Afgelopen avond heb ik op Nova en Pauw en Witteman de Deventer moordzaak gevolgt. De conclusie is dat e.e.a. voor Ernest Louwes nog steeds verkeerd uit blijft pakken omdat broddelwerk in het (voor) onderzoek door politie, en daarop een opeenstapeling van fouten in het Nederlandse recht omdat die op dat broddelwerk voortborduren niet ter sprake mogen worden gesteld als de rechter (in het Nederlandse recht dus een soort heilige boven alles verheven) gesproken heeft. Maurice de Hond gaf in het laatstgenoemde programma aan, dat je geen oordeel kunt vellen op een onderzoek wat niet deugt. Dit ben ik voor de volle 100 % met hem eens, maar dat is ook het probleem bij jeugdzorginstanties en psychiatrie. Het gevolg is dat de misdaad niet daalt, maar juist stijgt. Logisch, de verkeerden komen met leugens weg, en onschuldige burgers worden tot criminelen gemaakt. De klusjesman was afgelopen avond in beide programma's te zien, maar voelde zich slachtoffer door o.a. Maurice. Maurice die monddood gemaakt is door een uitspraak, maar stel dat ooit blijkt dat hij gelijk had waar hij nu het zwijgen over opgelegt is ???
Want diezelfde klusjesman die zegt slachtoffer te zijn kon geen woord over zijn lippen verkrijgen dat Ernest Louwes mocht die onschuldig zijn dan “ook” slachtoffer is. Want een onschuldige die vastgezet is, betekent dat de dader nog vrij rondt loopt. Louwes heb ondanks alle ellende nog het “geluk” dat er geen TBS geëist was, want ontkennen betekent dan verkapt levenslang vastzitten oftewel in de Long Stay terecht komen. Ik hoop voor Ernst Louwes dat het recht alsnog op zijn pootjes terecht komt, en de echte dader weg moge rotten gezien die dan aangericht heeft. Ik hoorde dat 70 % GEEN vertrouwen heeft in de rechtsstaat. Ik ben niet gehoord, maar heb er zeker GEEN vertrouwen in, zolang rechters ook met broddelwerk tot boven Goddelijkheid verheven zijn… En ja de advocaat van de tegenpartij loopt met de mooie opgepoetste cijfers van de weinige dwalingen in Nederland te pronken. Die cijfers blijven laag als recht niet mag geschieden. Of zou dat de opzet zijn ??? Want nog een paar zaken ala de Schiedammer Parkmoord, en dan stort het rechtssysteem in. Voor burgers die het aan den lijve ondervinden is dat al gebeurd… Wie volgt ??? Groetjes v Hyperactief
Geen heropening Deventer moordzaak
De Deventer moordzaak wordt niet heropend. Dat is bepaald door de Hoge Raad. Ernest Louwes zit sinds 1999 vast voor de moord op de rijke weduwe Wittenberg.
Volgens de Hoge Raad is er geen reden om aan te nemen dat dat ten onrechte is. Er is nader onderzoek gedaan naar de verklaringen van de ‘klusjesman’ die dingen zou hebben gezegd die alleen de dader kon weten. Maar dat bleek niet uit het onderzoek. Ook heeft het Hof het dna-bewijs niet verkeerd beoordeeld.
Onder anderen opiniepeiler Maurice de Hond heeft zich ingezet voor herziening van de zaak. BRON: 18 Maart 2008 15:43 uur.