Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Dader en/ of ook slachtoffer ???

• Hyperactief A-P

Hieronder de uitspraak van de dodelijke steekpartij vorig jaar hier in Amsterdam op een school. Ik heb e.e.a. ook op het AT5 journaal gezien, de rechter vond dat de dader die slachtoffer was van pesterijen ook weg had kunnen lopen en/ of aan de bel had kunnen trekken. Ja op papier kan dat, maar in de praktijk kunnen bedreigingen van dusdanige aard zijn dat slachtoffers van pesterijen daar juist niet mee naar buiten komen. De dodelijke steekpartij is niet goed te praten, maar elk mens heeft een grens. Ik vraag me dus in deze af of de dader ook niet een beetje slachtoffer is van het geheel. Hij moet wel zijn levenlang leven met dat die een ander van het leven berooft heeft. Maar wat erger is, dat de rechter hem verplicht onder “behandeling” te gaan bij de jeugdpsychiatrie (zie mediabericht 2 hieronder). Douw zo'n jongen vol met gevaarlijke medicatie, en het volgende incident kan geschieden. Maar goed dat wordt dan ongetwijfeld weggerapporteerd als zijnde de “gestoordheid” van de jongen, en de cirkel is weer rondt… Over pesten schreef Professor J.D. van der Ploeg 5 jaar geleden in het boek “Knelpunten in de Jeugdzorg, Onderbelichte onderwerpen” dat pesten er daar één vergeten onderwerp van was, zou dat inmiddels veranderd zijn dan ??? Groetjes v Hyperactief

Elf maanden voor steekpartij TeC

Donderdag 20 maart 2008

De rechtbank heeft donderdag de 14-jarige Hüseyin P. tot elf maanden cel veroordeeld voor het neersteken van zijn 16-jarige klasgenoot Youssef Mokhtari.

Mokhtari werd op 11 oktober vorig jaar bij het Technisch College (TeC) in Slotervaart in zijn nek gestoken. Hij overleed korte tijd later.

De straf is conform de eis van het Openbaar Ministerie. Tijdens de rechtszaak betoogde Bram Moszkowicz, advocaat van P. , dat er sprake zou zijn van noodweer. Zijn cliënt zou zijn gepest en uit zelfverdediging een mes hebben getrokken.

P. wilde mes alleen maar laten zien

Donderdag 20 maart 2008

De rechtbank toonde wel begrip voor de emoties van P. als gevolg van de pesterijen, maar tekende daarbij aan dat de jongen zich ook uit de situatie had kunnen terugtrekken.

Bovendien heeft hij nooit hulp gevraagd bij de schoolleiding of zijn ouders. P. had het mes op zak om een einde aan de pesterijen en vernederingen te maken.

Hij had eigenlijk de bedoeling om het alleen te laten zien, maar nadat hij op de bewuste dag een klap in zijn gezicht had gekregen, is hij het steekwapen daadwerkelijk gaan gebruiken. P. moet zich van de rechter in een kliniek voor jeugdpsychiatrie laten behandelen.

'TeC is niet hetzelfde na incident'

Donderdag 20 maart 2008

Directeur Ton Senf van het TeC noemde de uitspraak van de rechtbank heftig. De school is volgens hem niet meer dezelfde als voor het steekincident.

“We hebben gigantisch veel tijd in het zoeken naar verbintenis gestoken. Op school heerst een sfeer van ‘wanneer gaat het over’. Het is alsof we onder een koude douche staan en de warme kraan niet kunnen vinden”, aldus Senf. BRON: Allemaal AT5 Nieuws.

• Moeder

Hoi Hyper,

Hier heb jij dus weer een goed punt !……… “ Dader en/of ook slachtoffer ??? ” ……… dat de rechter vond dat de dader die slachtoffer was van de pesterijen, óók had kunnen weglopen, of aan de bel had kunnen trekken…….. vind ik wel een héél slap argument !!!

Hiermee verschuilt men m.i. zich weer achter de protocolletjes van justitie !, en wordt er weer NIET inhoudelijk naar de situatie en/of toestand waarin de ‘dader’ verkeerde gekeken.

Iemand die in een dusdanige bedreigende situatie zit, kan daar niet altijd zomaar even mee naar ‘buiten’ komen, … hetzij door angst voor represaille, hetzij door angst en/of schaamte, danwel door gevoelens te hebben dat men iemand wanneer hij/zij het verhaal openbaart NIET geloofd zal worden, en voor ‘gek’ wordt verklaard met alle gevolgen van dien.

Lees hiervoor ff het boek van Richard B. !!! … die in een m.i. soortgelijke situatie verkeerde. ( Deze laatste opmerking geldt overigens NIET voor jou Hyper…. (immers jij hebt dit boek zelf gelezen)

Je hele leven met schuldgevoelens blijven leven omdat je iemand van het leven hebt beroofd, is een zware last…die volgens mij vele malen zwaarder weegt, dan een straf uitzitten voor welk incident dan ook !

Helaas wordt dit nooit op eerlijke wijze overwogen, en grijpt de psychiatrie meteen in d.m.v. (dwang) behandeling en toediening van medicatie……….. die het vervolgens alleen nog maar erger maken !!

Groetjes Moeder.

