Lees en oordeel zelf op onderstaande link (PDF bestand), ben benieuwd naar inhoudelijke serieuze reacties. Groetjes v Hyperactief
http://www.megablunder.net/NB18.pdf
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nlvia die link kwam ik ook op een blog.
deze tekst las ik daar.
ergens veel beter leesbaar dan de link die je gaf.
"Duifke lacht” (Lieven Deflandre)
Minister van Welzijn Inge Vervotte heeft een plan.
Ze wil het zelfmoordcijfer in Vlaanderen, dat het hoogste is ter wereld, met acht procent reduceren. Voetballen kunnen we niet, maar in het plegen van zelfmoord behoren wij Vlamingen tot de absolute wereldtop. Zelfmoord is één van de voornaamste doodsoorzaken bij twintigers, dertigers en mannelijke veertigers.
Acht procent, het is een bescheiden getal, maar alle kleine beetjes helpen.
De minister wil dit doen via preventieve maatregelen.
Dat lijkt me een logische redenering, de zelfdoders onverwijld weer tot leven wekken is zelfs voor een minister van christen-democratische signatuur een schier onmogelijke opdracht.
Dus moeten er nog meer meldpunten komen op het vlak van de geestelijke gezondheidszorg en dringt nog meer psychiatrische hulp zich op.
Nog meer psychiatrische hulp?
Ook inzake psychiatrische opnames is België de absolute wereldrecordhouder. Vijf procent van de Belgen is al één of meer keer in een psychiatrische opstelling opgenomen omwille van psychologische of emotionele problemen. Dat is vijf keer meer dan de gemiddelde EU-burger.
Zijn wij dan vijf keer zotter dan onze Franse, Duitse of Nederlandse buren?
Niet dus.
In geen enkel land in Europa is de psychiatrische zorg zo toegankelijk en zijn er zoveel psychiatrische ziekenbedden als in dit tochtgat aan de Noordzee.
En zou het niet bijzonder jammer zijn en economisch onrendabel om die capaciteit en die investeringen in infrastructuur niet maximaal te benutten?
Minister Vermotte heeft nog meer troefkaarten in haar hoge hoed zitten.
Ze wil spoorwegen, bruggen, flatgebouwen en dergelijke beter beveiligen ten einde
potentiële zelfdoders af te schrikken.
Dat noem ik nu eens een sterk staaltje van voluntaristische beleidsvoering, maar het gaat niet ver genoeg.
Waarom de verkoop van touwen en appelmoes niet wettelijk aan banden leggen, en
de zee droogleggen?
Appelmoes wordt door pillenslikkers namelijk gebruikt om een fond te leggen in de maag tegen het braken.
Er moet onverwijld onderhandeld worden met de Franse autoriteiten om de rotsen van Cape Gris Nez in Pas-de-Calais te dynamiteren want dat is de favoriete zelfmoordbestemming van de zelfmoordenaars aller landen.
De IJzertoren zou ik er één moeite bij nemen.
Wij Vlamingen zijn niet alleen zelfmoordkampioenen, ook in het slikken van medicatie kan geen enkel volk aan ons tippen.
Vindt u dat niet een beetje paradoxaal mevrouw de minister? We zitten massaal aan de antidepressiva en andere gelukspilletjes en toch plegen we zelfmoord in hetzelfde tempo als de konijnen kweken?
Zou het niet kunnen dat we ons beter eerst zouden buigen over de dieperliggende
oorzaken van de onthutsende zelfmoordcijfers in plaats van de Broeders van Liefde en de farmareuzen nog wat rijker te maken?
Ik zeg zo maar iets, misschien hebben sommige mensen wel een reden om bewust een finaal punt te zetten achter hun bestaan? Misschien is de actieve welvaartsstaat wel niet voor iedereen het summum van gelukzaligheid
Ik geloof best dat je de prestaties van wedstrijdduiven met acht procent kunt opfokken, door hen krachtvoer toe te dienen, maar u bent minister van welzijn, niet van de duivensport;
Hoogachtend,
Lieven Deflandre
Hoi &&& dat stuk spreekt ook boekdelen, de pest met dit soort onderwerpen is, dat het over zoveel bureaucratische schijven gaat, dat je van heel goede huize moet komen om het grote geheel nog te kunnen overzien. De Holocaust in de koptekst is een zwaar beladen woord, wat zeker de lading niet dekt. Maar kenners die zich hierin op en top verdiept hebben, weten dat de Holocaust die vormen aan heeft kunnen nemen omdat een handje vol wetenschappers ver voor die tijd het voorwerk al hadden gedaan in eugenetica en rassentheorieën. Mein Kampf van Adolf Hitler was voor een aanzienlijk deel uit die werken tot stand gekomen.
Eugenetica en rassentheorieën zijn met de W.O.II helaas niet verdwenen, en steken in een andere verpakking nog steeds de kop op. Was het maar zo simpel dat je de wereld in goed en kwaad kon verdelen, maar zo simpel ligt het niet. De meeste mensen doen naar eer en geweten hun werk, en onder het motto van een kleine groep ergst lijdende personen en/ of excessen in de misdaad die uitvergroot belicht worden, sluipen er veranderingen en wetgeving in die makkelijk af kunnen glijden naar een trein die de afgrond in dendert. Mensen zijn heel makkelijk met emotionele zaken de afgrond in te sturen. Fernand Haesbrouck mag het dan scherp schrijven, maar heeft zeker zeer belangrijke punten van discussie te pakken.
Die man neemt tenminste als één van de weinigen verantwoordelijkheid voor de kennis die hij bezit en hetgeen wat hij om zich heen ziet. Terwijl mensen die het ook weten of kunnen weten, of voor hun eigen egoïstische haggie kiezen, of bang en laf zijn om hun materialistische goedje kwijt te raken ten koste van andere levens waaronder zeer jonge. Probleem in de politiek is, dat of mensen te kort zitten om er zelf goed in thuis te raken, of dat er juist mensen op plekken gezet zijn die makkelijk te bespelen zijn door lobbyclubjes, die er over het algemeen geen gras over laten groeien. Voorlopig dendert de trein voort, maar dan wel keihard de verkeerde kant op… Groetjes v Hyperactief
Ik heb daar ook vaak over nagedacht &&&, misschien wel een gave voor de onvergiftigde zielen/ geesten of hoe je het ook wil noemen… Ik ben in ieder geval blij dat ik op school niet geestelijk verkracht ben… Groetjes v Hyperactief
&&& schreef:
>
> jij schreef:
> 'dat je van heel goede huize moet komen om het grote geheel
> nog te kunnen overzien.'
>
> is dat een ‘kunnen’ of een ‘willen’…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?