Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

ADHD Medicatie stijgt...

• Hyperactief A-P

Toen ik afgelopen weekend er niet was hoorde ik het onderstaande bericht al op de radio, ik vond in mijn mail vandaag een verwijzing naar een “discussie” over dit onderwerp op ouders. Ouders die kinderen zouden moeten beschermen, maar waarvan de meerderheid door massamanipulatie dusdanig op het verkeerde been gezet zijn, dat ze alleen nog maar anderen aan kunnen vallen, inplaats van helder denken. Kortom zonde van de tijd om daar ook maar 1 seconde energie in te steken, daar mensen die gepampert worden om in de slachtofferrol te blijven hangen, geen kruit tegen gewassen is om ook nog maar iets zinnigs over te krijgen. Hulpverleners met een open blik zullen dit zeker herkennen. Het is net als een plaat of DVD die blijft hangen, agenten die anderen op fouten wijzen, lopen hier ook vaak tegenop. Maar goed ik heb er eigenlijk al weer teveel woorden aan besteed.

Waar ik me meer zorgen over maak, zijn de kosten die veel hoger zullen uitpakken dan het berichtje meldt. Deze middelen castreren het zenuwstelsel (zie boek van: Fernand Haesbrouck), en de gedwongen opnames, nog afgezien van strafbare feiten al dan niet in combinatie met verslaving e.d. zullen de kosten en ellende voor de maatschappij tot ongekende hoogten opdrijven. Waarop er weer strengere maatregelen en bezuinigingen bedacht zullen gaan worden, waar ook anderen weer de dupe van zullen zijn. Maar zolang er te weinig mensen met ballen zijn, die verantwoordelijkheid voor hun kennis nemen, zal het schip eerst nog verder weg moeten zinken, en de kosten verder stijgen ten koste van levens voor er wat gebeurd. Laat voor degeen die ervoor open staan jullie niets wijs maken, deze medicatie is voor GEEN kind goed. De kater van een voorschrijvende psychiater komt altijd later… Groetjes v Hyperactief

ADHD-medicijnen weer meer gebruikt

ANP

DEN HAAG - Het gebruik van geneesmiddelen tegen ADHD is in vijf jaar tijd verdrievoudigd. Ging in 2002 200.000 maal een dergelijk middel bij de apotheek over de balie, in 2007 was dat toegenomen tot 624.000 maal.

Dat meldt de Stichting Farmaceutische Kengetallen op haar website. De kosten die hiermee gepaard gingen, liepen op van 5,6 miljoen euro in 2002 tot 27,5 miljoen euro in 2007.

Eind vorig jaar waren er 86.000 mensen die een middel tegen ADHD kregen voorgeschreven, tegen 31.000 in 2002. De stichting verwacht ook dit jaar een verdere toename van het gebruik. BRON: Nederlands Dagblad Geplaatst op maandag 21 juli 2008 07:42 , laatste wijziging maandag 21 juli 2008 07:44.

• Erik

Mompel,

Wie zal er sorry zeggen tegen de kinderen over 20 jaar ?

• Hyperactief A-P

Niemand Erik, zo las ik net een stuk in het Nederlands Dagblad dat klokkenluiders in Nederland zichzelf vaak brodeloos maken, omdat men niet op affaires zit te wachten. En in vervolg op de Strattera zaak zie onderstaand persbericht, waarvan je alleen maar kunt concluderen dat het eigen belang voor gezondheid gaat… Krankzinnig dat juist een waakhond deze zaak rekt… Maar goed Nederland slaapt rustig verder… Groetjes v Hyperactief

Persbericht, 1-8-2008

Strattera-rapport langer geheim door hoger beroep CBG

De vrijgave van het rapport over schadelijke en mogelijk dodelijke bijwerkingen van Strattera, een middel dat wordt voorgeschreven aan kinderen met een ADHD-diagnose, dat al ruim twee jaar geheim gehouden wordt door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG), laat nog langer op zich wachten omdat het CBG tegen de eerdere uitspraak van de bestuursrechtbank, in hoger beroep is gegaan bij de Raad van State.

