Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Rechtsstaat of rechteloos ???

• Hyperactief A-P

Het moet echt niet gekker worden in dit land dat een minister onwettig gedrag van een instelling gaat belonen… Schandalig, burgers zouden gestraft worden voor het overtreden van de wet, instellingen worden dus beloond… Hoe diep kan een land dalen… Groetjes v Hyperactief

Rouvoet zoekt oplossing Glen Mills

Minister Rouvoet gaat onderzoeken of de Glenn Mills School in Wezep een gesloten jeugdinstelling kan worden. Dan kan de inrichting zijn harde regime tegen agressieve jongeren voortzetten.

Rouvoet reageert op een rapport van de Inspectie Jeugdzorg, die vindt dat de school in strijd met de wet handelt. Op de Glenn Mills School worden agressieve jongeren door begeleiders vastgepakt en op de grond gedrukt tot ze rustig zijn.

Volgens de Wet op de Jeugdzorg mag dat alleen in gesloten inrichtingen en dat is de Glenn Mills School niet. De school vindt het absurd als er bij excessief gedrag niet mag worden opgetreden. BRON: NOS Nieuws 17 Maart 2008 16:38 uur

• rina

Ik heb het gelezen gisteren bij www.Nu.nl.

Eerst al een groot deel van de rechterlijke macht in handen van jeugdzorg.

En dan krijg je zo'n omhooggevallen balletje met een zelfverzonnen functie die er zelf voor kiest. Wat zeg ik? Zelf voor kiest? Nog erger. Hij is van mening dat er wel meer kinderen geboren mogen worden….

Kinderhandel in Nederland, gepromoot door de minister van Jeugd en Gezin…..

• rina

In Trouw vandaag een groot artikel hierover.

Na het lezen van dit artikel ben ik nog ernstiger aan het twijfelen over onze regering en de heer Rouvoet in het bijzonder dan ik al deed.

Waarom bekruipt mij het gevoel dat de tweede wereldoorlog herhaald wordt? En dan doel ik op Auswitz, Treblinka en al die andere kampen.

Als je namelijk “criminele jongere” verandert in “Jood” is er mijns inziens totaal geen verschil.

Oja, één verschil is er wel… was het in de tweede wereldoorlog illegaal, nu wil de heer Rouvoet het legaal gaan maken.

Hoe diep kun je zinken?

• rina

Krijg nou wat :? Het hele artikel is verdwenen :(

• Hyperactief A-P

Hoi Rina, doel je in je reactie van 12:28 uur dat het artikel in de Trouw is verdwenen ??? Zo ja, dat is niet het geval, ik had het stuk vanmorgen gelezen, en kon het net nog vinden, zie:

http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article943256.ece/Rouvoet_voor_fysieke_aanpak_in_Glen_Mills?pageNavType=all#readers_responses

Ik begrijp wat je bedoeld, maar heb gisteren nog gezien op Netwerk en een stukje in Paul en Witteman dat mensen die paralellen naar het verleden durven te trekken, door medelanders keihard aangevallen worden bij een gebrek aan geschiedenisbesef of erger. Ik (en wij zijn lang niet de enige) deel jou gevoel dat er op veel gebieden in de hulpverlening in dezelfde valkuilen getrapt wordt als destijds, nog erger vindt ik dat een minister onwettige praktijken wil legaliseren i.p.v. dat zoiets bestraft wordt. Ga deze jongeren (althans de gestraften) nu nog maar eens uitleggen dat de wet overtreden strafbaar is, en waarom personeel met machtsmisbruik beloond wordt. Daarnaast wordt er in deze stukken net alsof gedaan of het alleen om criminele jongeren gaat, maar er zitten ook civiel geplaatsde jongeren die minder rechten hebben of beter gezegt rechteloos zijn vergeleken bij de jongeren die daar zitten voor een strafbaar feit… Groetjes v Hyperactief

• rina

Neen het artikel in Trouw heb ik gelezen in de papieren versie.

Ik doelde op www.Nu.nl, maar ja, daar verdwijnen wel vaker artikelen die betrekken hebben op dit soort zaken.

Ja, ik snap dat er mensen zijn die mijn uitspraken niet prettig vinden.

Maar gelukkig mag ik gebruik maken van het recht op vrije meningsuiting. Ik doe er niemand kwaad mee, ik verwoordde enkel mijn hersenspinsels.

Natuurllijk gaat het bij Glen Mills voornamelijk om jongeren die strafrechterlijk veroordeeld zijn. En ja, iemand die nog niet zelf een slachtoffer is geworden (denk aan straatroof, tasjesdief) kent altijd wel iemand die dit wel overkomen is.

Zelf ben ik wel een slachtoffer geweest.

Ik snap het gewoonweg niet. Er is bewezen dat 46,3 procent van de jongeren van Glen Mills ondanks de behandeling terugvallen. Zou het misschien zo zijn dat het is DANKZIJ die behandeling?

