Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

TV TIP: Brandon vastgebonden in instelling...

• Hyperactief A-P

Vanavond om 20:25 uur op Nederland 2 opnieuw een mensonterende situatie vergelijkbaar aan de vrijheidsbeneming van Jolanda Venema destijds. Kijk via de link naar de beelden hoe deze jongen vastgeketend zit. Ongekend mensontwaardig. Eens kijken als we de verantwoordelijken hiervoor vastketenen, of ze niet agressief worden. Ook kun je er vergif op innemen dat zo'n jongen eerst chemisch gecastreerd is met pillen van één of andere psychiater. Belastinggeld zorgt eerst voor het probleem, om vervolgens met nog meer belastinggeld nog meer ellende aan te richten. Geweldig dat er nog personeel is wat verantwoordelijkheid durft te nemen, zulk personeel met het hart op de juiste plek, mogen we trots op zijn. Wat ik over de verantwoordelijken denk, zal ik nu maar even niet opschrijven. Eerst komt emotie, vervolgens verstand.;) http://www.uitgesprokeneo.nl/uitzending/leven-als-een-gekooid-dier/ Groetjes v Hyperactief A-P.

Wijziging betreft: Koptekst duidelijker gemaakt.

• Hyperactief A-P

Ik ben benieuwd naar de reacties van de mensen die dit programma gezien hebben. Mijn bloeddruk begon tot ongekende hoogten te stijgen toen die draaikont van een manager aan het woord kwam. De man respecteerde de privacy van de jongen, zo zei die. Ik zou willen dat ze zijn rechten eens respecteerden. Maar wat te denken van deze. De jongen wil niet op TV verschijnen, dat zou gezegt zijn in bijzijn van de inspectie. Hoeveel mensen worden niet gemanipuleerd en tegen elkaar uitgespeelt in zulke instellingen.

Het kan makkelijk zo zijn, dat buiten zicht van de camera's, deze jongen door het kijkgaatje toegefluisterd is:

Van de inspectie komt zo, en als jij ooit nog naar buiten wilt, dan… Het waardeloze van dit soort intimidatie, wat met de regelmaat van de klok binnen instellingen gebeurd, is dat het niet te bewijzen valt. Daarnaast is zo'n iemand door rapportages al bij voorbaat kapot geschreven, en daardoor makkelijk te manipuleren.

Je zou er bijna tranen van in je ogen krijgen, hoe zo'n manager opeens begaan is met de rechten van zo'n jongen. De rechten die al die jaren ervoor niet golden. Bah, bah en nog eens bah, wat een walgelijke lui. Ik hoop dat deze lui door de maatschappij uitgekotst worden, en het geld in de zorg beter besteed wordt, aan hulpverleensters zoals deze, met het hart op de juiste plek. En die een betere werkgever verdient, dan dit soort instellingen, ik mag hopen dat deze gesloten wordt, en de verantwoordelijken vervolgt o.a. wegens wederrechterlijke vrijheidsberoving… Groetjes v Hyperactief A-P.

De wijziging: betreft een d toegevoegt aan het woord bloeddruk, waar er eerst 1 in stond.

• danja

hallo hyper.

ik heb de uitzending niet kunnen zien helaas…

jolanda Venema,dat speelde als ik het goed heb ergens in 1987 of 88, heel misschien 86?WANNNEER VERANDERD ER OOIT IETS?We zijn meer dan twintig jaar verder.nu wordt er weer even ach en wee geroepen,een spoeddebat moet er komen…en dan?..Hoe is het over weer tig jaar?En er wordt ook al jaren af en toe ach en wee geroepen over het in isoleercellen opsluiten van mensen met psychische problemen.(die daardoor nog veel meer pyschische problemen krijgen!)maar wanneer verandert er iets?Ik begin er echt pessimistisch over te worden…

en dit is nu weer een geval dat naar buiten komt…

wat zou er nu met die medewerkster gebeuren?zou ze mogelijk ontslagen worden?En wat willen ze nu met die jongen,hem de rest van zijn leven vastgeketend op zijn kamer laten zitten??!!Wat is dat voor perspectief?