Deze zaak begon in de zomer van 2006 toen de coördinator van het Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens (NCRM), Hanneke Teunisse, het evaluatierapport over Strattera opvroeg bij het CBG onder de Wet Openbaarheid Bestuur. Na een procedure van 2 jaar kwam de zaak begin juni voor bij de Bestuursrechtbank in Amsterdam. De uitspraak van de rechtbank liet aan duidelijkheid niets te wensen over: Het besluit van het CBG om het rapport niet af te geven werd vernietigt en alle aangevoerde redenen daarvoor werden als onvoldoende onderbouwd van tafel geveegd. Het CBG moest binnen 6 weken een nieuw besluit nemen of tegen dit besluit in hoger beroep gaan. Dit laatste hebben ze op 30 juli gedaan bij de Raad van State.

Hanneke Teunisse van het NCRM zegt hierover: “Het is schandalig hoe hier gesold wordt met de belangen van de ouders van kinderen die Strattera slikken. Het CBG blijft maar tijd rekken, elk besluit wordt uitgesteld tot de laatste dag en men stelt alles in het werk om dit rapport niet openbaar te hoeven maken. Ik weet niet welk belang het CBG hier dient maar het is zeker niet het belang van de consument. Er zijn wereldwijd inmiddels al 95 kinderen en volwassenen overleden aan de bijwerkingen van dit middel, elke week uitstel is er één teveel.

Ouders hebben, ons inziens, recht op alle beschikbare informatie over de middelen die ze al dan niet gedwongen toedienen aan hun kinderen. Kinderen krijgen al heel snel te maken met een ADHD-diagnose, via een psychiater, de huisarts of bijvoorbeeld de schoolbegeleidingsdienst. Een ADHD-diagnose wordt niet onderbouwd door enig wetenschappelijk bewijs, er wordt geen objectief lichamelijk onderzoek gedaan, de diagnose wordt gesteld aan de hand van een afvinklijstje met emoties en gedrag. Dit lijstje met criteria voor een ADHD-diagnose bestaat uit normaal kindergedrag zoals; niet stil kunnen zitten, draaien en friemelen op een stoel, sleutels kwijtraken, inbreken in gesprekken of spelletjes, geen aandacht op school, taken niet afmaken etc. Als de diagnose eenmaal is gesteld komt de medicatie aan de orde. Ouders die zichzelf goed informeren over de bijwerkingen van de medicatie en de pillen niet aan hun kinderen willen geven, kunnen in Nederland te maken krijgen met de Kinderbescherming die ze uit de ouderlijke macht kan ontzetten wegens ‘medische nalatigheid’. Wij vinden dat ouders recht hebben om zelf te beslissen of ze hun kinderen zware bewustzijnsveranderende medicatie willen toedienen of niet, zeker als het gaat om b.v. Strattera met bijwerkingen als; zelfmoord, leveraandoeningen, hartkwalen etc.

Er zijn gelukkig een heleboel alternatieven voor het behandelen van druk gedrag bij kinderen, vaak blijkt na grondig lichamelijk onderzoek het probleem te zitten in een voedselallergie, een oorontsteking, een tekort aan essentiële vetzuren, een vitaminetekort of een andere aandoening die prima te behandelen is zonder gevaarlijke bewustzijnsveranderende medicatie. In Amerika is al vier jaar geleden wetgeving aangenomen die ouders het recht teruggeeft om psychiatrische medicatie voor hun kinderen te weigeren. Nederlandse ouders zouden hetzelfde recht moeten hebben.” BRON: en meer info NCRM.

• &&&

'de diagnose wordt gesteld aan de hand van een afvinklijstje met emoties en gedrag'

dat is nogal wat, als ze zo'n lijstje gebruiken. mijn ervaring leert dat er niet eens gebruik gemaakt wordt van zo'n lijstje. gewoon de natte vinger van de betreffende spv-er is voldoende.

1 blik, een indruk, met een duur woord schrijft men dat al weg als ‘observatie’ en daar is uw diagnose. de hulpverlenende mens is vrij gemakkelijk in het wegtikken in hokjes…

feitelijk is adhd zelfs een heel gezond fenomeen dat als ziek wordt weggeschreven. jazeker. want mensen die gewoonweg 1 brok energie zijn, worden tegenwoordig al als adhd afgeschreven…!

