een link.. een artikeltje over het minderen van fixeergedrag en platspuitgedrag in verpleeghuizen.
http://www.leefwijzer.nl/default.asp?location=nieuwsartikel&layout=nieuws&id=5472
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nlPrecies helemaal mee eens &&&. Onderstaand stukje heb ik even gekopieerd van die link:
Ook het zogeheten farmaceutische fixeren, moet volgens IDé worden aangepakt. Het gaat dan vooral om het veelvuldige gebruik van anti-psychotica. “Een probaat middel voor mensen met schizofrenie, maar slechts twaalf procent van de mensen met dementie heeft er baat bij. Maar ze kunnen wel bijwerkingen krijgen: een grotere kans op een herseninfarct en longontsteking, moeilijk lopen.”
Niemand heeft baat bij die troep. Je leeft 15 jaar korter door die zooi, en ik zie het zelf als niets anders dan een verkapte voortzetting van de eugenetica en rassentheorieën wat op de werkvloer door de verstrekkers niet gezien wordt… Goedkoop uitschakelen van niet meer productieven… Goed dat ze hier iets mee gaan doen. Groetjes v Hyperactief
kheb ooit op een afdeling psychogeriatrie gewerkt.
da's wel apart he.
je vouwt de mensen in een andere houding, soms moet je daar al je krachten voor gebruiken omdat ze zo stram zijn.
je duwt de paptuit diep in hun keel zodat ze ook geen problemen hebben met slikken of kwijlen.
gelijk met de pap spoel je een hand vol chemicalien naar binnen, je vraagt je niet af waarom.
en verder zorg je dat ieder bed kreukelvrij is.
de gordijnen laat je liefst dicht.
overdag.
Wist je dat in Nederland 18000 mensen in deze tehuizen ondervoed zijn ??? En wist je dat ondervoeding verschijnselen van psychische problemen kunnen veroorzaken ??? Waarop dus weer gevaarlijke medicatie verstrekt wordt, die in deze combinatie dodelijk kan uitpakken, wat dan mijns inziens weer op systematische uitroeïng van niet economisch interessante mensen lijkt ??? Wat kan een land in een paar decennia's etisch gezien dalen… Groetjes v Hyperactief
en ik nog denken dat de eerste reactie op mijn berichtje van de 24e de vraag zou zijn, waarom ze de gordijnen overdag dicht houden..haha
misschien is het een gat in de markt om bio groenten te gaan telen op abonnements basis voor deze mensen in de bejaardenhuizen… die herkennen wellicht gemakkelijker wat WEL gezond is….
ik weet niet hoor, ik storm zomaar wat brain…
dat op zich is al een dankbaar iets, want niet iedereen heeft brain…
met iedereen bedoel ik: de putjes scheppers.
met de putjes scheppers bedoel ik mensen waar justitie zich niet mee wil associeren…
haha… voor ik op dreef raak..zet ik er een punt achter. punt aan de lijn. zoals ze dat in het vlaamsche graag zeggen!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?