong.

o heerlijk was er maar een anti psychiatrie partij. we zouden stemmen joh, got wat zouden we stemmen. lokaal, provinciaal en ministerieel, we zouden voor die partij stemmen.

go hyper, zouden we misschien moeten zeggen. laat dit een advies zijn! (he politieke lui laten zich toch adviseren, nou bij deze!)

• Hyperactief A-P

Tuurlijk bestaat er geen 100% perfectie &&&, zoals je in andere bewoordingen al aangaf blijft het mensenwerk. En vaak slaan regels inderdaad te ver door, van de ene naar de andere kant. En niet te vergeten dat regels soms ook alweer achterhaald zijn na het lange proces van veranderen en doorvoeren, en achter de feiten aanlopen. Toch blijft de kunst de middenweg te blijven bewandelen, dus gezond verstand en overleg en water bij de wijn. Nu zie je de gevaarlijke tendens ontstaan van doorslaan naar de verkeerde kant, en de gemanipuleerde grote meute gaat daar te vaak blindelings in mee, aangewakkerd door angst zaaierij en belangen geprojecteerd in de media. Bedankt voor je compliment. Groetjes v Hyperactief :)