Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Wie om goede gezondheidszorg geeft kijkt: Sicko !!!

• Hyperactief A-P

Eindelijk is het er dan van gekomen de veelbesproken documentaire (zie o.a. de link) Sicko van Michael Moore te bekijken.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=1548&t=1548

Hij is zeer goed opgezet, hij gaat voornamelijk over de ziektekostenverzekering van hardwerkende mensen die dachten dat ze verzekerd waren, totdat…

Ook Canada, Engeland, Frankrijk en Cuba komen ter vergelijking ruimschoots aan bod. De lijst met in Amerika niet verzekerde ziektes en of aandoeningen daar kun je een heel huis mee inpakken. Autisme en dementie zag ik op die lijst ook voorbij schuiven. Amerikanen die dit in hun land voor onmogelijk hielden, hebben het aan den lijve ondervonden, totaan doden daardoor toe. Zwaar zieke mensen zonder zorgverzekeraar die zonder hulp in hun wijk gedropt worden etc.

Aangezien men hier ook al flink wil gaan snijden in bepaalde zorg (en bepaalde zaken waaronder de tandarts al uit het basispakket verwijdert heeft), raadt ik iedereen aan deze documentaire verkrijgbaar op DVD zeker te gaan kijken, als men in de toekomst alhier ook niet voor onmenselijke zaken wil komen te staan. Oftewel wees op uw hoede… Groetjes v Hyperactief

• &&&

de zorg van tegenwoordig, hyper, vinden wij ook knudde. met of zonder tandarts. alleen het gegeven al dat er onderscheid gemaakt wordt voor de ene ziekte wel en een andere niet. dat spoort natuurlijk niet.

of alles, of niets.

persoonlijk denk ik ‘niets’…

maar wij denken ook dat de prijzen van zorg bepaald niet kloppen.

uberhaupt dat er prijzen aan zitten…

laat al die mensen die nu zo nodig zorg willen verlenen, de zieke mens willen helpen maar fijntjes werken tegen een minimum inkomen.

dan is die verzekering ook weer betaalbaar, dan hoeft niemand meer te selecteren wat wel wat niet.

en dan krijg je misschien mensen die werkelijk zorg willen verlenen. gewoon omdat zij hun hart op de juiste plaats hebben zitten.

sterven omdat er geen medische zorg is, is niet het allerergste wat er bestaat. als de buurvrouw tot het einde aan je bed gezeten heeft en je een goede reis naar huis wenst.

we zijn het ook goed beu om te moeten betalen voor iemand die alleen in de fitness komt omdat het verzekerd is. gewoonweg omdat ik dat niet als de oplossing zie. de leefomgeving is niet in orde. het is als een klein reserve wiel in je achterbak…hopelijk een thuiskomertje. maar geen winterband van topkwaliteit…

• Hyperactief A-P

Hoi &&& ik wil heel ver met je meegaan, maar ondanks dat ik hetzelfde dacht als wat jij dacht wil ik je er toch op wijzen eerst Sicko eens te kijken. Die laat o.a. door de rol van Engeland onomstotelijk zien dat betaalbaarheid van een systeem met heel andere zaken te maken heb, dan sommige neo-liberale wereldverknallers jou voorhouden. Het heeft alles te maken met keuzes en met medemenselijkheid die in deze maatschappij ver zoek is. Op het moment dat wie dan ook zich op aarde tot God boven alles verheft zonder de catastrofes van het tijdperk Hitler in acht te nemen, dan is extra waakzaamheid geboden, en het is helaas al 5 over 12 geweest… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Ook met bovenstaande posting hoop ik dat de boodschap na kleine aanpassingen c.q. toevoegingen beter overkomt. De schoonheidsfoutjes zullen we maar op het tijdstip van plaatsen houden.;) Mensen die deze documentaire gezien hebben kunnen de tekst van het geheel misschien beter plaatsen. Maar schroom niet, als je vragen heb of dingen in deze contex niet begrijpt, dan geef ik graag uitleg. Groetjes v Hyperactief