Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Positief omgaan met stemmen...

• Hyperactief A-P

Zie een citaatje wat ik in een stuk (zie voor het hele stuk de link achter bron) tegenkwam aan gaande stemmen:

„Gelukkig verklaarden mijn ouders me niet voor gek. Ze dachten niet dat ik gestoord was, ze namen me serieus. Mijn moeder bracht me niet naar een psychiater maar naar een wijze man. BRON: http://www.trouw.nl/religie-filosofie/nieuws/spiritualiteit/article3331341.ece/_rsquo_Ik_laat_me_leiden_door_mijn_intu_iuml_tie_rsquo__.html?all=true

Ik vind dit kleine citaatje geweldig, ze namen me serieus, daar is alles mee gezegt. In deze tijd worden helaas weinig mensen serieus genomen. Groetjes v Hyperactief A-P.

• &&&

hoop dat het een goed effect heeft, als hij die zalen voor politici gaat doen, om hen te laten ervaren dat er meer is tussen hemel en aarde!

• Hyperactief A-P

&&& Schreef:

——————————————————-

> hoop dat het een goed effect heeft, als hij die

> zalen voor politici gaat doen, om hen te laten

> ervaren dat er meer is tussen hemel en aarde!

Ha, ha, ha, over dat centrum en zijn drijfveer weet ik niet wat ik er van moet denken, hij het niet voor het geld te doen, maar een feit is dat zoiets opzetten goudgeld kost. En nog belangrijker, hoe scheid je het kaf van het koren. Laten we eerlijk wezen, ook daar bevinden zich nogal wat charlatans onder. Maar het idee is mooi, en zeker in aansluiting op wat hij eerst deed, wel een schot in de roos denk ik. Veel mensen die kunnen baden in geld, ontdekken vroeg of laat toch, dat daar het geluk niet in zit. Geluk zit in jezelf, en mijns inziens vaak in kleine dingen. De media is doordrenkt van soap's die verre van de werkelijkheid staan. Jeugd wordt overspoeld met clips dat het hele leven een groot feest met weelde en sex is. Sex als gebruiksartikel, maar beminnen is er niet meer bij. De sexuele moraal geeft het einde van een tijdperk weer. Iedereen zoekt geluk bij een ander, terwijl het toch echt in jezelf zit, oftewel ontdek je plekje.:D Groetjes v Hyperactief A-P.

• erica irene

heeerlijk dat citaatje!!!!!!!!!!!! want idd het is dat taboe wat deze ouders niet hebben “doorgezet”, ze brachten hun kind naar een wijze man. Wat fijn! ( ps er zijn ook echte zijze mannen en vrouwen die wel psychiater zijn, maar dat is een andere discussie ahah)

klasse en dank “hyperactief”

• Hyperactief A-P

Geen dank erica irene, graag gedaan. En ja de wijze mannen die psychiater geworden zijn, is een andere discussie, ik zou er er cynisch aan toe willen voegen, dat ze zouden willen dat ze het nooit geworden waren.:D Groetjes v Hyperactief A-P.

• erica irene

@ hyperactief: idd soms zegt men dat, aan de ander kant zijn dit dus wel de psychiaters die van binnen uit de muur willen slechten… das ook klasse

• Hyperactief A-P

erica irene Schreef:

——————————————————-

> @ hyperactief: idd soms zegt men dat, aan de ander

> kant zijn dit dus wel de psychiaters die van

> binnen uit de muur willen slechten… das ook

> klasse

Ben ik met je eens erica irene, maar de andere kant waar tegen ze vechten, zijn sommigen nog in staat om hun eigen collega's met een andere mening op te sluiten. Waarmee ik overigens niet wil zeggen, dat ze er dan maar mee moeten staken. Groetjes v Hyperactief A-P.

• danja

ja,daar bevinden zich ook charlatans onder..maar in de “reguliere psychiatrie net zo hoor…”Daar zitten ook psychiaters tussen,die een gevaar voor de volksgezondheid zijn…

Het bordje psychiater op de deur zegt helaas niets over integriteit of respectvol zijn,of over of degene meer visie heeft dan dat wat hij door een rietje kan zien…

• Hyperactief A-P

danja Schreef:

——————————————————-

> ja,daar bevinden zich ook charlatans onder..maar

> in de “reguliere psychiatrie net zo hoor…”Daar

> zitten ook psychiaters tussen,die een gevaar voor

> de volksgezondheid zijn…

> Het bordje psychiater op de deur zegt helaas niets

> over integriteit of respectvol zijn,of over of

> degene meer visie heeft dan dat wat hij door een

> rietje kan zien…

Precies Danja, helemaal mee eens, in het reguliere circuit wordt ook af en toe zo'n charlatan opgerold, en komen er nog teveel met hun valse praktijken weg. Groetjes v Hyperactief A-P.

• &&&

soms ben je behoorlijk pro psychiatrie hey erica… zit die psychiaters hier maar een beetje te verdedigen.