Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Na muggen nu ook jeugdverjagers !!!

• Hyperactief A-P

Om te beginnen wil ik eerst een stukje van een onderzoek naar o.a. Pavloviaanse conditionering aanhalen uit het boek "De Psychologische Revolutie, Massale manipulatie van de menselijke geest maakt argeloze burgers tot willoze slachtoffers, Alan W. Scheflin/ Edward M. Opton jr. uit 1980. Oorspronkelijke titel: The Mind Manipulators uit 1978 van Uitgeverij: Het Spectrum, Utrecht/ Antwerpen. ISBN: 90 274 5929 0

Op blz.: 113 van dat boek staat onderaan dat de psychologisch adviseur van het project Dr. Robert Plutchick eerder in opdracht van een buitenlands ministerie van defensie had gewerkt aan een onderzoek van het effect van hard hoog frequent geluid op mensen. Aldus hetzelfde stukje werden de resultaten later door militairen elders aangewend bij het martelen en verhoren van gevangenen in een Westers land.

Nu dan een stuk uit Dagblad De Pers van Dinsdag 04-03-2008, ik begin me steeds meer af te vragen in wat voor een idiote tijd we eigenlijk leven, dat gemeentelijke overheden zonder protest kunnen investeren in het verjagen van de jeugd die juist de toekomst zou moeten hebben… En ik vraag me daarbij af wat dit met de gezondheid van mensen op de lange termijn doet. Lees en oordeel zelf. Groetjes v Hyperactief

OVERLAST Irritante piep gaat door merg en been

De Mosquito wint het van elke hangjongere

Gemeenten maken gebruik van een doeltreffend medicijn tegen hangjongeren. De driehonderdste Mosquito is al in gebruik genomen.

“Alle oordoppen zijn gejat.”

Marten Blankesteijn

UTRECHT

In de Utrechtse “kansenzone” Kanaleneiland wordt niets aan het toeval overgelaten. Zelfs rond het middaguur, als de bewoners hun boodschappen doenen een enkele groepje jongeren rondslentert, is de Bernadottelaan een no-goarea voor iedereen onder de 25 jaar.

Met dank aan de Mosquito, een klein apparaatje met speakers dat vanaf een lantaarnpaal een tergend irritant geluid verspreidt - alleen te horen door jongeren. Alleen in de Bernadottelaan hangen al vijftien machientjes. De hoge doordringende piep - aan, uit, aan, uit - valt in eerste instantie nauwelijks op, maar elke jongere die langer dan een minuut in de buurt is, wil zo snel mogelijk zijn vingers in zijn oren stoppen en wegrennen.

En dat is precies de bedoeling. De Bernadottelaan was, zodra het donker werd, jarenlang het domein van hangjongeren. De politie kreeg veel meldingen van overlast, maar kon daar weinig tegenin brengen, vertelt Donald van Laar van Mosquito-importeur Rhinegroup. ‘In die straat stonden s’avonds regelmatig dertig of veertig van die gasten. Daar kunnen twee agenten van een wijkpatrouille niets tegen doen.'

De Mosquito was voor de geplaagde agenten een geschenk uit de hemel, al gaven de jongeren zich niet zomaar gewonnen. Aanvankelijk bleven ze naar de kruispunten komen., maar dan met harde muziek uit hun mp3-spelers in hun oren. Toen bleek dat dit de communicatie niet echt ten goede kwam, was het tijd voor het volgende plan.

Iedereen nam een mobiele telefoon plus headset mee, waardoor er niet meer met elkaar gepraat hoefde te worden: ze konden elkaar bellen terwijl ze bij het kruispunt hingen. Het geluid van de headset kon zo hard dat het irritante gepiep nauwlijks waarneembaar was. En was je niet even in gesprek? Dan zette je gewoon een liedje op.

Leuk bedacht, zeker, maar ook die methode bleek op langere termijn niet opgewassen tegen de Mosquito. Driehonderd hangen er inmiddels in Nederland, verspreid over zestig gemeenten. Van Lekkerkerk tot Almere, van Nijmegen tot Oostvoorne: overal verschijnen juichende evaluatierapporten. Soms blijkt de Mosquito zelfs een uitstekende opvoeder: in Beekbergen beloofde de plaatselijke jeugd plechtig zich voortaan aan de regels te houden als dat piepende ding zou verdwijnen. Missie volbracht.

In Kanaleneiland is het zover nog niet, maar de kruispunten zijn in ieder geval leeg. ‘Ja, maar nu gaan ze gewoon aan de overkant hangen’, zeggen vijf jongeren van een jaar of achttien - “Noem ons allemaal maar Karim' die de Bernadottelaan trotseren. Het probleem verplaatst zich dus? Nee, zegt Donald van Laar. ”door de Mosquito zijn de jongeren verspreid. Ze zijn in kleinere groepjes de straten ingegaan, waar veel meer sociale controle is. Ze gedragen zich nu dus beter, en zijn ook gemakkelijker aanspreekbaar door agenten.' De politie beaamt de resultaten.

Volgens de vijf Karims zijn er desondanks twee grote verliezers: de Kijkshop en Blokker. Lachend: ‘Uit die winkels zijn de laatste tijd alle oordoppen gejat.’ BRON: Dagblad De Pers, Dinsdag 04-03-2008. blz.: 5.

• erik

Goeiemorgen Hyper,

bij mij in de stad gaan ze ze ook al ophangen omdat de politie de overlast van 20 jongeren bij een winkelcentrum “meer dan beu is”. Als extraatje worden het skateplein en de zitbankjes weggehaald, zodat alle anderen buiten die 20 daar niet meer van kunnen profiteren/genieten.

Zo jaag je niet alleen die 20 jongens weg maar ook de goedwillende kinderen die vanzelf een hekel aan de gemeente en de politie krijgen op deze manier.

Inderdaad een merkwaardige zaak, zo vreemd dat je om de diefstal van oordopjes al bijna weer kunt lachen.

• Hyperactief A-P

Goedemorgen Erik, je slaat de spijker helemaal op zijn kop. Ik vraag me steeds meer af waar het gezonde verstand is gebleven. Generaliseren, en de ene na de andere nog achterlijkere maatregel bedenken, het liefst zonder de betrokkenen daar zelf bij te betrekken. Er wordt voor mensen gedacht, daaover wordt gerapporteerd, en daarop worden besluiten genomen. De ene fout stapelt zich op de andere als er geen goed fundament onder zit. En ook hiermee is het precies zoals jij schrijft, men verjaagt de goedwillenden ook. Daarnaast blijf ik het omstreden methoden vinden, die je in andere regiems zou verwachten als Nederland. Alle emoties van mensen werken op frequenties, en ook al horen anderen dat niet, dan nog vraag ik me af wat de gezondheidsrisico's op de langere duur zijn van deze mijns inziens martelwerktuigen. Groetjes v Hyperactief