Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

het verboden boek

• &&&

(…)

Gezien de steun aan grote instituten zoals het Pieter Baan Centrum, en

ondanks de ontelbare werkloze psychologen en sociaal werkers, lijkt de

nieuwste mode in Nederland psychologie te zijn. Alles wat er gebeurt is

spitten in achtergronden op zoek naar een verantwoording, wat ze ook

heel goed uitkomt, omdat al die vrij zwevende intelligentie toch ergens

voor moet worden gebruikt. En zo zien de Nederlanders, te zeer in beslag

genomen door het gestage aanbod van situaties als ze zijn, over het hoofd

dat er niet voor alles een ingewikkelde verklaring hoeft te zijn. Als een

hond overmatig blaft, kan dat zijn omdat hij te vaak wordt opgesloten,

maar over zijn instinct om achter katten aan te zitten hoeft niemand zich

te verwonderen.

(…)

Ik bedoel er niets kwaads mee, maar volgens mij is het een bepaald type

mensen dat bij de Baghwan of bij de Hare Krishna's gaat, zich laat

opsluiten in de Scientology-kerk, het laatste gifmaal gebruikt met dominee

Jones of moslim wordt.

(…)

een paar stukjes uit ‘de ondergang van nederland’. het door de rechter verboden te drukken boek. 1990. schrijver onbekend, maar mogelijk gerrit komrij. dit boek tegen het lijf gelopen in het kader van de film van geert wilders….

we melden dit bericht als

http://www.uitkijk.net/docs/De%20Ondergang%20van%20Nederland.pdf

• rina

Volgens onderstaand stukje is het niet Gerrit Komrij.

Mohammed Rasoel - De ondergang van Nederland

Op 16 december 1992 werd een zekere Zoka van A. door de kantonrechter te Amsterdam veroordeeld tot een boete van 2000 gulden ( € 900,-). Volgens de rechter was bewezen dat Van A., schrijvend onder het pseudoniem Mohamed Rasoel, de auteur was van het “racistische” pamflet De ondergang van Nederland. Van A. zelf was niet ter zitting verschenen, met het argument dat zijn aanwezigheid aanleiding voor fundamentalistische moslims zou kunnen zijn zich te wreken op de manier waarop over hen in het pamflet was geschreven. Velen hebben in dit Pamflet niks kunnen ontdekken wat als racistisch betiteld zou kunnen worden. Helaas is het pamflet niet in de handel verkrijgbaar aangezien de uitgever bang is voor de Linkse Kerk. In de bibliotheken wel te leen.

Van het weekend zal ik eens gaan lezen. ben wel benieuwd.

Rina

• &&&

hihihi, de schrijver is onbekend. mohammed rasoel is een pseudoniem. hihihi.

• &&&

'De Amsterdamse tekstwetenschapper Teun van Dijk concludeerde echter op basis van overeenkomsten in stijl dat niet Rasoel de auteur van het boek was, maar Gerrit Komrij. Van A. zou door Komrij zijn ingehuurd om zich als Rasoel uit te geven. '

weblogs.nrc.nl

• rina

Zou maar zo kunnen, ik googlede ff op de naam Rasoel.

Dus toen vroeg ik me af wie die Zoka A. was.

Gelukkig voor hem alleen een zaak voer de kantonrechter, kostte alleen wat geld :)

• Hyperactief A-P

Hoeveel Scientologen kan die schrijver &&& ??? Het is volstrekte onzin dat mensen opgesloten zouden zitten in Scientology, pure lastercampagnes om de leugen in stand te houden. Of zoals jezelf al in andere bewoordingen schrijft, dat men overal etiketjes op plakt of verklaringen wil invullen op valse psychologische basis. Als ik meer tijd heb, zal ik het PDF bestand eens lezen, en kom ik er misschien nog op terug. Op zich vindt ik het belachelijk dat in deze maatschappij de boodschap onderuit gehaald wordt door de boodschappers aan te vallen. Je ziet deze tendens ook over Moslims, terwijl religie en/ of afkomst niets met de inhoud van een boodschap te maken hoeft te hebben, het zou moeten gaan over de inhoud, inplaats van iedereen op voorhand te becriminaliseren. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Hoi Rina, de ondergang van Nederland ligt aan individuen die verkeerde keuzes maken, niet aan groeperingen. Als mensen de juiste keuzes maken dan klopt de titel al helemaal niet meer, want de maatschappij zijn wij met zijn allen. Groetjes v Hyperactief

• &&&

t is een fictief boek he. dan haalt men wel meer onderuit.

• Hyperactief A-P

Klopt &&&, maar onderstaande is wel realiteit. Moet je eens op die link (onderaan) kijken hoe die stakkers met een maskertje op voor hun gelaat, hun zelf voor het karretje laten spannen. En natuurlijk springt de media hier weer op in, maar let op diezelfde media geeft geen enkele aandacht aan bijvoorbeeld het persbericht dat ook in Nederland slachtoffers van het medicijn Zyprexa die daardoor diabetes hebben gekregen, terwijl dat al bekend was zich vorig jaar bij de Amerikaanse zaak aan konden sluiten. Dan hebben we het nog niet eens over de verhoogde factoren van suïcide en geweld bij antidepressiva, etc. etc. Gelukkig hoor ik steeds meer geluiden van Amsterdammers die dit soort media links laten liggen, ze graven hun eigen graf met hun willekeur… Doden en andere slachtoffers tellen niet, als hun geld maar gewaarborgd is… Groetjes v Hyperactief

Protest tegen omstreden Scientology

Zaterdag 15 maart 2008

Ter gelegenheid van de verjaardag van L. Ron Hubbard, de oprichter van de Scientology Kerk, zijn er zaterdag over de hele wereld demonstraties tegen de omstreden beweging. Ook op het Beursplein kwamen tientallen betogers bijeen.

Volgens de demonstranten geeft de Scientology Kerk cursussen waar geen belasting over betaald wordt. Daarnaast vinden ze dat de beweging volgelingen hersenspoelt om hun op die manier geld afhandig te maken.

De Scientology Kerk, door sommigen als ‘sekte’ omschreven, heeft in Nederland zo'n 500 aanhangers. BRON: AT5 Nieuws.

http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=33723

• Hyperactief A-P

Nog even over dat niet belasting betalen het volgende, dat is volstrekt legaal, die status hebben ze officieel gekregen na jarenlang onderzoek door die belasting, oftewel deze berichtgeving is net zo dom als vermelden hoeveel procent belasting er op luxe artikelen zit zonder dat zoiets gewijzigd is. En het is ook een officieel erkende religie, en dus geen sekte. Hersenspoeling is juist een stukje projectie van die mensen die niet zelf kunnen denken, maar zich desondanks voor het karretje laten spannen om eenvoudige oplossingen tegen te houden en verzekeringspremies verder op te jagen. Maar goed, zonde van de tijd en energie om hier ook nog maar 1 pennestreek aan te besteden. Mensen die verder kijken dan hun neus lang is, prikken hier wel doorheen… Groetjes v Hyperactief