Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

GGZ sluit instellingen als actie tegen bezuinigingen...

  • Hyperactief A-P

    Wat klinkt dat bericht als muziek in de oren, de GGZ die zelf instellingen uit protest tegen de bezuinigingen sluiten. Ik wil ze één advies geven, sluit ze lang genoeg zodat mensen kunnen zien dat de maatschappij er weer op vooruit gaat, en de vrijkomende miljarden beter besteed kunnen worden. Weg met die drogerende en uiteindelijk mijns inziens echt ziek makende branche. Besteed het vrijkomende geld aan duurzame oplossingen, i.p.v. aan een systeem dat alleen zichzelf in stand houd, en als je om je heen kijkt de maatschappij eerder verziekt heeft dan dat het goed heeft gedaan. Dus goed zo GGZ, sluiten die handel, en gesloten houden, terug naar de menselijke maat. Dat is mijn mening. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    hahaha, ja ik zat hier ook al een beetje te juichen!!

    maar de mensen zijn erg gehospitaliseerd in onze maatschappij. ze staan te schreeuwen en te tieren op de stoep als de psychiater niet verschijnt etc. …

  • Hyperactief A-P

    &&& Schreef:

    ——————————————————-

    > hahaha, ja ik zat hier ook al een beetje te

    > juichen!!

    >

    > maar de mensen zijn erg gehospitaliseerd in onze

    > maatschappij. ze staan te schreeuwen en te tieren

    > op de stoep als de psychiater niet verschijnt etc.

    > …

    Is helaas ook helemaal waar &&&, sommigen denken dat de wereld vergaat als die “zorg” ze ontnomen wordt. In aanvulling op de voedseldiscussie, kun je de chronische emoties vergelijken met je staat van zijn. Oftewel het zegt iets over de staat van waarin je jezelf bevind. Je kunt het negeren, of aan symptoomonderdrukking doen, maar vroeg of laat klapt alle ellende eruit. Een pilletje vinden veel mensen makkelijker dan aan zichzelf werken, totdat… Groetjes v Hyperactief A-P.

  • danja

    Mooi sluiten die hap,maar dan voorgoed.Misschien zou er voor een bepaalde groep patienten iets anders moeten komen,een soort vervanging,zoals het nu is,werkt het niet.Is het inderdaad het eigen inkomen in stand houden van ggz-werkers,niet het ten beste helpen en ondersteunen van mensen,op weg naar een beter leven.

    Die acties tegen de bezuinigingen…de directie/ggz- werkers doet/doen dat ook,omdat de ggz zo clienten gaat verliezen,dus minder inkomsten,die bekommeren zich echt niet,om hoe het met hun client.ECHT niet!

    Dat weet ik uit eigen ervaring en na heel veel gehoord te hebben van anderen,dat het ZO slecht in elkaar zit…is wel heel erg..

    zo hypocriet zeg..

    danja

  • &&&

    er moet veel meer gelijkwaardigheid komen. idd danja.

    en er is idd een veels te grote hoeveelheid aan negativiteit in het zorgsysteem.

    er wordt veel te vaak op de negatieve gedragingen gelet en niet op de positieve gedragingen. men gaat altijd kijken naar wat men kan doen om negatieve gedragingen te elimineren, maar men kijkt niet hoe men positieve gedragingen kan versterken. alleen dat zou al een heel verschil maken.

    negatief gedrag is in onze zorgsector zelden tot sporadisch een aanleiding om juist eens positieve aandacht te gaan geven.

    hooguit als het om hele kleine kinderen gaat. maar als het om volwassenen gaat, dan zien we de lievigheid vaak niet meer….

  • danja

    hoi &&&.

    Nou,tegen kleine kinderen is men binnen de ggz vaak ook niet zo lief hoor!Kinderen worden al op heel jonge leeftijd in een isoleercel opgesloten.Ik kan er nog steeds niet bij,dat dit in Nederland nog gedaan wordt!

    Hebben die kinderen dan ooit nog een kans,om beter te worden?!!Als je op zo'n jonge leeftijd al zoiets gedaan wordt?

    Ik bedoel met negativiteit niet eens het reageren op gedragingen.Het beginsel vanuit veel mensen die in de ggz werken is vaak al negatief.Al zonder dat er gedrag te zien is,al zit je bij wijze van spreken stil op een stoel,wordt er toch al negatief geinsinueerd.Dan bedoel ik echt dingen die niet waar zijn.Er wordt vanuit vooroordelen gedacht,vanuit stereotypen,ze houden zelf zo vast aan hun zwart-wit denken(de theorie die hen op de opleiding vanuit de dsm geleerd wordt helpt daar denk ik ook niet echt bij..)En heeft 1 hulpverlener je in een bepaald vakje ingedeeld,dan nemen mensen van hetzelfde team dat vaak in hun blikveld over.En neem dat blikveld dan maar eens niet letterlijk,want een veld kan je het niet eens noemen,dan is het een koker.(tunnelvisie)Dat gaat zover,dat een pad voor machtsmisbruik door hulpverleners heel makkelijk gelegd is..

