hallo hyper.
ik heb de uitzending niet kunnen zien helaas…
jolanda Venema,dat speelde als ik het goed heb ergens in 1987 of 88, heel misschien 86?WANNNEER VERANDERD ER OOIT IETS?We zijn meer dan twintig jaar verder.nu wordt er weer even ach en wee geroepen,een spoeddebat moet er komen…en dan?..Hoe is het over weer tig jaar?En er wordt ook al jaren af en toe ach en wee geroepen over het in isoleercellen opsluiten van mensen met psychische problemen.(die daardoor nog veel meer pyschische problemen krijgen!)maar wanneer verandert er iets?Ik begin er echt pessimistisch over te worden…
en dit is nu weer een geval dat naar buiten komt…
wat zou er nu met die medewerkster gebeuren?zou ze mogelijk ontslagen worden?En wat willen ze nu met die jongen,hem de rest van zijn leven vastgeketend op zijn kamer laten zitten??!!Wat is dat voor perspectief?
Waarom denken die lui niet na over een menswaardig bestaan?Ik kan me voorstellen,dat die jongen zo alleen maar bozer en gestoorder wordt.Dat is geen leven.en je maakt mij niet wijs dat het niet anders kan,al bijna drie jaar lang.Makkelijker voor de “verzorgers”dat wel…en ja,managers in de zorg…heb zelf ervaring met hun hypocritie en gewetenloosheid…
“hij is opeens begaan met die jongen…”ahum…nu dit naar buiten komt…Ach,die mensen hebben zo'n dubbele agenda.hoe ze zich gedragen (misdragen)naar kwetsbare clienten toe,en hoe ze zich dan aan de buitenwereld presenteren…..onder het schijnheilige smoesje van “begaan zijn met iemand,of zich zorgen maken over iemand..”Nee,het gaat ze niet om mensen,voor veel van die mensen niet,zeker die zogenaamde “zorgmanagers”,“afdelingsmanagers”etc…het gaat ze zeer vaak om de instelling,het bedrijf,in dit geval weer om de reputatie van ''S Heerensloo…
Maar hulde voor de verzorgster die aan de bel trok!Zij heeft het hart op de goede plaats…Laat ze maar eens gaan nadenken,over hoe ze deze vicieuze cirkel kunnen doorbreken!zoals ik al zei,willen ze dit tot aan zijn dood doen??!!Hoeveel van deze “gevallen”( MENSEN)!!!!zijn er in Nederland waar wij geen weet van hebben?!en ja hyper,mensen worden tegen elkaar uitgespeeld en gemanipuleerd in instellingen…en dat doet het PERSONEEL..en zo iemand als deze integere verzorgster kan nu misschien de zak krijgen…ik hoop het niet voor haar…Maar ja,je zult maar elke dag deze mishandeling aan moeten zien…Een hond mag er nog uit voor wat afleiding,een wandelingetje..deze jongen niet… Ik moet zeggen,ik KAN op het moment zulke filmpjes ook niet zien eigenlijk…ik wordt er letterlijk misselijk van…En dat jij zegt dat je bloeddruk er van stijgt hyper,dat snap ik helemaal…!
Ik moet zulke hypocriete lui ook niet meer spreken,want zeer slecht voor mijn gezondheid! Liefs Danja.