Evengoed blijft het feit bestaan dat de minister iets wat wettelijk verboden is gewoon wil laten gebeuren, dan maar onder een andere naam.

Nog even terugkomend op mijn gedachten: Het meest stuitende aan het hele artikel in Trouw vond ik woorden van een jongere die daar gezeten heeft: “als er iemand gepakt werd, moesten wij (de jongeren) ons omdraaien, we hebben dus niets gezien, we hoorden het enkel……”

• Hyperactief A-P

Neen het artikel in Trouw heb ik gelezen in de papieren versie.

Ik doelde op www.Nu.nl, maar ja, daar verdwijnen wel vaker artikelen die betrekken hebben op dit soort zaken. Aldus: rina.

Oké Rina, ik heb dit ook meer dan eens meegemaakt, ook op sites van kranten overigens.

Ja, ik snap dat er mensen zijn die mijn uitspraken niet prettig vinden.

Maar gelukkig mag ik gebruik maken van het recht op vrije meningsuiting. Ik doe er niemand kwaad mee, ik verwoordde enkel mijn hersenspinsels. Aldus: rina.

Vrijheid van meningsuiting is ook niet meer wat het geweest is. En een strikte vergelijking gaat natuurlijk nooit op, maar wie de gelijkenissen niet herkend, zal in dezelfde valkuilen trappen. Het is jammer dat het taboe op bepaalde onderwerpen nog zo groot is, dat een goede opbouwende discussie daarover op voorhand kapot gemaakt wordt.

Natuurllijk gaat het bij Glen Mills voornamelijk om jongeren die strafrechterlijk veroordeeld zijn. En ja, iemand die nog niet zelf een slachtoffer is geworden (denk aan straatroof, tasjesdief) kent altijd wel iemand die dit wel overkomen is.

Zelf ben ik wel een slachtoffer geweest.

Ik snap het gewoonweg niet. Er is bewezen dat 46,3 procent van de jongeren van Glen Mills ondanks de behandeling terugvallen. Zou het misschien zo zijn dat het is DANKZIJ die behandeling? Aldus: rina.

Ook civiel rechterlijke jongeren zijn daar geplaatst, maar los daarvan vindt ik het stuitend dat als het alleen strafrechterlijk geplaatsden zouden zijn, het zo gebracht wordt dat wetsovertredingen dan wel door de beugel kunnen. Daarnaast zal een leek bij civiel rechterlijk geplaatsden zoiets hebben, van waar rook is, is vuur. Ik heb bij mensen die dit niet voor mogelijk hielden pas de ogen open zien gaan als ze er zelf mee te maken kregen. Of het door die “behandeling” komt valt niet te bewijzen, wel is het bekend dat jongeren eerder verharden, en alleen daarom zou je dit al moeten laten. Gisteren zag ik in Netwerk dat de criminaliteit onder jongeren tussen de 12 en 17 jaar nog steeds stijgt en verhard. Cijfers tot 2007… Een normaal bedrijf zou met deze resultaten allang failliet verklaard zijn…

Evengoed blijft het feit bestaan dat de minister iets wat wettelijk verboden is gewoon wil laten gebeuren, dan maar onder een andere naam.

Nog even terugkomend op mijn gedachten: Het meest stuitende aan het hele artikel in Trouw vond ik woorden van een jongere die daar gezeten heeft: “als er iemand gepakt werd, moesten wij (de jongeren) ons omdraaien, we hebben dus niets gezien, we hoorden het enkel……” Aldus: rina.

Dat laatste is ook al aanzetten tot onwettelijk gedrag, waarmee ik bedoel dat je in de maatschappij opgepakt kan worden als je niets onderneemt terwijl je getuige van een misdrijf bent. Goh, en hoe zou het nou toch komen dat steeds meer jongeren uiteindelijk de maatschappij de rug toe keren :?:?:? Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Ik kan hier maar één ding op zeggen; Laat die overspannen Rouvoet dan meteen OOK zijn eigen 5 kinderen herbergen in zo'n instelling,…. dit…. dan met de bedoeling om zélf als voorbeeld te fungeren voor de maatschappij, om zijn heilzame poging om het harde regime volgens zijn mening laten slagen !!

En laat hij dan een jaartje later er maar verslag van doen….. !!!… dus over hoe ‘fantastisch’ zijn systeem werkt ! ( niet dus )

Hierbij is dan meteen zijn probleem ‘te kleine woning’ opgelost !

( kinderen de deur uit en geplaatst in een ‘geweldige instelling’)

Groetjes Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, ik “vrees” dat die bewindslieden hun kinderen van dit soort instellingen uitgesloten zijn. Ik heb voor jaren terug eens gelezen dat het meeste geld in de geestelijke zorg sector gaat naar vrijgevestigden en/ of instellingen waar mensen met een dikke knip komen… Groetjes v Hyperactief