• Hyperactief A-P

Kan ook &&&, als je als psych aan de lopende band mensen een etiketje opplakt, dan hoeft men niet meer af te vinken, men heeft het lijstje dan zo in hun hoofd zitten dat het natte vingerwerk lijkt, wat het met of zonder lijstje blijft. En wat te denken naast de brokken energie van het vernietigen van intelect onder de “gewone” mensen, zodat deze geen bedreiging vormen voor de heersende elite ??? Op wereldschaal dus, zonder dat de psych onderaan de ladder door heeft dat die gebruikt of beter gezegt misbruikt wordt ??? Kijk maar onder “ADHDers” maar ook “autisten” hoeveel intelect daaronder zit, wat inplaats van gestimuleerd, juist vernietigd wordt… Groetjes v Hyperactief

• &&&

zeker te weten en wat dacht je van een ruimtelijk denken bij mensen met een psychose??!!!!!

• Hyperactief A-P

Van een psychose leert men &&&, hieronder wederom een nieuw persbericht, waar tot op heden nog niets van in de media terug te vinden is. Voor de media zijn reclameinkomsten waarschijnlijk belangrijker dan mensenlevens… Groetjes v Hyperactief

Persbericht, 5-8-2008

Strattera-rapport langer geheim door hoger beroep CBG

De vrijgave van het rapport over schadelijke en mogelijk dodelijke bijwerkingen van Strattera, een middel dat wordt voorgeschreven aan kinderen met een ADHD-diagnose, dat al ruim twee jaar geheim gehouden wordt door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG), laat nog langer op zich wachten omdat het CBG tegen de eerdere uitspraak van de bestuursrechtbank, in hoger beroep is gegaan bij de Raad van State.

Deze zaak begon in de zomer van 2006 toen de coördinator van het Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens (NCRM), Hanneke Teunisse, het evaluatierapport over Strattera opvroeg bij het CBG onder de Wet Openbaarheid Bestuur. Na een procedure van 2 jaar kwam de zaak begin juni voor bij de Bestuursrechtbank in Amsterdam. De uitspraak van de rechtbank liet aan duidelijkheid niets te wensen over: Het besluit van het CBG om het rapport niet af te geven werd vernietigt en alle aangevoerde redenen daarvoor werden als onvoldoende onderbouwd van tafel geveegd. Het CBG moest binnen 6 weken een nieuw besluit nemen of tegen dit besluit in hoger beroep gaan. Dit laatste hebben ze op 30 juli gedaan bij de Raad van State.

Hanneke Teunisse van het NCRM zegt hierover: “Het is schandalig hoe hier gesold wordt met de belangen van de ouders van kinderen die Strattera slikken. Het CBG blijft maar tijd rekken, elk besluit wordt uitgesteld tot de laatste dag en men stelt alles in het werk om dit rapport niet openbaar te hoeven maken. Ik weet niet welk belang het CBG hier dient maar het is zeker niet het belang van de consument. Toevalligerwijs wordt op 6 augustus de bodemprocedure behandeld die Eli Lilly (de producent) heeft aangespannen tegen de Nederlandse Staat om Strattera in het basispakket van de zorgverzekeringen opgenomen te krijgen. Er zijn wereldwijd inmiddels al 95 kinderen en volwassenen overleden aan de bijwerkingen van dit middel, elke week uitstel is er één teveel.

Ouders hebben, ons inziens, recht op alle beschikbare informatie over de middelen die ze al dan niet gedwongen toedienen aan hun kinderen. Kinderen krijgen al heel snel te maken met een ADHD-diagnose, via een psychiater, de huisarts of bijvoorbeeld de schoolbegeleidingsdienst. Een ADHD-diagnose wordt niet onderbouwd door enig wetenschappelijk bewijs, er wordt geen objectief lichamelijk onderzoek gedaan, de diagnose wordt gesteld aan de hand van een afvinklijstje met emoties en gedrag. Dit lijstje met criteria voor een ADHD-diagnose bestaat uit normaal kindergedrag zoals; niet stil kunnen zitten, draaien en friemelen op een stoel, sleutels kwijtraken, inbreken in gesprekken of spelletjes, geen aandacht op school, taken niet afmaken etc. Als de diagnose eenmaal is gesteld komt de medicatie aan de orde. Ouders die zichzelf goed informeren over de bijwerkingen van de medicatie en de pillen niet aan hun kinderen willen geven, kunnen in Nederland te maken krijgen met de Kinderbescherming die ze uit de ouderlijke macht kan ontzetten wegens ‘medische nalatigheid’. Wij vinden dat ouders recht hebben om zelf te beslissen of ze hun kinderen zware bewustzijnsveranderende medicatie willen toedienen of niet, zeker als het gaat om b.v. Strattera met bijwerkingen als; zelfmoord, leveraandoeningen, hartkwalen etc.

