Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

En dan nu eens wat positiefs of toch niet ???

• Hyperactief A-P

Dit prikbord bestaat de 25e van deze maand op de kop af 3 jaar. Echt oude trouwe prikkers/ sters weten dat wij (Alkien en ikzelf) met deze materie op verschillende Startpagina forums al bijna vanaf het begin dat Startpagina begon, meedraaiden. Alkien die ik destijds via internet heb leren kennen draaide net iets langer als ik op deze forums mee. Daarvoor waren zowel Alkien als ikzelf al vele jaren op andere niveau's op deze onderwerpen actief. Nu na zoveel jaren eens een ander geluid. Ook al prikt Alkien op dit moment hier niet veel meer, deelt ze nog steeds deze items volledig in haar hart, en ik haar, maar ze begon net even eerder als mij (of toch niet omdat zij op deze forums net even voor mij begonnen was ???) zich af te vragen of alleen negatieve berichtgeving wel zin heeft ??? Waar ze gelijk in heeft !!! Zin “HAD” zet ik even expres niet neer, omdat gezien de berichtgeving waar in de beginjaren de "p.l.e.u.r.i.s over uitbrak, nu net zo normaal is als dagelijks poepen, oftewel de maatschappelijke stelling daarover veranderd is.

Het negatieve van dit forum is, dat het een herhaling van alle maatschappelijke s.h.i.t is, het positieve, dat meerderen waaronder wij (Alkien en ikzelf) ons afvragen of we dit forum ook niet positiever in moeten richten, oftewel met items waar mensen ook nog wat van op kunnen steken ??? Dus GEEN items die de wetenschap onderbouwen omdat ze de branche geld opleveren maar in feite niets toevoegen. Dus items die de belastingbetaler wel geld en kennis op leveren en sommige “wetenschappers” (die de boel belazeren) te kakken zetten, al is dat laatste niet het hoofddoel. Laat iedereen die het forum anders wil inrichten na deze 3 jarige verjaardag zich hieronder even met een bericht horen, want “DE” maatschappij oftewel ook dit forum ben JIJ !!! En NEE, pro medicatiefiguren oftewel aanhangers van de huidige institutionele biologische psychiatrie die de echte oplossingen voor eigen gewin gijzelen, zijn hier nu NIET en NOOIT NIET welkom !!! Kortom, mensen laat je horen en daarbij je hart spreken… Groetjes v Hyperactief

• &&&

fff, ingewikkeld verhaal hyper. allereerst gefeliciteerd dan in elk geval met jullie 3 jarige leeftijd!

schraf dat woord ‘biologische’ toch eens een keer uit die ‘institutionele psychiatrie’. het begint een foute term te worden. omdat bio juist heel erg in opmars is. en dan doel ik op bio leven. bio voeding, eco leven.

ja ik weet het. zo noemt men die richting. maar toch zou het beter zo niet heten. noem het chemische institutionele psychiatrie. men beinvloed de geest met chemie.

maar dat vind ik niet zo positief.

het leven bezien als een natuurlijk iets. zoals een schimmel en hommel dat ook zijn.

zoals je vliegen ook nog steeds doodmept. alsof hun leven er niet toe doet. en liever niet met de spuitbus er over gaat omdat het dan milieu verontreinigend is.

en ja.. vraag je mij naar op welke manier dan wel. dan begint het er mee met het hele juk van die zogenaamde wetenschap af te gooien. niet meer denken in de systematiek van psychiatrie. je bent niet borderline of schizofreen. je bent mens. en een verschrikkelijk mooi mens ook.

• Hyperactief A-P

Hardstikke mooi omschreven &&&, bedankt. In mijn ogen is ieder mens waardevol, maar wie kan zich nog creatief ontplooien als de maatstaf continue op groter, groter, mooier, mooier en meer, meer en andere van dat soort uitwendige verschijnselen gericht zijn. Manipulatie van gewassen met insectiden erin om insecten geen kans te geven is ook zoiets. Zonder die insecten stort een veel groter deel van de natuur in elkaar, denk alleen maar aan de natuurlijke voedselvoorziening van weer andere dieren. Mensen zouden terug moeten naar het innerlijke gevoelsleven en de natuur dan al die onbelangrijke en tijdelijke materiële zaken die alles eromheen te vaak vernietigen inclusief de natuur. Of ben ik nu een roepende in de woestijn ??? Groetjes v Hyperactief :)

• Alkien

Hoi Hyper,

Ik denk inderdaad dat de positieve kanten meer benaderd moeten worden.

