Hoi allemaal,
Ik kom soms nog even kijken op dit prikbord, en wil even kwijt dat ik nog steeds tegen psychiatrie en al hun onmenselijke praktijken strijd.
Ik heb dit liedje erbij gedaan, wat ik zelf zing.
http://www.webmind.org/FREE-ME.mp3
Erik.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nlJawel hoor, het zonnetje schijnt vaak zelf, echter als ik aan psychiaters of regeringsleden denk word het donker.
Soms ook met mensen op straat, die niet voor hunzelf denken, of tegen zichzelf en anderen liegen.
Sommige denken zelfs dat er geen waarheid bestaat in hun leven, dan vraag ik mezelf af, leven ze of worden ze geleeft.
Vele mensen gaan jong al liegen uit zelfbescherming vvoor straf van ouders of omgeving, ze doen alles om hun leugen te dekken. en geen straf te krijgen, bij volwassenen loopt dit zelfs uit tot moord.
De ergste zijn degene die altijd aardig en lief gevonden wilen worden, ze openen deuren met een valse glimlach. Gemaakt sociaal.
Maar wie ben ik om te oordelen wat goed-slecht-licht of donker is.
Wat maakt het uit of iemand liegt, waarschijnlijk zijn ze voorgelogen, op TV, in studieboeken of hun omgevening, velen weten niet eens dat ze liegen, ze geloven erin. zelfs als ze tegen zichzelf liegen.
Als ze liefde tegenkomen word het vaak erger, ze doen zoch mooier en anders vaor dan ze werkelijk zijn, dit is met haat hetzelfde ook dan zijn ze niet echt.
Religie is een hype aan het worden, de ultieme afleiding van je eigen waarheid, van wat je zelf meemaakt in de realiteit, sommige praten alsof ze religie hebben uitgevonden en praten zo nooit over de realiteit.
Maar bidden of mediteren om te geloven dat na jaren van liegen en voorgelogen zijn ergens nog een rustig plekje in je is.
Zelfbevestiging door bidden, om een ander die niet bid weer te gaan haten zonder enige eigen realtiteit, enkelt onderbewuste angst voor die almachtige, alles volgens zijn (hun eigen in hun hoofd gehaalde) regels.
Respect voor creatie en al wat is kan mooi zijn, echter zijn er weer velen die dit afdwingeng omdat ze denken een maatschappelijke positie te hebben, maar na vijfen deden ze enkel hun werk. Omgekocht voor salaris.
Zoals managers een cursus doen om mensen sociaal om de tuin te leiden, dom te houden mensen ontslaan en ellende aandoen als ze niet direkt luisteren uit onbegrip of te weinig niet onderbouwde informatie.
Djeeeezzz ik zit weer lekker in de schrijfstoel, bah ik wil hier niet meer over nadenken, ik heb het al gezien, gevoelt en meegemaakt.
Pak me gitaar weer en ga spelen en zingen, en als mensen meezingen of klappen of enkelt dankje zeggen of voorbijlopen met een glimlacch dan weet ik dat ze weer even zichzelf zijn……….
al is het maar voor even.
cool erik, dat je dat zo van je afschrijft.
het is soms heel gemakkelijk om alle minpunten in de maatschappij te zien. en je ogen moet je daar ook zeker niet voor sluiten. maar het is van belang om in de gaten te hebben waar je de pluspunten in ziet, anders verlies je je energie.
jij pakt je gitaar weer. wees alert dat je muziekklanken geen onbewuste voortzetting zijn van je schrijfsel en gedachten..
wat vind jij een echt enorm groot pluspunt in onze maatschappij?
Hoi &&&,
Onze maatschappij……… is erg veelzijdig.
Binnen een bedrijf word ik opgezogen in regels, regels om te doen.
In een park word ik rustig om te zijn, om te genieten en mijn eigen gedachten te volgen.
In een woonwijk zijn zoveel verschillende ‘gezinnen’ wereldjes die leven in een combinatie van bovenstaande met geloof en kunnen, en ben van mening dat dit 1 van de pluspunten is, die onze maatschappij mooi maken zolang een ieder in zijn waarde gelaten word.
M.a.w Je mag zijn en leven zoals je wilt volgens de elementen die ons leven in stand houden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?