Toen ik afgelopen weekend er niet was hoorde ik het onderstaande bericht al op de radio, ik vond in mijn mail vandaag een verwijzing naar een “discussie” over dit onderwerp op ouders. Ouders die kinderen zouden moeten beschermen, maar waarvan de meerderheid door massamanipulatie dusdanig op het verkeerde been gezet zijn, dat ze alleen nog maar anderen aan kunnen vallen, inplaats van helder denken. Kortom zonde van de tijd om daar ook maar 1 seconde energie in te steken, daar mensen die gepampert worden om in de slachtofferrol te blijven hangen, geen kruit tegen gewassen is om ook nog maar iets zinnigs over te krijgen. Hulpverleners met een open blik zullen dit zeker herkennen. Het is net als een plaat of DVD die blijft hangen, agenten die anderen op fouten wijzen, lopen hier ook vaak tegenop. Maar goed ik heb er eigenlijk al weer teveel woorden aan besteed.
Waar ik me meer zorgen over maak, zijn de kosten die veel hoger zullen uitpakken dan het berichtje meldt. Deze middelen castreren het zenuwstelsel (zie boek van: Fernand Haesbrouck), en de gedwongen opnames, nog afgezien van strafbare feiten al dan niet in combinatie met verslaving e.d. zullen de kosten en ellende voor de maatschappij tot ongekende hoogten opdrijven. Waarop er weer strengere maatregelen en bezuinigingen bedacht zullen gaan worden, waar ook anderen weer de dupe van zullen zijn. Maar zolang er te weinig mensen met ballen zijn, die verantwoordelijkheid voor hun kennis nemen, zal het schip eerst nog verder weg moeten zinken, en de kosten verder stijgen ten koste van levens voor er wat gebeurd. Laat voor degeen die ervoor open staan jullie niets wijs maken, deze medicatie is voor GEEN kind goed. De kater van een voorschrijvende psychiater komt altijd later… Groetjes v Hyperactief
ADHD-medicijnen weer meer gebruikt
ANP
DEN HAAG - Het gebruik van geneesmiddelen tegen ADHD is in vijf jaar tijd verdrievoudigd. Ging in 2002 200.000 maal een dergelijk middel bij de apotheek over de balie, in 2007 was dat toegenomen tot 624.000 maal.
Dat meldt de Stichting Farmaceutische Kengetallen op haar website. De kosten die hiermee gepaard gingen, liepen op van 5,6 miljoen euro in 2002 tot 27,5 miljoen euro in 2007.
Eind vorig jaar waren er 86.000 mensen die een middel tegen ADHD kregen voorgeschreven, tegen 31.000 in 2002. De stichting verwacht ook dit jaar een verdere toename van het gebruik. BRON: Nederlands Dagblad Geplaatst op maandag 21 juli 2008 07:42 , laatste wijziging maandag 21 juli 2008 07:44.