Kijk maar naar het nieuws.

Altijd negatief.

Wie kijkt er tegenwoordig nog naar het nieuws ?

De meerderheid doet andere dingen.

Dus ik zou zeggen : “Go for it”

Als je negativiteit zaait, krijg je het ook terug.

Dus zal het ongetwijfeld andersom net zo werken.

Mensen worden boos en reageren niet meer met hun verstand maar met hun gevoel.

Misschien dat als je dat omdraaid er ook meer positievere dingen uit kunnen rollen.

Groetjes,

Alkien.

• Hyperactief A-P

Hoi Alkien, bedankt voor je reactie. Na regen komt zonneschijn is zo'n oud gezegde. Of na 7 vette jaren 7 magere en weer omgedraait. Misschien werkt dat met berichtgeving ook wel zo. Het positieve van afgelopen week is in ieder geval dat heel veel media nu in ieder geval de zaken aangaande medicatie e.d. serieus oppakken. Daarna zal ongetwijfeld de discussie ontstaan van hoe nu verder, en dat moet en kan positief aangepakt worden. Maar in die tussentijd is alle opbeurende positieve berichtgeving natuurlijk ook welkom. Een stelling van de week of van de maand waar mensen wat van op kunnen steken lijkt me ook wel iets. Groetjes v Hyperactief :)

• &&&

zo je roepend in de woestijn bent, dan roepen we in elk geval samen..

• &&&

ik ben het niet helemaal eens met je alkien.

ik vind het niet verkeerd als mensen vanuit hun gevoel reageren.

maar dat wil niet zeggen dat men niet goed hoeft te luisteren naar hun gevoel.

reageren vanuit boosheid is een signaal.

dat hoeft niet overstemt te worden met het verstand.

maar men kan ook vanuit het gevoel een ombuiging maken.

met boosheid bereikt men iets.

maar met andere gevoelens bereikt men misschien meer.

iemand die het zat is om boos te zijn,

kan wellicht ook andere gevoelens opbrengen.

die creatiever en opbouwender zijn…

• &&&

ik heb de indruk dat een stelling zo iets van negativiteit in de hand kan werken.

een kamp voor, een kamp tegen.

ik denk dat het veel moeilijker is om voorbeelden te gaan vinden van mensen die op welke manier dan ook, al is het maar 1 woord, of 1 zin,

hebben bijgedragen aan een wereld waarin men verder gaat dan hulp verlenen op basis van medicatie en diagnose onzin vol dwang en isolering.

een voorbeeld dus, van waarin je hebt blijk gegeven dat je met een mens gesproken hebt, waarvan de psychiatrie zegt: afvoeren..

en jij van mens tot mens gesproken hebt.

ten teken dat ‘het ging’.

sja, het is wellicht niet waterdicht wat ik hier aanvoer. dat is ook niet mijn bedoeling. maar het is wel een aanzet, denk ik dan.

het ‘hoe dan wel’ principe… waar flink mee geschermd wordt in de publieke meningen…

• Alkien

Hoi,

Boosheid is nooit goed. Je kunt natuurlijk boos zijn, is iedereen wel eens, maar vanuit dat gevoel gaan reageren is mijns inziens niet goed.

Dan krijgen we het even tot 10 tellen gevoel, ken je dat nog ?

Iemand die continu in boosheid zit en dan overal op gaat reageren vanuit dat gevoel is dan al helemaal onjuist.

Groetjes,

Alkien.

• Alkien

Ik vind een stelling heel leuk eigenlijk. Vooral om eens te kijken wat er zoal in de mensen omgaat.

En hoe daar dan op gereageert gaat worden kun je weer gebruiken om verder te gaan overdenken wat je preicies gaat doen.

Lijkt mij best een leuk idee dus.

Groetjes,

Alkien.