Hallo,
In het kader van de WWB wet werk en bijstand moest ik gekeurd worden.
Heel naar en onpersoonlijk ging het er aantoe, terwijl die keuringen vroeger altijd goed gingen.
Vroeger deed de Gemeentelijke Geneeskundige dienst het en nu doet een commercieel bureautje het in opdracht van de sociale dienst.
De heren verzekeringsarts en arbeidsdeskundige van dat bureautje stuurden mij daarna nog naar een psycholoog voor aanvullend onderzoek. Dit was weer erg belastend voor mij omdat ik erg moe ben mentaal en behoefte aan rustheb . Ik kon het niet aan om de hele ochtend over mijn problemen te praten en allerlei vragenlijsten in te vullen.
Ik mocht gelukkig naar huis. Later deze week kreeg ik het rapport van de psycholoog en ik zal een stukje hier neerzetten.
Dit volgende stond in het rapport:
'Haar intense behoefte om zichzelf terug te trekken, haar gebrek aan openheid voor haar eigen gevoelens en voor hulp maken het niet aannemelijk dat haar lage emotionele belastbaarheid structureel zal veranderen zonder intensieve hulpverlening'.
Nou is mijn angst dat ze me hiermee willen dwingen richting GGZ/psychiatrie te gaan. En ik geloof niet in het GGZ. Het enige dat er met mij aan de hand is is dat ik momenteel geen arbeidsverplichting aankan. Ook zei de psycholoog in het gesprek dat ik dan dus niet normaal ben.
Ik ben ook bang dat ze me kunnen dwingen omdat ik anders mijn uitkering kwijt kan raken. Ik weet totaal niet wat mijn rechten zijn.
Weet iemand wat in zo'n geval je rechten zijn, kunnen ze je zomaar dwingen tot psychiatrische behandeling.
groetjes
(oja ik heb nog geen handtekening gezet onder het rapport)