Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Oproep Psychiatrische (TBS) klinieken !!!

• Hyperactief A-P

Er gebeuren door onetisch personeel heel wat misstanden en schendingen van grondrechten in diverse psychiatrische klinieken maar ook andere (jeugd) instellingen. Betrokkenen zien vaak uit angst voor wraak (drang en dwang) af van daarvoor bestemde klachtenprocedures en/ of aanklachten/ vervolging. Maar het grootste kwaad gebeurd niet door onetische mensen die kwaad doen, maar door degeen die het weten en het voort laten bestaan en er dus niets tegen doen. Betrokkenen (ook (ex) personeel) sta op en sluit je bij ons aan (mail staat open) om deze onorthodoxe kwaadstichters vervolgd en instellingen die blijvend over de schreef gaan dicht te krijgen. Grondrechten hoeven mensen niet te verdienen, die heeft iedereen, en daar blijven anderen vanaf !!! Groetjes v Hyperactief

• &&&

doel je specifiek op iets, op bepaalde instellingen, hyper? het klinkt namelijk of er zojuist stoppen zijn doorgeslagen. de druppel die de emmer deed overlopen. of is hier een geplande actie van start gegaan? is er meer over te lezen ergens?? jouw eigen site misschien?

maar we sluiten ons bij je aan. ja. een ieder die zich verkeerd behandeld voelt in instellingen. in gesloten instellingen. en in gedwongen behandelingen en in onvrijwillige behandelingen. maar ook in alle vrijwillige behandelingen.

stuur een mail aan hyper. hyper is van het ncrm

http://www.ncrm.nl/

gebundelde krachten zullen altijd sterker zijn.

• rina

Tja, ik snap wat je bedoelt.

Echter, dit is wel heel erg makkelijk gesteld.

Zeker als je zelf niet in een instelling zit.

Ik doel hierbij niet op volwassenen, deze kunnen zich (meestal) wel verweren.

Maar je kunt van jonge kinderen in een JJI niet verwachten dat zij een klachtenprocedure opstarten. Bij het minste of gerinste idee dat een kind zich niet aan ‘de regels’ van het personeel houden wordt al geschermd met 7 dagen scheurpak. Of het niet mogen bellen. Of het niet TV mogen kijken in de groep. Of…..of…..of…. bedenk zelf maar. Deze kinderen zijn soms zelfs nog te angstig hun ouders te vertellen over de misstanden. Want ja, een beetje ouder gaat dan verhaal halen, vaak niet beseffend dat zij daarmee wel de misstanden aan de kaak kunnen stellen, maar daarbij tevens hun kinderen aan het personeel ‘uitleveren’.

Rona

• &&&

yep en anders schrijven ze wel in je behandelplan dat klagen in je ziektebeeld past, dan ben je ook monddood gemaakt.

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, nee het gaat niet specifiek om bepaalde klinieken, alles is welkom. En ja het is zeker naar aanleiding van de praktijk, maar dat loopt al. En nee daar is verder nog niets over te lezen, dat hoort ook niet bij zaken die lopen. Om de stoppen bij mij door te laten slaan is meer nodig, dat gaat niet gebeuren. Maar zoals ik al eerder vermeld heb, komen er steeds meer mensen op ons pad met zelfde ervaringen. Mijn oproep werd spontaan geboren, daar ik besefte dat het voor mensen die door alles en iedereen verlaten zijn en/ of zich murw hebben laten maken aan de haaien overgeleverd zijn. Niet iedereen heeft een netwerk en de kennis om dit soort zaken aan te pakken, maar ook voor die mensen gelden grondrechten en de beginselenwet. Mensen moeten weten dat ze niet alleen hoeven te staan om deze misstanden aan de kaak te stellen, dat is de insteek van dit bericht. Overal kom je slachtoffers en/ of bevestiging van misstanden in de psychiatrie en/ of jeugdzorg tegen in de maatschappij, maar kan je ook opeens op geheel andere forums bevestiging krijgen van mensen, zie:

http://achtergeslotendeuren.punt.nl/index.php?id=265819&r=1&tbl_archief=#r320570 Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Tja, ik snap wat je bedoelt.

Echter, dit is wel heel erg makkelijk gesteld.

Zeker als je zelf niet in een instelling zit.

Ik doel hierbij niet op volwassenen, deze kunnen zich (meestal) wel verweren. Aldus: Rina.

Hoi Rina, nou vergis je niet, ik zou de volwassenen die hier niets tegen ondernemen omdat ze de weg niet kennen en niet weten hoe ze het aan moeten pakken niet de kost willen geven. En ook zulke mensen en/ of familieleden hebben recht op grondrechten en grondbeginselen. Volwassenen in een instelling worden soms ook gechanteerd, ik heb dit al in verschillende instellingen gezien en met regelmaat van anderen gehoord. Ouders van kinderen in een jeugdgevangenis of psychiatrische setting zoals jij ook kan weten worden vaak op verkeerd spoor gezet waarbij OTS en UHP misbruikt wordt en/ of om kinderen aan gevaarlijke medicatie te krijgen. Jij laat gelukkig niet over je lopen, maar er zijn zat ouders die zelf stuk lopen op misstanden.

