Afgelopen vrijdagavond was Karin Spaink in Paul en Witteman, zie uitzending gemist die ik net heb gekeken. Want ik vroeg me gelijk af bij het horen van dit nieuwsbericht hoeveel kinderen deze mevrouw eigenlijk de vernieling of erger in heeft geholpen met het verspreiden van verkeerde informatie over bijvoorbeeld Ritalin? Zie:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=spaink+ritalin&btnG=Google+zoeken&meta=lr%3Dlang_nl
Gevaarlijke bijwerkingen van deze middelen waarvan er velen zijn bij het grote publiek weghouden en het publiek via de media op het verkeerde been zetten, is moreel gezien verwerpelijk, en mijns inziens misdadig !!! Het wordt tijd dat in iedere geval al haar aantoonbare desinformatie die levens in gevaar konden brengen eens flink onder de loep genomen worden, goed werk dus van de Britten om deze negatieve aandachtstrekster eens tegen het licht te houden, ik ben benieuwd wat daar uitkomt… Groetjes v Hyperactief
Columniste krijgt schuld zelfdodingen
AMSTERDAM - Afgelopen dinsdag maakte de zeventiende tiener in een jaar tijd een eind aan zijn leven in het stadje Bridgend in Wales. Britse media wijzen nu beschuldigend naar de Nederlandse schrijfster en columniste Karin Spaink.
De ms-patiënte staat onder andere bekend als een voorvechtster van het recht op euthanasie. Op haar site geeft ze een lijst met een opsomming voor zelfdoding. Spaink waarschuwt er wel voor om de ‘tips’ niet door te geven aan mensen die zelfdoding overwegen.
De 16-jarige scholiere Jenna Parry werd deze week hangend aan een boom gevonden door iemand die zijn hond aan het uitlaten was. En daarmee is ze in twaalf maanden nummer 17 onder de 27 jaar.
Ouders en politie in Wales hebben nog altijd geen enkele verklaring voor de vele zelfdodingen. Naast de zeventien gevallen waarvan al vaststaat dat het om zelfdoding gaat, opende de politie een onderzoek naar nog zes andere sterfgevallen waarvan de oorzaak nog onbekend is.
Minstens acht van de jongeren kenden elkaar. Zo pleegde de neef van het meisje dat dinsdag stierf, vorig jaar zelfmoord.
Plaatselijke onderzoekers wijzen erop dat elk van de jongeren met grote persoonlijke problemen zat. Ze kozen ook telkens voor andere methoden, wat erop zou wijzen dat er geen verband is.
De lijst van Spaink lijkt eerder een handleiding bij hoe het niet moet. Ze laat doorschemeren dat veel zogenaamde pijnloze methoden in werkelijkheid een marteling zijn.
Op haar blog reageert Spaink verbijsterd op de insinuatie dat zij een ‘zelfmoordgoeroe’ zou zijn. “In Engeland heerst momenteel een hysterie over een vermeende zelfmoordgolf onder jongeren. De Daily Telegraph legt de schuld bij – mij. Ze ‘ontmaskerden’ een ‘netwerk’ van mensen die jongeren de dood in praten: ‘suicide gurus’. En ik ben er één van.” Spaink verweert zichzelf met: “Ik schrijf helemaal niets, het betreffende stuk is een oude FAQ die op tientallen plaatsen op het net te vinden is, waarin vooral wordt gewaarschuwd voor domme methodes.” BRON: De Telegraaf, vr 22 feb 2008, 09:21, http://www.telegraaf.nl/binnenland/3362837/_Columniste_krijgt_schuld_zelfdoding__.html?p=38,1