Geachte Premier Balkenende,
Bij deze brief ontvangt u van mij de gevraagde vingerafdrukken. Ik heb ze maar meteen van alle tien mijn vingers bijgevoegd alsmede van mijn tenen. Tevens vindt u bij deze brief schoenafdrukken van de drie paar schoenen die ik momenteel draag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze aan uw collega Hirsch Ballin te overhandigen, zodat hij ze aan zijn collectie kan toevoegen?
Wellicht is het in dit kader leuk…
… om ook voormalig minister de Graaf mijn vingerafdruk toe te zenden. Hij vroeg daar in 2004 al om, maar kreeg toen zijn zin niet, onder andere dankzij de PvdA. De huidige parlementsfractie van de PvdA heeft haar principes ingeruild voor het pluche, dus de kans is beduidend groter dat mijn vingerafdrukken nu wel gevraagd gaan worden.
Omdat minister de Graaf toen ook vroeg om biometrische gezichtsherkenning, voeg ik eveneens toe enkele foto's van mijn aangezicht, alsmede een mooie close-up van mijn beide ogen - kleur blauw. Wellicht moet uw secretaresse even met de schaar de foto's bijknippen om aan de strenge eisen voor pasfoto's te voldoen.
Voorts treft u in dit pakketje aan een van mijn immer schaarser wordende hoofdharen alsmede een sample van mijn wangslijm. Deze kunnen dan aan de DNA-database worden toegevoegd. Deze database zal immers het logisch vervolg zijn op de biometrische database die u wilt aanleggen. Aan de hand van mijn haar kunt u natuurlijk meteen vaststellen dat ik geen overmatig drinker ben, niet rook en geen drugs gebruik noch gebruikt heb. Wellicht dat de AIVD deze gegevens aan mijn dossier kan toevoegen.
Helaas ben ik niet in staat ook een druppel bloed bij te voegen - ik heb grote angst voor prikken - maar ik kan u toevertrouwen dat mijn bloedgroep A+ is. 't Is maar dat u het weet. Ook mijn SOFI-nummer (maar dat heet nu anders) zit erbij en mijn banknummers, pasnummers en pincodes, evenals de SIM-kaartcode van mijn mobieltje.
U zult al deze gegevens vanzelfsprekend met de grootst mogelijke vertrouwelijkheid behandelen, neem ik aan. U kunt me toch wel beloven dat deze gegevens niet - net als mijn via de computer uitgebrachte stem, of mijn voor de OV-chipkaart verschafte bankgegevens - ergens op straat belanden, of voor commerciële doelen bestemd worden?
Ik heb geprobeerd mijn vader ook over te halen zijn gegevens te overhandigen, maar hij weigert in alle toonaarden, omdat dat de vorige keer - al weer een hele tijd geleden hoor - niet zo goed was afgelopen.
Omdat de overheidsuitgaven voor IT al groot genoeg zijn, voeg ik tot slot ook een USB-stickje bij. Het is een stickje met maar liefst 4 Gb opslagruimte waarop - volgens mijn eenvoudige berekening - alle biometrische, DNA-, bloed- en persoonsgegevens van alle Nederlanders (en medelanders - we willen immers niet discrimineren) tussen 16 en 60 jaar oud opgeslagen kunnen worden.
Mocht een van uw ambtenaren dit stickje kwijtraken in trein, bus of taxi of door het stickje per ongeluk in een huurauto te laten liggen; u herkent het USB-stickje aan de zilveren kleur met daarin gekrast de volgende boodschap: s.v.p. terugzenden aan Premier Balkenende. Zo weet u zeker dat het stickje na verlies weer veilig in uw torentje belandt.
Hopend u hiermede van dienst te zijn geweest.
Hoogachtend,