Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

GGZ West Friesland rijdt scheve schaats !!!

• Hyperactief A-P

Eindelijk een burgemeester met ballen in het regionale nieuws die o.a. dealers hun foto wil publiceren, en de drugsproblematiek hard aan wil pakken. Maar in hetzelfde regionale nieuws (zie link onderaan) was een man die voor de GGZ West Friesland het woord deed te zien, die tegen harde aanpak was. Mijns inziens is dat steeds het probleem, GGZ instellingen hebben alleen maar financieel baat om het probleem in stand te houden, want ze zijn immers zelf de grootste legale drugsdealers die slachtoffers van drugs laten verwisselen van zitplaats op de Titanic, maar ten onder ga je uiteindelijk.

Ook de moeders uit Volendam die zich destijds ook terecht zorgen maakten om drugsgebruik hebben zich laten voorlichten of beter gezegt misleiden door “deskundigen” die juist geld verdienen aan problemen en er mijns inziens alle belang bij hebben dit zolang mogelijk in stand te houden. Pleegt namelijk iemand zelfmoord door de bijwerkingen van psychiatrische drugs, dan kan men altijd nog het drugsgebruik de schuld geven, en onze minister van volksgezondheid wil psychiaters indekken zodat na zelfmoord geen onderzoek meer mogelijk is, zie de posting met de kop: Minister dekt rapportage van o.a. psychiaters !!! daarover.

Het boek: Drugs, De mythes en de leugens van de Britse psychiater in ruste Theodore Dalrymple die o.a. in een gevangenisziekenhuis in een Britse achterstandswijk gewerkt heeft, beschrijft veel van de mythes en leugens die door zijn collega's in stand gehouden worden. Ik zal kijken of ik later op de dag wat tijd heb om te citeren van hem. Ook wil ik nog even herinneren, dat GGZ instellingen vaak illegale drugdealers op hun eigen grond hebben rondlopen en dat geeneens aanpakken, is destijds ook uitgebreid in het nieuws geweest. Oftewel je zal maar aan dat soort zichzelf in stand houdende zorg overgeleverd zijn… Groetjes v Hyperactief

Stede Broec ten strijde tegen drugs

BOVENKARSPEL Burgemeester Henk Eggermont van Stede Broec wil drugsgebruikende jongeren harder aanpakken.

Aanleiding is het schrikbarend hoge aantal zelfmoorden onder jongeren met een alcohol of drugsprobleem.

In de regio West-Friesland alleen al pleegden de afgelopen drie jaar zeven jongeren zelfmoord. 25 augustus 2008 - 13:17 BRON en meer zie: http://www.rtvnh.nl/nieuws/regionieuws/index.asp?regionid=7

• Hyperactief A-P

Hieronder vast de boektip voor mensen die zich hier verder in willen verdiepen, en in een derde posting daaronder de beloofde citaten. Groetjes v Hyperactief

DRUGS De mythes en de leugens Theodore Dalrymple, Nieuw Amsterdam Uitgevers, ISBN 90-468-0148-9

BESCHRIJVING ACHTERZIJDE BOEK:

Vrijwel alles wat u over heroïneverslaving weet is onmiskenbaar fout. Heroïne is niet bovenmatig verslavend; ontwenning van heroïne is medisch gezien niet ernstig; verslaafden worden niet crimineel om hun verslaving te onderhouden; verslaafden hebben geen medische hulp nodigom te stoppen met hun heroïnegebruik; en in tegenstelling tot de algemeen aanvaarde wijsheid is heroïneverslaving beslist wel een moreel of mentaal probleem.

Puttend uit zijn rijke ervaring als gevangenisarts en als psychiater, stelt Theodore Dalrymple dat verslaving aan opiaten geen ziekte is en dat artsen die verslaving alleen nog maar verergeren. Ze houden zowel de verslaafden als zichzelf voor de gek door te doen alsof ze iets te bieden hebben.

Dalrymple legt uit hoe een literaire traditie die teruggaat tot De Quincey en Coleridge de westerse samenlevingen generaties lang heeft misleid over de ware aard van verslaving aan opiaten. Opgeblazen verhalen van schrijvers over hun eigen verslaving zijn kritiekloos aanvaard en veel invloedrijker geweest dan de hele farmacologische wetenschap bij elkaar. En om het probleem aan te pakken werd een volstrekt nutteloze medische bureaucratie in het leven geroepen, die zichzelf dient en instandhoudt.

De Britse arts-in ruste en schrijver Theodore Dalrymple werkte in vier werelddelen en was tot voor kort werkzaam in een ziekenhuis van een gevangenis in een Engelse achterstandswijk. Hij is een zeer productief essayist en collumnist.

Stukken van zijn hand verschijnen over de hele wereld; in de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, HP/ De Tijd, Elsevier en op de website van Nieuw Amsterdam. Zijn vorige boeken, Leven aan de onderkant en Beschaving of wat ervan over is, oogsten alom lof.