    Ik krijg nu weer te horen dat hulpverlening buiten de ggz dingen die desbetreffende ggz instelling insinueerd,absoluut niet bij me zien.En wat ik maar bedoel..als je erg respectloos en naar en onverschillig bejegend wordt,wordt je daar beter van,en gelukkiger,en blijf je dan wel constant in de mood om WEL vriendelijk(en niet in paniek) terug te zijn?Want het is nogal wat,HOE NAAR ze regelmatig met mensen om gaan..

    Alsof “psychiatrische clienten”een soort van mensen zijn,waar de normale normen en waarden voor respectvolle bejegening niet gelden.Ik heb nog nooit een andere plek meegemaakt dan de ggz,waar ze bij huilende mensen in groot verdriet weglopen.Waar ze helemaal niet luisteren naar jouw verhaal,maar jou dingen in de mond leggen,zelfs voor je invullen wat je intensies(zouden)zijn,wat je zou denken of voelen…

    Ik weet niet vanaf welke leeftijd kinderen in de isoleer worden opgesloten,maar ik heb van mensen persoonlijk gehoord,die het als kind al overkomen was,en dan was het ook nog zo,dat volwassen “zorgverleners”bovenop het kind gingen zitten.Die mensen zaten daar tien jaar later nog mee,dat dat hun overkomen was.Mensen en kinderen komen vaak in zo'n isoleer,puur omdat dat ding er is,en omdat de hulpverlening zo geroutineerd is,en niet nadenkt over de gevolgen van wat ze doen:(sommigen weten best hoe ze traumatiseren!)Mensen nog veel meer traumatiseren en hun vertrouwen in mensen laten verliezen.Laat er eens gekeken worden naar waarom mensen zo snel verslechteren als ze in een opname terecht komen,naar de negatieve invullende opmerkingen van verpleegkundigen,naar de dwingende sfeer,naar het niet luisteren naar mensen..naar de onverschilligheid…naar al het eigene wat wordt afgepakt.

    zo'n instelling gaat daar zelf echt niet naar kijken,daar is het de atmosfeer niet naar..Ze doen het ook idd vaak doelbewust.Dit aan de ene kant,en aan de andere kant,zit er ook een deel vertroebeld kijken bij,het niet meer zien,hoe het goed zou zijn om met mensen om te gaan…en….mensen niet meer zien als gelijkwaardig mens,in al zijn of haar verscheidenheid,maar gereduceerd tot een patient,een wandelend (vermeend)ziektebeeld.

    Wat bedoelde je nu precies met de tekst “toewijding aan wie” &&&?

    groetjes Danja.

  • danja

    Dat is vreemd,nu heb ik al twee keer een smiley gemaakt(1 keer een lachende knipogende smiley,en 1 keer een triest kijkende(dus geen smiley..)terwijl het niet de bedoeling was…Ik zie het al,haakje willen doen..maar hoe kom ik dan in vredesnaam op die “smileys?”

  • &&&

    info rijksoverheid:

    http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011/06/27/schippers-past-maatregelen-eigen-bijdrage-ggz-aan.html

    het zou mooi zijn als we op deze manier de werkelijk betrokken zorg weer terug zouden krijgen.

    maar het is niet te hopen dat we op amerika gaan lijken en een soort ‘strong medicine’ moeten gaan krijgen…

  • Hyperactief A-P

    Hoi Danja, jou verhaal is heel herkenbaar, ik heb zelf voorbeelden van kinderen van 7 waar ze op gingen zitten en die in een deken rolde. Vervolgens gingen ze voor de deur staan, dat ze er niet uit konden. In het buitenland zijn door deze methoden kinderen gestikt. Ook hier is de pest, dat alles vaak buiten bereik van anderen gebeurd. Dus kunnen ze hun gang gaan met hun mijns inziens misdadige praktijken. Wat de smiley's betreft, klik er maar eens op een paar, dan zie je dat het gewone leestekens zijn. Waarschijnlijk heeft zo'n combinatie van leestekens bij jou naast elkaar gestaan. Wat betreft de betekenis van de koptekst, dat moet &&& zelf maar uitleggen, ik heb geen idee. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Hyperactief A-P

    Ik begrijp wat je bedoeld &&&, maar heb je de bedragen in miljarden gezien die er in de GGZ omgaan? Meer als de helft gestegen, en dan durven die lui nog de straat op te gaan ook. Wegwezen, en helemaal wegbezuinigen, en iets opzetten waar deze gasten niet meer in terug komen. De hele samenleving gaat naar mijn mening naar de malle moer door dit soort instellingen… Groetjes v Hyperactief A-P.