Er zijn gelukkig een heleboel alternatieven voor het behandelen van druk gedrag bij kinderen, vaak blijkt na grondig lichamelijk onderzoek het probleem te zitten in een voedselallergie, een oorontsteking, een tekort aan essentiële vetzuren, een vitaminetekort of een andere aandoening die prima te behandelen is zonder gevaarlijke bewustzijnsveranderende medicatie. In Amerika is al vier jaar geleden wetgeving aangenomen die ouders het recht teruggeeft om psychiatrische medicatie voor hun kinderen te weigeren. Nederlandse ouders zouden hetzelfde recht moeten hebben.” BRON: En meer info NCRM.nl

• &&&

dit bericht heb je toch reeds op 2 aug geplaatst??

• Erik

Ouders die zichzelf goed informeren over de bijwerkingen van de medicatie en de pillen niet aan hun kinderen willen geven, kunnen in Nederland te maken krijgen met de Kinderbescherming die ze uit de ouderlijke macht kan ontzetten wegens ‘medische nalatigheid’.

Ik WAS van mening dat Nederland geen wetten had die jou en/of je familie komen halen. (Financieel kansloos zijn, brengt je op straat, bij teveel schulden in de bak).

Maar het door ouders weigeren van hardrugs met de naam medicijn die je kinderen kan afnemen………….

Of de ‘regering’ die je kinderen afneemt……….

Wat is de keuze dan nog voor de ouder, en wat is de keuze van het kind ?

Ik ben geen psychiater (zal hier ook niet voor kiezen) maar als psychotisch uitgesloten schizofreen wil ik hier achterlaten……

Ik rook Wiet om mijn te snelle gedachtengang een halt toe te roepen.

Sinds ik valeriaan slik gaat mijn slaap vooruit, de ‘psychoses’ zijn bedaard, ook de volgende dag, door de rust is het wietgebruik beperkt tot 0,6 gram p/d.

Met de multivitaminenpreperaten van de Hema blijft mijn energie in mijn lichaam ipv dat alle energie in mijn geest is. Fruit doet dat nog veel beter.

De TV uit, dit medium zuigt al de goede en fijne gedachtes uit mij.

Samen zingen, om die belangrijke band met de medemens/geliefden weer te smeden.

Ik ben van mening dat ik over enkele tijd MIJN juiste combinatie zal vinden in de NatuurKracht van kruiden, en ben er van overtuigt dat mijn medische medemens dit allang onder controle kon hebben, tegen relatief lage kosten en menselijk verantwoordelijke behandeling.

Toch ben ik wel geschrokken van die WET die je kinderen kan komen weghalen….omdat ze meer energie hebben voor DADEN.

Ben wel boos ook.

PS.

Hoe kwam ik in een psychose;

Ik werd van een doener, een denker gevormd door onmacht.

• Hyperactief A-P

Hoi &&&, het bericht is bijna hetzelfde, onderstaand (schuingedrukt) citaat stond niet in het vorige bericht:

Toevalligerwijs wordt op 6 augustus de bodemprocedure behandeld die Eli Lilly (de producent) heeft aangespannen tegen de Nederlandse Staat om Strattera in het basispakket van de zorgverzekeringen opgenomen te krijgen.

De media heeft hier wederom niets van opgepikt, kranten, actualiteiten en andere gevestigde media daar hoef je vrijwel geen neutrale berichtgeving van te verwachten. Ik besteed dan ook geen stuiver meer aan betaalde kranten, en dat dringt tot steeds meer mensen door die weten wat er echt speelt… De TV had ik nog voor actualiteiten programma's, maar pas ook weer zo'n eenzijdig belicht stuk met half broddelwerk in Netwerk gezien, het duurt niet lang meer als het zo doorgaat voor ik mijn TV aansluiting er ook uitgooi… Groetjes v Hyperactief