Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

handschoen

• &&&

zeg hyper,

is het misschien een aardige uitdaging om de pagina ‘psychiatrie’ in wikipedia te ‘bewerken’. gewoon wat aanvullingen, misschien de alinea ‘anti psychiatrie’ verder aanvullen. ze noemen die daar ‘uitgedoofd’ …?

• &&&

er is overigens ook een ‘antipsychiatrie’ pagina in wikipedia. veel theoretisch gebazel als het ware. ja niks mis mee hoor. maar het komt nog over als of het allemaal vroeger was, anti psychiatrie.

dit staat op de psychiatrie pagina over anti psychiatrie.

Antipsychiatrie

In de jaren 70 ontstond er een beweging bekend als Antipsychiatrie, die de psychiatrie van die tijd ernstig bekritiseerde. Een belangrijke exponent van die kritiek was R.D. Laing (die zichzelf overigens niet tot de anti-psychiatrie rekende), en in Nederland b.v. Jan Foudraine in zijn boek ‘Wie is van hout’. Een film die uit deze stroming voortvloeide en die op velen diepe indruk heeft gemaakt is One Flew Over the Cuckoo's Nest. Deze film gaf overigens een ook voor die tijd zeer karikaturaal beeld van de psychiatrie. Deze discussie is inmiddels grotendeels uitgedoofd maar heeft wel sporen achtergelaten in de huidige psychiatrie.

wij hebben deze verandering aangebracht, aanvulling geplaatst op de pagina van ‘psychiatrie’.

Meer over antipsychiatrie vind u onder meer op de startpagina: http://antipsychiatrie.startpagina.nl/ Op het bijbehorende forum wordt geregeld door diverse mensen kritisch over de psychiatrie gesproken.

• &&&

en ook op de pagina ‘antipsychiatrie’ hebben we de link naar de startpagina toegevoegd:

Externe links

Baas in Eigen BreinEssay van de Groene.nl met situatieschets

Projekt: De romantisering van de waanzin…

De stichting Pandora - Quote uit ‘Trouw’

http://antipsychiatrie.startpagina.nl/

• &&&

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antipsychiatrie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychiatrie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Psychiatrie

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, nee ik voel mezelf niet geroepen om op Wikipedia te reageren. Ik weet van mensen die dat wel deden, dat binnen no time zuivere info weer verdween. Ik vindt het erg onbetrouwbare info als dat zo makkelijk verwijderd kan worden, dat de info aldaar niet erg betrouwbaar is en door alles en iedereen gewijzigd kan worden heeft ook in sommige kranten gestaan. En daar wil ik mijn tijd niet aan besteden. Dat de antipsychiatrie van nu verzwegen wordt, zegt meer over de branche zelf dan over ons, er gebeurd genoeg, en dat weten ze maar al te goed… Groetjes v Hyperactief

• &&&

dachten we toch dat we hier net al een reactie op jouw gegeven hadden. dat we vonden dat er wat inzit wat je zegt. werkelijk alles wat we aangevuld hadden is verwijderd.

de aanvulling bij ‘psychiatrie’ op de alinea ‘anti psychiatrie’ er staat dat de discussie uitgedoofd is. dus wij hadden ten minste blijk gegeven van een andere waarheid. weg.

als je zoekt op ‘separeren’ dat je verwezen wordt naar ‘isoleercel’, omdat men nu zonnig doet alsof het een psychiatrische handeling is met risico en verder niets.

nou ja en nog zo wat aanvullingen, allemaal er af gemikkerd. en zelfs ons bericht in het cafe is verwijderd. nou ja.

dat wiki is ons toch plots gekelderd in waarde. ontzettend.

• &&&

huppakee afmelden en niet meer verder mee lullen. de mensen daar weten het allemaal beter. nou ze broeden daar maar fijn verder, met hun ‘de discussie over anti psychiatrie is uitgedoofd’. hoe bedoel je ‘doof stom en blind’. ja nou, t maakt ons heel nijdig. hebben ook gezegd dat het ons tegen de borst stuit, maar ja, dat bericht zal wel verwijderd worden, zo los je dat op…

• &&&

je hebt gelijk hyper, met wiki moet je niet verder praten. zeggen ze dat we links in lopende tekst plaatsen. was niet zo, was als ‘externe link’ onder aan pagina. zeggen ze dat we naar linkenpagina verwijzen, maar de rechtstreekse link naar ‘de Antipsychiatrie coalitie’ werd ook verwijderd.

joh, draai allemaal een keer om in de sop.

• &&&

tspijt ons hyper. t leek ons zo een goede zaak om wiki hiervan op de hoogte te brengen. wat kan een mens zich dan vergissen he?!

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, ik kon het al niet vinden, maar dat lag dus niet aan mij. Zo heb je dus wel heel snel ervaren hoe dat daar werkt, en ondervonden dat hetgeen ik schreef klopt. Voor de rest niet druk over maken, ik zoek alleen gegevens op Wikipedia waar ik zelf verstand van heb, scheelt dan weer typewerk als je iets nodig heb. Maar wat ik zelf niet kan controleren, zoek ik liever in betrouwbare boeken. Toch zijn er mensen die op elk geschreven woord aldaar blindelings afgaan, en letterlijk en figuurlijk af kunnen gaan als ze die info weer bij beroepsmensen gebruiken… Groetjes v Hyperactief