Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Tentoonstelling geopend !!!

• Hyperactief A-P

De tentoonstelling (zie link/ en) is afgelopen ochtend geopend, twee moedige vrouwen hebben een lezing gehouden hoe men van normale “problemen” slachtoffers van de psychiatrie waarvan met blijvende schade maakt. Ik heb groot respect voor deze mensen, die ondanks de daarmee gepaarde inwendige emotie, de moed hadden hun verhaal zo duidelijk te vertellen en de tentoonstelling te openen, klasse. Door zulke mensen kunnen nieuwe slachtoffers van wrede “behandelingen” voorkomen worden, door goede info vooraf. Ondanks dat op uitgegeven kaartjes het adres van de tentoonstelling met plattegrond goed vermeld staat, is de locatie voor mensen van buitenaf toch nog moeilijk te vinden, zo bleek, hieronder een beschrijving.

Als mensen aan de voorkant uit het Centraal Station komen (dus met de rug naar de voorkant van het C.S. toe), moeten ze links, langs de stadsbussen naar het streekbussenplatform lopen en dat recht over steken, langs het water blijven lopen. Even verderop het water ligt een boot van een Chinees restaurant tegenover de grootste openbare bibliotheek, daar loopt men via de lange smalle brug tussendoor. Even voorbij de bibliotheek ligt het Post C.S. gebouw. Aan de voorzijde hierin zit het Stedelijk museum gehuisvest, voor het gebouw (buiten blijven dus) langs en meteen links om de hoek zit op de begane grond ongeveer in het midden de tentoonstelling, maar eenmaal daar wijst het de weg vanzelf.

http://www.evenementenzoeker.nl/resultaat.php?id=841 of

www.psychiatrie-industrie-des-doods.nl

• &&&

echt jammer dat we niet in de gelegenheid zijn om die tentoonstelling te bezoeken. echt.

we moeten nog denken aan een psychiatrische test waar men ons ooit aan vroeg mee te werken.

ons werd gevraagd om een aantal amerikaanse presidenten op te noemen.

de psychiater in kwestie was ook een amerikaan overigens.

we hebben geweigerd te antwoorden. we wonen hier niet in amerika. een toegevoegde waarde van de vraag vonden we niet aanwezig.

het tekenen van een boom. we hadden er allee als gij da nu zo wil, 1 getekend. toen kregen we een nieuw blad. teken er nog 1. ja op ons achterhoofd.

• Hyperactief A-P

Ach &&& wat zal ik zeggen, ik heb ook door de afgelopen jaren heen genoeg critici op internet leren kennen die zeer zeker wel konden en ook wilden, maar toen het puntje bij het paaltje kwam het af lieten weten. Alkien heeft bijvoorbeeld voor vele jaren terug haar nek uitgestoken bij politici en media, en toen het zover was was bijna iedereen “zwak”, “ziek” en misselijk, nog geen handvol mensen kwam opdagen, vaak de mensen met de grootste kritiek van wat jij nog wel meer voor HUN zou kunnen doen. Zelf deden ze als het er opaan komt niets, tenzij er wat positiefs te melden valt, dan staan dezelfde mensen voor in de rij om het nieuws te verspreiden wat “hun” bereikt hebben, heb ik overigens met een heel ander soort zaak meegemaakt. Pronken met andermans veren heet zoiets. Oftewel met dit soort zaken zie ik dat toch als een stille “goedkeuring” voor hun kind wat vernietigd wordt. Overigens is dit algemeen, en niet persoonlijk naar jou toe bedoeld.