Maar je kunt van jonge kinderen in een JJI niet verwachten dat zij een klachtenprocedure opstarten. Bij het minste of gerinste idee dat een kind zich niet aan ‘de regels’ van het personeel houden wordt al geschermd met 7 dagen scheurpak. Of het niet mogen bellen. Of het niet TV mogen kijken in de groep. Of…..of…..of…. bedenk zelf maar. Deze kinderen zijn soms zelfs nog te angstig hun ouders te vertellen over de misstanden. Want ja, een beetje ouder gaat dan verhaal halen, vaak niet beseffend dat zij daarmee wel de misstanden aan de kaak kunnen stellen, maar daarbij tevens hun kinderen aan het personeel ‘uitleveren’. Aldus: Rina.

Dit valt me een beetje van je tegen Rina, angst is een slechte raadgever. Des te meer mensen deze chantage en onwettige praktijken zoals frauduleuze rapporten aan de kaak stellen, des te eerder zo'n instelling gesloten kan worden. Het grootste kwaad in deze wereld kan voortbestaan door mensen die ervan weten maar er niets tegen doen. Ik ben nooit bang geweest, mijn zoon gelukkig ook niet. Die heeft er zomaar isoleer voor over, want de aanhouder wint. Met niets te doen uit angst geef je onetische mensen juist meer ruimte voor misstanden, dit moet gelijk de kop ingedrukt worden. De voormalige jeugdgevangenis het Nieuwe Loyd is gesloten door aanhoudende misstanden en een verziekte sfeer.

En ook daar heb ik papieren van onwettig handelen en een uiteindelijk gewonnen individuele zaak… Mijn zoon heeft het destijds in de bloedhitte met vele onwettige weken afzondering in de iso moeten doen, maar ging ervoor om zijn recht te halen. Des te meer mensen de stront openbaren, des te eerder game over voor zo'n instelling. Er verdwijnt goudgeld aan dit soort instanties, maar niet om mensen onbekwaam te maken en de wet te schenden, dat dient ten aller tijde een halt toegeroepen te worden, voordat de hele “fruitmand” wegrot… Ik ben het in deze dan ook niet met je eens dat je jou kind uitleverd aan de grillen van het personeel, dat doe je mijns inziens juist door de andere kant uit te kijken. De ethiek in instellingen breng je terug door ontoelaatbaar onwettelijk gedrag niet te tolereren… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Klopt &&& dat gebeurd, maar je bent er zelf bij of jezelf monddood laat maken of niet. Vroeg of laat gaan leugenaars keihard op hun bek, des te meer er boven water komt van personeel die zich daaraan schuldig maken, des te eerder ze aangepakt kunnen worden. Politie en KMAR gooien er ook elk jaar mensen uit die de beroepsethiek schenden, dat is goed voor de organisatie in zijn geheel, het houdt mensen scherp. De psychiatrie en jeugdzorg staan NIET boven de wet, al denken sommigen dat wel… En daar gaan wij verandering in brengen !!! Groetjes v Hyperactief

• &&&

zijn op die site geweest. en hebben daar geklikt op die site over indianen. dat is toch wat he. echt. kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat alle indianen die er nog over zijn in amerika in de gevangenis zitten. op deze manier lijkt men aan te willen tonen dat indianen in niets deugen. wild zijn. maar het diepere kijken daar waagt ‘de columbus’ zich niet aan.

wat er op je link bedoelt wordt overigens met ‘het derde gebouw’ daar weten we niets van. de foto die er bij staat met zo'n rode lijn, schijnt iets van een derde gebouw aan te moeten duiden, maar dat zien wij er helaas niet in. en ja, het lijkt ons niet onrealistisch dat een gebouw instort gladweg door de aardverschuiving van 2 andere gebouwen….

maar echt. er is zo veel mis in de wereld. maar wij blijven een beetje in de buurt van het anti psychiatrie. en dat is ons toch een beetje ontgaan op de site ‘achter gesloten deuren’ het is naar ons idee niet iets wat gaat over isoleercellen ofzo.

we vinden overigens dat rina absoluut wel een punt heeft hoor. hyper 7 dagen in een scheurpak…. dat is niet iets waar je heel gemakkelijk boven staat. dan moet je wel wat in huis hebben. we heten niet allemaal rambo….

• &&&

beetje schoppen tegen verkeerde schenen noemen wij dat hyper. ‘je bent er zelf bij dat je je mond dood laat maken’. wat is er in hemelsnaam gaande met je?

het is gewoonweg een gegeven dat als wij wat zeggen op zo'n ‘diagnose’ men de oren dichtstopt en als de psychiater iets ‘aanvult’ op zo'n ‘diagnose’ men de oren opent.

het komt niet zelden voor dat wij er dan even ‘niet bij zijn’. neem ons niet kwalijk.

maar we hopen wel dat het ons aan het einde van de rit duidelijk zal zijn, waarvoor we op deze manier hebben moeten leven. tzal absoluut een functie hebben. en misschien zelfs wel beter voor ons. ook wij kunnen niet voor god spelen.

• &&&

da's macaber. 7 dagen in een scheurpak. 1 dag is al macaber.

we hebben het met gehandicapten meegemaakt. het was beter voor hun is dan stelselmatig de harde duidelijke lijn.

zelfs de gehandicapte weet met tranen over de wangen een glimlach te produceren en te zeggen dat het moet.