Waarom denken die lui niet na over een menswaardig bestaan?Ik kan me voorstellen,dat die jongen zo alleen maar bozer en gestoorder wordt.Dat is geen leven.en je maakt mij niet wijs dat het niet anders kan,al bijna drie jaar lang.Makkelijker voor de “verzorgers”dat wel…en ja,managers in de zorg…heb zelf ervaring met hun hypocritie en gewetenloosheid…

“hij is opeens begaan met die jongen…”ahum…nu dit naar buiten komt…Ach,die mensen hebben zo'n dubbele agenda.hoe ze zich gedragen (misdragen)naar kwetsbare clienten toe,en hoe ze zich dan aan de buitenwereld presenteren…..onder het schijnheilige smoesje van “begaan zijn met iemand,of zich zorgen maken over iemand..”Nee,het gaat ze niet om mensen,voor veel van die mensen niet,zeker die zogenaamde “zorgmanagers”,“afdelingsmanagers”etc…het gaat ze zeer vaak om de instelling,het bedrijf,in dit geval weer om de reputatie van ''S Heerensloo…

Maar hulde voor de verzorgster die aan de bel trok!Zij heeft het hart op de goede plaats…Laat ze maar eens gaan nadenken,over hoe ze deze vicieuze cirkel kunnen doorbreken!zoals ik al zei,willen ze dit tot aan zijn dood doen??!!Hoeveel van deze “gevallen”( MENSEN)!!!!zijn er in Nederland waar wij geen weet van hebben?!en ja hyper,mensen worden tegen elkaar uitgespeeld en gemanipuleerd in instellingen…en dat doet het PERSONEEL..en zo iemand als deze integere verzorgster kan nu misschien de zak krijgen…ik hoop het niet voor haar…Maar ja,je zult maar elke dag deze mishandeling aan moeten zien…Een hond mag er nog uit voor wat afleiding,een wandelingetje..deze jongen niet… Ik moet zeggen,ik KAN op het moment zulke filmpjes ook niet zien eigenlijk…ik wordt er letterlijk misselijk van…En dat jij zegt dat je bloeddruk er van stijgt hyper,dat snap ik helemaal…!

Ik moet zulke hypocriete lui ook niet meer spreken,want zeer slecht voor mijn gezondheid! Liefs Danja.

• erica irene

via facebook zijn we net begonnen hier een petitie en bericht over te maken, dit kan echt nie meer en wordt nog steeds gedaan! wat een ellende

• erica irene

ik zou graag met deze hulpverleenster in gesprek. is de enige manier als die mensen hun krachten bundelen samen met cliënten

pas dan kan de boel echt op de schop

• Hyperactief A-P

Hoi Danja, Jolanda Venema was in 1988. En wanneer er iets veranderd? Totdat het besef eindellijk doordringt. Zo'n medewerkster verdient mijns inziens menselijkere werkgevers dan deze. Die lui die denken niet na, hier zou elk mens agressief van worden, te gek voor woorden. En wat betreft het manipuleren/ uitspelen etc. dat weten we hier wel ja. Hier is mijns inziens, wederom het bewijs, dat hoe meer iemand geleert heeft, des te groter de tunnelvisie. En denk om je gezondheid.;) Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Zet de petitie ook maar hier neer erica irene, ik ben het met je eens dat dit niet meer kan. Groetjes v Hyperactief A-P.

• &&&

boeiend:

http://opinie.volkskrant.nl/artikel/show/id/7664/Mensen_als_Brandon_in_feite_rechteloos

sorry, gewoon helemaal onderaan de discussie gereageerd. is geen reactie op hyper. kom net binnen…

• &&&

kun je nog terugkijken als je wilt danja.

http://uitgesprokeneo.nl/reportage/gehandicapte-brandon-al-drie-jaar-vastgeketend-aan-de-muur/

• erica irene

zoals ik dus steeds meer merk, dat hoe meer kennis hoe meer dit misbruikt wordt( jij noemt het tunnelvisie). ik noem het misbruik maken van je macht door je kennis te laten prevaleren en niet meer empathisch en doorvragend te werken, maar beslissend en bepalend en overnemend….