Overigens heb ik allang niets meer met wat de media over iets schrijft, afgelopen dag was de plaatselijke TV zender AT5 met de “kritische” psychiater Bram Bakker op de tentoonstelling. Ik heb zojuist twee keer de herhaling van het avondnieuws gezien. Het knip en plakwerk laat zoals gewoonlijk weer een met recht verknipt beeld zien. De zogenaamde “kritische” psychiater Bram Bakker, nam ook geen gratis aangeboden DVD aan, maar dat krijgen mensen natuurlijk allemaal niet te zien. Dus je bent kritisch in de psychiatrie als je kritiek uit zonder te weten waar het over gaat, van de week hebben we meer van deze geluiden gehoord uit GGZ Nederland en de Nederlandse Vereniging Voor Psychiatrie. Oordelen zonder iets gezien te hebben en dus zonder echte kennis. Ik durf er mijn handen voor in het vuur het steken, dat Bram zijn lidmaatschapskaart op kan eten als hij daadwerkelijk het aandeel van de psychiatrie in de holocaust en rascisme onder ogen durft te zien. Maar goed, teveel woorden aan verspilt, ook deze gasten zullen uiteindelijk aan het eind van de rit met hun eigen geweten af moeten rekenen… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Hier een link naar een video over de tentoonstelling op dag.nl :

http://www.dag.nl/VIDEO/Artikelpagina-Video/Psychiatrie-industrie-des-doods-Filmpje.htm

Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

De tentoonstelling was ondanks de locatie een geweldig succes, de afgelopen 14 dagen hebben 2090 mensen de tentoonstelling bezocht. En ondanks dat daar veel personeel uit de GGZ bij zat, heeft zo'n ± 80% van de mensen die na afloop een formulier invulden over de bevindingen positief gereageerd. Er hadden meer mensen willen komen als we langer gestaan zouden hebben. Maar sommige vrijwilligers hadden bij hun baas twee weken vakantie opgenomen om dit mede mogelijk te maken. Al met al heel leerzaam, wordt zeker vervolgt… De tentoonstelling is nu naar Berlijn toe. Groetjes v Hyperactief

• &&&

goh. goed zeg.

ja joh, 80% uit de ggz. ja maar dat geeft niet he. het zijn ook hun ogen die juist open moeten gaan. voor het leed dat ze berokkenen.

dus het was een hectische en voldoenende tijd geweest voor je.

tof.

ja zouden denken, maak er maar een permanente tentoonstelling van.

we zijn ooit vroeger met school in een psychiatrisch museum geweest, maar kunnen er nergens meer iets van terug vinden. het was op een zolder in dachten we ‘st michels gestel’. maar als we daar zoeken, komen we niets tegen.

weet je wel, dan stond daar zo'n centrifuge waarin ze vroeger mensen zetten om ze te behandelen tegen ‘schizofrenie’ en van die ijsklontjes baden ook voor mensen met psychiatrische verschijnselen. de ect apparatuur van toen natuurlijk. heel heftig. deed beslist niks onder voor de martelkamers, gut waar hebben we die dan ook nog eens weer een keer gezien. heel ergens anders. zouden het niet weten. maar ooit gezien.

• Hyperactief A-P

Nee &&& GEEN 80 % uit de GGZ, die om en nabij 80 % positieve reacties waren van iedereen ondanks veel bezoekers uit de branche zelf, en dat is zeker niet slecht. Uiteraard moeten die ervan leren., al is het maar een ander vak.:D Een gedenkteken voor de slachtoffers vindt ik meer op zijn plaats dan een psychiatrisch museum, wie weet komt dat er in de toekomst nog van, is leerzamer en zal kinderen bewuster maken, dan trots vernietigingingsinstrumenten te tonen. En de door jou in je onderste alinea genoemde methoden worden er diverse van op de DVD “Psychiatrie een industrie des doods” getoond. Groetjes v Hyperactief

• &&&

is vier en delen misschien een probaat middel bij meervoudige persoonlijkheids stoornissen???

• &&&

we dachten dat het in deze discussie was, dat zo'n man van de vereniging voor psychiatrie (ofzo) -ene rob kan dat- gezegd had aan de pers, dat mensen die anderen afhouden van zorg aangepakt zouden moeten worden.

die zogenaamde gezagshouding… die draait ons nu alweer ettelijke dagen voor ogen.

we vragen ons af, als dat nu niet zou gebeuren. he, dus de psychiatrie krijgt minder macht. en minder en minder. wat krijgen we dan voor maatschappij? vertel het ons. filosofeer mee.

kan het slechter?

• Hyperactief A-P

“De” psychiatrie of beter gezegt sommige onetische psychiaters zouden daar maar wat graag aan willen “sleutelen” &&&. Groetjes v Hyperactief