Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Game over voor oversekste psychiater !!!

• Hyperactief A-P

Terecht dat deze psychiater voorgoed uit zijn ambt is gezet, nu nog voor “behandeling” in een inrichting zetten zodat die zelf kan ervaren wat de andere kant van de deur voor mensen betekent… Groetjes v Hyperactief

Oversekste psychiater uit register geschrapt

Jenny van der Zijden

AMSTERDAM - De landelijk bekende psychiater en psychotherapeut Rien Schoonhoven uit Veenendaal is gisteren door het Centraal Tuchtcollege in Den Haag levenslang uit het BIG-register geschrapt omdat hij zich schuldig heeft gemaakt aan verregaande seksuele intimiteiten met patiënten.

Het BIG-register registreert officieel erkende apothekers, artsen, gezondheidszorgpsychologen, psychotherapeuten, tandartsen, verloskundigen en verpleegkundigen. Volgens Reinboud Schoemaker, de advocaat van een van de slachtoffers, lagen de vrouwen vaak op de meest vreemde tijden bij hem op en ook voor de bank.

,,Het liefst tussen elf uur ‘s avonds tot drie uur ’s morgens en soms met meer tegelijk. Ook moesten ze wel eens blijven slapen." De vrouwen werden in de nachtelijke uren bij voorkeur verdeeld over twee ‘behandelkamers’, een therapie- en een uitrustkamer.

,,De man werkte als een magneet op de dames. Onvoorstelbaar, ze moesten wel naar hem toe blijven komen“, zegt de raadsman. Zijn cliënte (48) werd vijftien jaar lang door de Veenendaler seksueel geïntimideerd. ”Hij zat aan haar borsten en ze betastten elkaars geslachtsdelen. Hij zag dit als een nieuwe therapie."

Het tuchtcollege oordeelde dat de man ‘in de volle breedte tekort is geschoten’. Verder werd het de ex-psychiater zwaar aangerekend dat hij een patiënte al die jaren aan het lijntje heeft gehouden voor de gevolgen van ritueel misbruik, een ziektebeeld waar zij niet aan leed.

Rien Schoonhoven gaf zich ook uit als dominee en trad op als deskundige in televisieprogramma's. Ook heeft hij diverse boeken geschreven waaronder ‘Helen door te delen’, een aanzet tot psycho-pastorale hulpverlening.

De zaak diende vorig jaar voor het Regionaal Tuchtcollege in Amsterdam. Die zette de Veenendaler toen uit zijn ambt. De man mocht zijn werk echter weer oppakken omdat hij in hoger beroep ging. Dit college besliste gisteren dat hij het beroep van psychiater en psychotherapeut nooit meer mag uitoefenen.

De ex-psychiater was gisteren onbereikbaar voor commentaar. BRON: De Telegraaf wo 02 jul 2008, 05:30.

• &&&

ja eigenlijk gewoon te ziek voor woorden om op te reageren…

• Hyperactief A-P

Lees het verloop van de strafzaak over deze arrogante ex-psych maar eens &&&, die heeft geen bord voor zijn hasses, maar de hele Chinese muur in beton voor zijn kop. Ondanks dat ik tegen TBS ben, is deze man daar zolang het nog bestaat zeker rijp voor. Er zijn altijd wel een paar zware jongens die onder de bijwerkingen van de door hun zelf voorgeschreven pillen doorslaan en hem voorgoed van zijn probleem afhelpen… Groetjes v Hyperactief

Sekspsychiater volhardt in ‘onbegrepen’ aanpak

Door Fred Soeteman.

UTRECHT, vrijdag

Hij is tuchtrechterlijk voor de rest van zijn leven uit zijn beroep gezet en wordt nu strafrechterlijk vervolgd wegens seksueel misbruik van een patiënte, maar psychiater drs. Rien Schoonhoven (60) lijkt ongebroken: “Het gaat goed met mij.”