• Hyperactief A-P

Hoi Moeder, twee zielen één gedachte, oftewel helemaal mee eens. En ik dacht net als jou bij deze uitspraak gelijk aan Richard B. zijn situatie. En wat uit Richard zijn situatie duidelijk blijkt, is dat hij tegen dat persoon wat hem financieel in de problemen bracht aangifte gedaan had. Maar inplaats van daar adequaat op in te gaan, wat veel ellende had kunnen voorkomen, heeft men het op zijn beloop gelaten met de bekende dramatische gevolgen. Oftewel het overduidelijke bewijs, dat als je het volgens de normale weg doet, dat dit soort situaties absoluut niet voorkomen kan worden. Zeker niet als het alleen maar genoteerd wordt zonder er meteen op in te grijpen. Maar ja, veel van die papieren “tijgers” zijn wereldvreemd van wat er op straat allemaal gebeurd. Op papier is alles mogelijk, maar de praktijk loopt vaak anders dan uitgedachte protocolletjes. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Voor de nieuwkomers lezers/ sters alhier even een verwijzing naar de boektip door Moeder van destijds. Ik heb net een uitgebreide beschrijving/ inhoudsopgave en onderaan een overzicht van enkele instellingen waar Richard verbleef uit het boek neergezet in onderstaande link. Dan weet iedereen waar het over gaat. Groetjes v Hyperactief

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=2796&t=2432

• Moeder

Hoi Hyper,

Hieruit blijkt dus wel dat zowel jij als ik goed over de zaken nadenken, ….. immers ….wij kennen zo onderhand wel de slagen van de zweep der psychiatrie en…. we hebben er al vele boeken over gelezen nietwaar ?

Eerst alles toelaten en accepteren, en vervolgens toeslaan d.m.v. hun laffe, en ondeskundige , en mens-onterende DSM boekjes een etiketje op te plakken.

Hetgeen dus voor de zoveelste keer bewijst……. dat de psychiatrie een oor kan aan-naaien bij politiek en justitie !

Maar goed………. m.i. valt dat aangenaaide oortje ééns in verkeerde handen…………. en dan zijn de rapen pas écht gaar !!,

Wat jou betreft Hyper…… wij maaien dwars door de media-berichten heen !………. en dat voed ons destemeer om verder te gaan.

Groetjes Moeder.

• Moeder

Hoi Hyper,

Hey…. das een goeie zeg die aanvulling c.q verwijzing van jou !

Het kan geen kwaad, om nog maar eens de nieuwkomers hier op dit forum ernaar te verwijzen.

Alvorens men oordeelt over TBS ´ers ………. zou ik zeggen……..

Lees eerst eens wat het leven van een tbs ´er inhoudt ! en plaats dán een mening.

Groetjes Moeder.

p.s. Goede en duidelijke overzicht van je Hyper !

• Hyperactief A-P

Precies Moeder, met scherp blijven door altijd zelf te blijven denken en onderzoeken kun je de desinformatie uit voorgelepelde mediaberichten filteren. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Dank je wel Moeder, het is gezien de éénzijdige berichtgeving in de media van de ernstigste excessen en vooroordelen over iedereen daarbinnen keihard nodig om de andere kant en dan vooral het menselijke gezicht erachter te laten zien. Het TBS systeem is teveel doorgeslagen, er zitten teveel mensen in het systeem die daar absoluut niet horen. Veel mensen beseffen niet, dat zij de TBSser van morgen kunnen zijn. En dan heb ik het niet over de lustdaders, maar over alledaagse zaken die kunnen escaleren, verkeerde tijd/ verkeerde plaats/ verkeerde mensen etc. En niet de mens zelf, maar de “deskundigen” bepalen of ze iemand “gestoord” vinden, aan de hand van willekeur van rechters hoe die een zaak zelf beleven… Groetjes v Hyperactief

• Moeder

Hoi Hyper,

Helemaal mee eens Hyper !……… al ontbreekt er helaas bij de grootste groep ‘kudde-dieren’ eigen inzicht !, en sluit men zich

massaal aan bij de media-berichten, zónder ook maar enige kennis van zaken te hebben, of er op zijn minst iets van óp te doen, danwel zich ergens in te verdiepen.

Hieruit blijkt dus maar weer eens, dat de gemiddelde mens níet verder nadenkt dan zijn neus lang is………. en dat vind ik buitengewoon betreurenswaardig !

Maar goed…. helaas wordt er in de maatschappij ook niet meer geleerd om ergens over ná te denken, ……… alles wordt en is al voorgekauwd, met als gevolg hiervan dat er steeds meer mensen achter de kudde aanlopen, waardoor het zelfstandig nadenken steeds meer verwaterd, en er steeds meer geprogrammeerde robotjes in de samenleving ontstaan.

Groetjes Moeder.

• Moeder

Hoi Hyper,

Het TBS systeem is idd doorgeslagen…… want bij het minst geringste ‘delict’ , waarbij iemand toevallig in zijn of haar verleden met Psychiatrie, GGZ, RIAGG en/of Jeugdzorg heeft te maken gehad, wordt maar meteen naar het PBC ( pieter baan centrum) verwezen, met als 100% geslaagde kans op een plaatsje in de TBS kliniek ( voor een gemiddelde garantie-duur van 6 jaren)

Veelal sluiten mensen c.q de maatschappij zichzelf bijvoorbaat al uit, dat zij nóóit tot de groep TBS-ers zullen gaan behoren……… terwijl een kans hierop, nóóit en te nimmer valt uit te sluiten…. ik bedoel hiermee dus…. dat IEDEREEN een potentiële TBS-er kan zijn.

De psychiatrie en hun ‘welgeleerde’ deskundigen weten hier ‘deskundig’ op in te spelen bij justitie en daarmee het oordeel over u en mij te vellen.

Daarbij weet de psychiatrie tot nu toe, nog steeds een handje vol ‘goud’ aan inkomsten aan te bevelen bij de rechterlijke macht.

Groetjes Moeder.