Eindelijk een burgemeester met ballen in het regionale nieuws die o.a. dealers hun foto wil publiceren, en de drugsproblematiek hard aan wil pakken. Maar in hetzelfde regionale nieuws (zie link onderaan) was een man die voor de GGZ West Friesland het woord deed te zien, die tegen harde aanpak was. Mijns inziens is dat steeds het probleem, GGZ instellingen hebben alleen maar financieel baat om het probleem in stand te houden, want ze zijn immers zelf de grootste legale drugsdealers die slachtoffers van drugs laten verwisselen van zitplaats op de Titanic, maar ten onder ga je uiteindelijk.
Ook de moeders uit Volendam die zich destijds ook terecht zorgen maakten om drugsgebruik hebben zich laten voorlichten of beter gezegt misleiden door “deskundigen” die juist geld verdienen aan problemen en er mijns inziens alle belang bij hebben dit zolang mogelijk in stand te houden. Pleegt namelijk iemand zelfmoord door de bijwerkingen van psychiatrische drugs, dan kan men altijd nog het drugsgebruik de schuld geven, en onze minister van volksgezondheid wil psychiaters indekken zodat na zelfmoord geen onderzoek meer mogelijk is, zie de posting met de kop: Minister dekt rapportage van o.a. psychiaters !!! daarover.
Het boek: Drugs, De mythes en de leugens van de Britse psychiater in ruste Theodore Dalrymple die o.a. in een gevangenisziekenhuis in een Britse achterstandswijk gewerkt heeft, beschrijft veel van de mythes en leugens die door zijn collega's in stand gehouden worden. Ik zal kijken of ik later op de dag wat tijd heb om te citeren van hem. Ook wil ik nog even herinneren, dat GGZ instellingen vaak illegale drugdealers op hun eigen grond hebben rondlopen en dat geeneens aanpakken, is destijds ook uitgebreid in het nieuws geweest. Oftewel je zal maar aan dat soort zichzelf in stand houdende zorg overgeleverd zijn… Groetjes v Hyperactief
Stede Broec ten strijde tegen drugs
BOVENKARSPEL Burgemeester Henk Eggermont van Stede Broec wil drugsgebruikende jongeren harder aanpakken.
Aanleiding is het schrikbarend hoge aantal zelfmoorden onder jongeren met een alcohol of drugsprobleem.
In de regio West-Friesland alleen al pleegden de afgelopen drie jaar zeven jongeren zelfmoord. 25 augustus 2008 - 13:17 BRON en meer zie: http://www.rtvnh.nl/nieuws/regionieuws/index.asp?regionid=7