'In de nietsontziende manier waarop Dalrymple zich tegen de gemakzuchtige aannames van het correct denkende establishment keert, lijkt hij op George Orwell.' - Bas Heijne

'Dalrymple kent geen genade voor de tijdsgeest. Zijn cultuurkritiek is een lust om te lezen, en bovendien heeft hij gelijk.' - Beatrijs Ritsema

INHOUD:

Inleiding 8

Hoofdstuk 1

Leugens, leugens, leugens! 16

Hoofdstuk 2

Een literatuur van overdrijving en aanstellerij 70

Hoofdstuk 3

The show must go on 101

Appendix

Een korte bloemlezing uit de femelarij 127

Register 155

• Hyperactief A-P

De inleiding in het bovengenoemde boek begint met dit citaatje wat boekdelen spreekt:

Mensen, zo is met recht gezegd, denken als kuddedieren; we zullen zien dat ze gek worden in kudden, om van lieverlee, en één voor één, weer bij zinnen te komen.

Hieronder zal ik wat willekeurige citaatjes uit de inleiding pakken die op zich ook al heel veel zeggen:

De mens is het enige schepsel dat in staat is tot zelfvernietiging en alleen de mens besluit bij volledig bewustzijn om iets te doen wat slecht of zelfs fataal voor hem is.

Of wat te denken van deze over de plotseling toenemende vraag naar drugs waar ook kinderen uit de hogere klasse en met betere carriérekansen uitvluchten in zoeken:

De vraag ontstond voornamelijk bij ontevreden pubers en jong volwassenen die waren opgevoed met het geloof dat de onmiddelijke bevrediging van hun persoonlijke begeertes het hoogste en zelfs het enige goed was, maar die, relatief gezien, ongunstige economische perspectieven hadden en hun fantasieën over een luxueus leven nooit zouden kunnen verwerkelijken.

En voorlopig als laatse wil ik even een heel belangrijk stuk samenvatten over het zogenaamd tegen de schenen schoppen van de gevestigde orde die de schatkist oftewel een ieders belastingsgeld in hoog tempo verbrassen door mythes en leugens in stand te houden. Ook Dalrymple heeft het ketter zijn ervaren die beter zijn eigen ervaringen voor zich kon houden. Als hij geen zeer compentente ethische medici om hem heen gehad had die hetzelfde waarnamen en hem door dik en dun steunden, dan had Dalrymple misschien zelf ingestort opgenomen in een inrichting gezeten. Waarbij ik me hardop afvraag hoeveel mensen er als “gek” opgeloten zijn ook in dit land, zuiver en alleen om hun eerlijke waarneming ???

Zo schreef Dalrymple bijvoorbeeld ook dat verslaving aan opiaten bij lange na niet het grootste of ernstigste probleem is waar onze samenleving mee geconfronteerd wordt. Een fractie van de bevolking zal eronder lijden. Maar zo vroeg hij zich terecht af, als onze samenleving niet eens helder, oprecht en moedig, zonder bedrog en zelfbedrog, over een beperkt sociaal probleem kan nadenken, hoe kunnen we dan hopen dat zij helder oprecht en moedig de strijd met grotere problemen aanbinden ??? Oftewel naar mijn mening is Dalrymple een psychiater die uit het juiste hout gesneden is, maar zulke psychiaters verzuipen helaas in de poel van ellende door het grote gros van de beroepsgroep veroorzaakt… Groetjes v Hyperactief

• mas

die burgemeester met ballen is zijn klote kwijt;) Want ik woon toevallig in zijn gemeente, en het drugsprobleem is echt giga groot. Heb je die aflevering van zembla gezien? http://www.tvblik.nl/uitzending/zembla-20080627

Gisteren was de politie hier nog over de vloer ( zoon gebruikt helaas ook) en die vertelde dat er echt helemaal NIETS gaat gebeuren, want de dealers zijn allang bekent, zo ook de kroegen en plaatsen waar ze komen, ze mogen ze ook wel oppakken maar ze staan even later gewoon weer op straat, te dealen… Om zo'n dealer echt te ‘ pakken’ zijn ze een half jaar bezig met de regelgeving oftewel de wet…en dat levert niets op, dat kost te veel, als die zelfde agenten een half jaar aan iets anders werken leverd het veel meer op:(

Onze kinderen gaan kapot, drugs en dealen, want ze krijgen het gratis om straks ervoor te gaan dealen. Ze gebruiken om te ontsnappen aan de gevoelens waarmee pubers nou eenmaal zitten, ontsnappen aan de realiteit, en mijn zoon, je weet het wel, daar werkte de legale drugs niet voor/bij en de straatdrugs wel, hij voelt zich lekker rustig…

Ik heb gezegd dat ik er niet eens al te veel moeite mee heb als het bv een blowtje op zaterdagavond is, maar het is ook doordeweeks, en dan leg ik sancties op. Niet dat het wat uit maakt hoor, hij gaat zijn eigen gang toch wel( lees adhd prik als je het wilt weten).