Toen in de Utrechtse rechtszaal gisteren de details op tafel lagen van zijn ongebruikelijke behandelrelatie, die dertien jaar heeft geduurd en waarin hij vrijwel wekelijks een vrouw op haar intiemste plekjes beroerde, gaf hij de rechtbank ferm te verstaan: “Ik ben vastberadener dan ooit de lijdende mens te helpen.”

Want het wás geen passie maar compassie die hem dreef om patiënte V. d. B., in wie hij een slachtoffer zag van satanisch ritueel misbruik, door aanrakingen van borsten en vagina de warmte en veiligheid te laten ervaren die zij haar hele leven had gemist, tot in haar huwelijk toe. Dáárom lagen ze samen 's nachts met ontblote bovenlijven tegen elkaar op een bank in zijn Veenendaalse praktijk.

Dáárom ook moest of mocht zij hem betasten: “Ik wilde haar gelukkig maken én haar man!” klonk de geëmotioneerde bezwering van Schoonhoven, wiens naam na tuchtrechterlijke schorsing al in de Staatscourant verscheen.

Ruzieachtig

De terechtzitting had bij vlagen een ruzieachtig karakter. Schoonhoven en zijn advocaat mr. E. Bouwman vonden dat de rechtbank te weinig gelegenheid gaf nu eens echt goed uit te leggen hoe alles was gegaan. De advocaat verweet de rechters dat ze alleen maar stukken uit het dossier bespraken waarin Schoonhoven wordt belast.

Inmiddels was al wel besproken dat patiënte V. d. B. in een bepaalde periode bijna elke dag bij hem over de vloer kwam. Het was goed voor haar, had hij gezegd. Maar zij voelde zich op den duur verstikt in zijn ‘tactiele bevestigingstherapie’.

Ze was bij hem beland om van trauma's in verband met onder andere incest te worden afgeholpen. Maar door zijn behandeling, die naar zijn eigen zeggen door andere psychiaters niet begrepen wordt, heeft ze er alleen maar extra trauma's bij gekregen. Toen de dokter in 2004 stopte met de intimiteiten, was zij in verwarring geraakt: het was een verslaving voor haar geworden.

“Zij is goed in het scheppen van verwarring”, meende drs. Schoonhoven. Hij had haar betrapt toen ze in zijn papieren snuffelde en bij confrontatie ontkende ze het. Dat was een keiharde leugen. Voor mij een vertrouwensbreuk.“ Ik had gehandeld voor het welzijn van de patiënte. Ik had oog in oog gestaan met haar wanhoop, en van daaruit had ik alles uit de kast gehaald. Een psychiater kán een verkeerde inschatting maken. Een rechter ook”, voegde hij er aan toe. BRON: De Telegraaf (papieren editie) Vrijdag 18 juli 2008, pagina T 7.

• &&&

ik vind hem eigenlijk net klinken als bijvoorbeeld saddam of andere gelijken die voor een tribunaal bleven volhouden dat ze goed gehandeld hadden. dat ze onschuldig zijn.

hoe krijg je het voor elkaar om op die manier therapie te doen. als ik dat stuk zit te lezen, dan zit ik eigenlijk heel de tijd nee te schudden en zodra ik kom bij het stuk

'Maar door zijn behandeling, die naar zijn eigen zeggen door andere psychiaters niet begrepen wordt'

begin ik jajaja yeah right te zeggen, die is echt goed op zijn achterhoofd gevallen. hij bevestigt dat wanneer hij zegt:

Zij is goed in het scheppen van verwarring

die man is niet goed snik. wie is hier goed in het scheppen van verwarring????? hij doet sex om haar en haar man gelukkig te maken. wat zou het ultieme succes geweest zijn: een triootje????

maar goed, het allerergste is dat nu door hem, alle niet onzedelijke psychiaters weer een stapje hoger op de ladder mogen blijven staan van ‘wel ok’.

• Hyperactief A-P

Ja net zo gestoord als dat de ambtenaar van de burgelijke stand zou zeggen bij een huwelijksinzegening dat het optimale geluk in zijn geslachtsdeel zit i.p.v. bij de aanstaande… Groetjes v Hyperactief