Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Uitzending Peter R. de Vries Holloway !!!

• Moeder

Hoi &&&,

Bedankt voor het compliment, en ja…….. ik ben nu eenmaal een nadenker, d.w.z….. ik ga niet zomaar op een verhaal of gebeuren af, zonder ook maar enigszins er over na te denken….

want meestal blijkt er achteraf een ‘achtergrond’ te zijn.

( wat overigens niet wil zeggen dat dit dan zomaar ‘goedgepraat’ kan en/of mag worden)

Mocht er medicatie bij die Joran in het spel zijn, dan kan ik hierbij uit mijn kennis die ik over psychiatrische medicatie heb,

vertellen…….. dat bij gebruik hiervan, men vaak in een denkbeeldige en fantasievolle wereld terecht komt, waarbij men de werkelijkheid van fantasie niet meer kan onderscheiden.

Je zou het dus (enigszins) kunnen vergelijken met (soft) drugs…

waarbij mensen dusdanig in een roes raken, en daarmee het hun hoofd op ‘hol’ brengt, waardoor men in een héle andere belevings c.q fantasie-wereld terechtkomt.

Gevolg van zowel drugs via verkoop, alsmede psychiatrische drugs is dan ook m.i. het vervormen van de realiteit in het menselijk brein………..waardoor degene die leugens vertelt,

dit niet meer kan inschatten………en de leugens van de drugs-gebruikende persoon, in zijn/haar belevingswereld als werkelijkheid worden beschouwd.

Ik denk dat Hyperactief hier nog wel een aanvulling op heeft…

Groetjes Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, op het stukje van de waarheid aanpassen na ben ik het met je eens. Leugentjes om bestwil bestaan niet als je strikt etisch wilt blijven. Creatief antwoorden kan ook zonder te liegen, maar een scherp iemand haald dat ook er uit. En wat je laatste zin betreft, sommige psychiatrische middelen komen in de opiumwet voor, neem de bestandsdelen maar van bijvoorbeeld Ritalin, drugs wordt dan opeens medicatie genoemd, maar het kan even vernietigend zijn. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, zoveel valt hier niet op aan te vullen, je heb het perfect verwoord. Dit soort medicatie werkt i.d.d. hetzelfde als drugs, en is een moderne vorm van lobotomie, waar ik misschien over een tijdje nog eens uitgebreid met een aparte posting op terug kom, ik ben daar momenteel veel over aan het lezen. Groetjes v Hyperactief.

• &&&

ja wat de leugentjes betreft, gaat het ons om informatie die je gladweg niet aan een ander wilt vertellen en je moet toch met informatie over de toonbank komen. of dat leugentjes zijn om bestwil.. dat geloven we niet. dus vandaar, dat wij dat met die waarheid wel begrijpen. je hoeft niet elke seconde van je leven onder ede te staan…

• erik

Er staat een verhelderend artiekel over de uitzending in de Vrij Nedrland deze week, hoe e.e.a. als een spannende film is opgebouwd voor het maximale effect.

Die Peter is niet dom, wel een beetje eng enheeel erg overtuigd van zichzelf. Dat was ook de hoofdreden van dit programma volgens mij, eerbetoon aan Peter de Geweldige.

De zaak zo “oplossen” en dan met de beelden naar het OM gaan, uitzoeken hoe het met dat maatje van hem zit, etc is veel logischer maar dan heb je geen uitzending, mag je niet naar Larry King etc.

• Hyperactief A-P

Oké bedoelde je het in die context &&&, dat begrijp ik geheel, maar bij de psychiatrie is A fout, B fout en als je zwijgt hebben ze ook nog wel één of ander etiketje in hun pseudo bijbel de DSM staan… Groetjes v Hyperactief

&&& schreef:

>

> ja wat de leugentjes betreft, gaat het ons om informatie die

> je gladweg niet aan een ander wilt vertellen en je moet toch

> met informatie over de toonbank komen. of dat leugentjes zijn

> om bestwil.. dat geloven we niet. dus vandaar, dat wij dat

> met die waarheid wel begrijpen. je hoeft niet elke seconde

> van je leven onder ede te staan…

• Hyperactief A-P

Hoi erik, in welke media dan ook vindt je geen verhelderende artikelen meer. We leven in een dusdanig geïndoctrineerde maatschappij, dat de grootste “wetenschappelijke” manipulatie als zoete koek geslikt wordt. Ik heb op voorhand een hekel aan stukken waarin de verslaggever een stuk stuurt. Journalistiek behoord goed onderzoekswerk met voors en tegens in evenwicht te zijn, en dan kan de lezer zelf bepalen wat wel en wat niet goed is. Als je maar vaak genoeg eenzijdige leugens de wereld in stuurt, dan gaat het gros van de massa ze uiteindelijk geloven. Natuurlijk gaat het Peter om kijkcijfers, net zo logisch als de winkelier zijn waar in de etalage stalt om te verkopen. Daarnaast vergeet je gemakshalve dat Peter veel meer materiaal op film heeft staan dan uitgezonden is etc. Ook moeten mensen eens leren alleen over de boodschap te oordelen, en hun persoonlijke grieven oftewel het afzeiken van de boodschapper voor zichzelf te houden, het draagt namelijk niets bij. Groetjes v Hyperactief

• &&&

ja. de psychiatrie ja. die wel. ja. zeg zijn die eigenlijk niet al heilig verklaard door de paus???

• Hyperactief A-P

Het Vaticaan is ook een wereld apart &&&, maar goed dat gaat hier te ver. Groetjes v Hyperactief:D

&&& schreef:

>

> ja. de psychiatrie ja. die wel. ja. zeg zijn die eigenlijk

> niet al heilig verklaard door de paus???

• erik

“Ook moeten mensen eens leren alleen over de boodschap te oordelen, en hun persoonlijke grieven oftewel het afzeiken van de boodschapper voor zichzelf te houden, het draagt namelijk niets bij.”

Ik reageer op het programma, daar is Peter een groot onderdeel van. Je vraag luidde wat ik van het programma vond, niet wat ik van Jorans verhaal op zichzelf vond.