Maare, we houden die burgemeester in de gaten, en laten we hopen dat hij er iets aan doet al lijkt dat nu niet het geval.

O ja, 5 zelfdodingen door jongeren onder de 18 jaar binnen 18 maanden!! onder invloed van drugs, en mijn zoon zegt ook steeds dood te willen…daar dreigt hij zelfs mee, pffffffft, het is 1 bak ellende Helaas krijgen we alleen hulp via jeugdzorg en de RVK zit er nu ook bovenop. We hebben gestreden en er alles aan gedaan, het mocht niet baten, maar we houden hoop, we moeten wel, zonder hoop geen leven.

Ooit zijn we verhuisd naar hier, omdat we de kinderen rustig wilden laten opgroeien, wat een flop!!! maar we wonen hier lekker hoor;)

groetjes

mas:)

• Hyperactief A-P

Hoi mas, ik kom hier later vandaag of van de week uitgebreid op terug, moet ff wat meer tijd hebben om me in te lezen op ADHD en het programma kijken, om een complete reactie te geven op jou posting. Groetjes v Hyperactief

• mas

He Hyperactief, is goed hoor. Ik kom net van het bureau, heb aangifte tegen hem gedaan, hij zit vanaf vanacht vast omdat hij me heeft geslagen( hard in mijn gezicht). En wat vond ik op zijn kamer in zijn broek? een zakje met witte poeder, waarschijnlijk speed of coke, en nu valt alles op zijn plaats, die agressie, die blik in zijn ogen, dat is niet mijn zoon, dat is die drugs!!

Maar ja, alle gevolgen van dien, raadsonderzoek, jeugdzorg ….en nu maar hopen dat hij een observatieplek krijgt, daar probeer ik op aan te dringen, want een jeugdgevangenis zie ik niet echt als hulp en hulp heeft hij wel nodig.

groetjes van mas

• Hyperactief A-P

Hoi Mas, wat een klote situatie. Ik heb destijds altijd gesteld als er gedreigt werd naar zijn moeder, van de eerste klap is gelijk de laatste ook, oftewel dan is daar het gat van de deur. En gelukkig is die grens nooit overschreden. Geloof me, of het nou een blowtje is of wat dan ook, van die troep moeten ze afblijven, het is de hoofdoorzaak van veel ellende. Hij zal voor zichzelf een keuze moeten maken, en ook al klinkt het hard, ook jullie zullen uiteindelijk voor jezelf moeten kiezen, door hem de wacht aan te zeggen dat dit de eerste maar ook de laatste keer is. Anders wordt het van kwaad tot erger. Maar andere smaken heb je niet, anders gaan er uiteindelijk andere zaken kapot die je nu nog kunt redden. Tot zover even mijn tip, de rest zal wel zondag worden, gezien mijn volle agenda voor de komende dagen. Sterkte, en wees hard ook al is het je kind, er zijn grenzen die mijns inziens al zwaar overschreden zijn. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Ik heb net alvast even op ADHD zitten lezen mas, en zag dat er nog veel meer gaande is. Ik heb naar aanleiding hiervan nog een aantal tips en adviezen, daar ik weet tegen wat voor zaken je nu aan gaat lopen. Als je een vast huis telefoonnummer heb, mail dat dan even naar me, dan zal ik je morgenavond proberen te bellen. Groetjes v Hyperactief

P.S.: Is natuurlijk geen verplichting.;)

• mas

er zijn weer nieuwe ontwikkelingen, staat op adhd. Ik heb alleen een 06 nummer maar ik denk dat het nog even niet nodig is, het lijkt nu de goede kant op te gaan;)

dank je, je bent en blijft een redder in nood;):)

mas

• Hyperactief A-P

Geen dank Mas, ik heb e.e.a. gelezen, en wil je nogmaals dringend waarschuwen voor GGZ “behandelingen” als je tenminste je zoon niet verder wilt verliezen. De GGZ zet ze van de ene op de andere troep, en ik kan je helaas uit ervaring zeggen waar dat toe leidt. Ik heb zeer veel voorbeelden van totale escalatie gezien die voor de buitenwereld verborgen blijven. Laat je niet gek maken door “deskundigen” die hun eigen belangen in stand houden en je kind laten verwisselen van zitplaats op de Titanic. Leuker kan ik het niet maken zou de belasting zeggen. Groetjes v Hyperactief

P.S.: Je hoeft het niet van me aan te nemen, al hoop ik van harte dat jij niet de zoveelste wordt die e.e.a. pas door krijgt en aan de bel trekt als het te laat is. Alle gedragingen die je beschreven heb herken ik uit duizenden bij jongeren waar het uiteindelijk met de overgrote meerderheid onder het motto van “hulp” verkeerd af liep…