Hoi Erik, ook van wiet kun je uiteindelijk psychoses krijgen, het is maar dat je het weet. Helaas hebben ouders en kinderen als ze in de problemen komen geen echte keuze, met drang en uiteindelijk dwang kon er al heel veel, ze zullen het moeten doen met het door de branche dichtgetimmerde verotte systeem. Dat moet er dan ook eerst uit, althans die macht ze ontnomen worden. Voor het zover is zal de maatschappij nog wel heel wat rottigheid over zich heen krijgen. Zeker als je de amfetamine posting in je achterhoofd houdt met dit persbericht waarover deze posting uiteindelijk begon:
Sterke toename gebruik ADHD-middelen
28 juli 2008
Het gebruik van geneesmiddelen bij ADHD blijft sterk toenemen. In 2007 steeg het gebruik met 34 procent tot 624 duizend verstrekkingen. Bijna driekwart daarvan betreft kinderen en jongeren tot 20 jaar. Dit blijkt uit de jaarlijkse registratie van de Stichting Farmaceutische Kengetallen. Sinds enkele jaren stijgt het gebruik van geneesmiddelen bij ADHD zeer sterk. In 2002 verstrekten de apotheken de middelen ruim 200 duizend keer, in 2007 is dit opgelopen tot 624 duizend keer. In vijf jaar tijd is het gebruik hiermee verdrievoudigd.
Meer informatie: Registratie farmaceutische kengetallen Bron: Zorgkrant, 27 juli 2008 dit bericht via Nieuwsbrief Jeugd 6 augustus 2008, nummer 27 Nederlands Jeugdinstituut
Voor de rest ben je goed op weg Erik, van de TV uit en geen kranten lezen zouden veel mensen opknappen, het is alleen maar angst wat er gezaaid wordt. Dingen die er spelen en waarvoor mensen juist gewaarschuwd zouden moeten worden, kom je daar toch veelal niet in tegen, dat heb ik hiermee wel geleerd en ervaren. Daarvoor zijn dit soort mediums perfect, en ik begrijp dat de boodschap geen vreugde brengt. Ik loop al een tijdje te brainstormen om het slechte nieuws af te wisselen met leerzame postings, maar als daar dan vrijwel geen mens op reageerd, dan krijg ik de indruk dat daar geen behoefte aan is. Groetjes v Hyperactief