Hallo,
Ik heb tot me tot op heden tegen alles verzet wat met psychiatrie te maken heeft, maar loop nu tegen iets aan waarbij psychiatrie de enige oplossing lijkt.
Een familielid heeft een vrouw-man transformatie ondergaan en zijn persoonlijkheid is in de afgelopen jaren enorm verandert. Alleerst dacht ik dat hij in een soort mid-life crisis zat, maar nu blijkt dat hij echt helemaal van de wereld is. Hij komt elke keer in aanraking met de politie en wordt dan naar een PAAZ afdeling gestuurd om vervolgens de volgende dag weer terug naar huis te gaan.
Wij hebben zelf sterk de indruk dat dit hele gedoe door de hormoonbehandeling komt, maar bij het VU zeggen ze dat dat pertinent niet kan (terwijl het bij info over psychoses wel hormoonschommelingen als oorzaak genoemd wordt?!?).
Eigenlijk kortgezegd: weten jullie iets over het onderwerp man-vrouw transformatie en de psychische gevolgen hiervan. Mijn angst is nl. dat iemand opgesloten wordt en onder de medicamenten wordt gestouwt, terwijl er misschien een oplossing ligt in de hormoonbehandeling.
Alvast bedankt voor jullie reactie,
Groetjes,
Linda