Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

'waanstoornis' en 'geen inzicht ziekte'

• &&&

jawel hoor, het pieter baan centrum heeft weer iemand voor de rest van zn leven in de klauwen gekregen.

je zegt als psychiater, twee begrippen en je ontneemt iemand voor de rest van zijn leven zijn vrijheid en zijn wil:

'waanstoornis' en ‘geen inzicht ziekte’.

zonder iemand met een vinger aan te raken, zet je hem volledig lam tegen de muur.

en rijp ben je voor de martelkamers der psychiatrie!!!

voodoo noem ik dat soort dingen.

http://nos.nl/artikel/270361-waxinelichthoudergooier-lijdt-aan-waanstoornis.html

De man die op Prinsjesdag een waxinelichthouder naar de Gouden Koets gooide, wilde niet meewerken aan het onderzoek dat hij opgelegd kreeg in het Pieter Baan Centrum.

Toch heeft de psychiater een aantal dingen kunnen vaststellen. De man lijdt aan een waanstoornis en heeft geen inzicht in zijn ziekte. Hij leeft met een woede die alleen maar groter wordt.

Escalatie van die woede is niet uit te sluiten, meent de psychiater die hem onderzocht. Tijdens zijn daad was hij volledig ontoerekeningsvatbaar.

Volgens de psychiater van het Openbaar Ministerie is 1 jaar te kort om de stoornis te behandelen. De uitspraak is op 16 september.

De man van 30 gooide de kaarshouder naar de Gouden Koets tijdens de traditionele rijtour door Den Haag. Hij zegt dat hij dat deed, omdat hij vindt dat Beatrix niet rechtmatig op de troon zit.

• danja

Ja, is natuurlijk niet kies wat die man gedaan heeft,maar met deze begrippen die die psychiater noemt zou je zelfs een gezonde persoon klem kunnen zetten misschien als je het vals speelt..

Waanstoornis zodat je nooit geloofd wordt,en dan nog even dubbelop;geen inzicht in ziekte….Net als van eh….nee,ik ben geen alcoholist..Neeeeh,dat zeggen ze allemaal……

• Hyperactief A-P

Buiten proportioneel wat hier gebeurd &&&, nog niet zo lang geleden spraken we er in het Oostblok schande van. Psychiatrie is geen geneeskunde, maar politiek, te vies voor woorden. Het psychiatrische rapport Alphen blijft in de doofpot, en het gaat maar door. We zullen nog heel wat ellende te verduren krijgen, schat ik zo in, voor de ogen open gaan, en deze lui zelf achter de tralies gezet worden. Wat een grafbranche is dat. Moet je die lui van het Pieter Baan voor een zitting meemaken. Dan zijn ze lief en aardig, na een zitting weten ze niet hoe hard ze weg moeten komen. Laffe lui, bah. Groetjes v hyperactief A-P.

• &&&

precies, je gelooft het gewoon niet meer. je wilt die man zelf gaan zien en zelf gaan horen.

tuurlijk is het niet de bedoeling dat je dingen gooit naar de gouden koets.

maar geef die man gewoon lekker een paar jaar cel.

nu is hij weer een proefdier en speeltje voor de martelpraktijkjes van de psychiatrie die er weer lekker geld mee kunnen verdienen en zichzelf zo belangrijk en onmisbaar willen vinden!

• Hyperactief A-P

Juist, bij een overtreding als deze behoord straf… Groetjes v Hyperactief A-P.

• &&&

bingo!!!!

dit mag ik graag horen:

http://nos.nl/artikel/273320-geen-cel-voor-gooier-waxinehouder.html

waarom hij het ook maar gedaan heeft, boeit mij in feite niet.

maar dat hij in hoger beroep gaat tegen die psychiatrische behandeling vind ik klasse.

petje af.

petje af.

iemand volledig ontoerekeningsvatbaar verklaren, voor zoiets, dat gaat erg ver hoor. erg ver. dat is echt de gevangenis proberen leeg te houden naar mijn indruk. en heeft niets meer met, wie deze jongen is, te maken.

kortom, het rechtsysteem, is nog veel te veel ingesteld op ‘los het maar op in de psychiatrie’. terwijl daar helemaal niets, maar dan ook helemaal niets opgelost wordt, en alleen maar erger gemaakt wordt.

omdat de psychiatrie de hele maatschappij verziekt. letterlijk.

het zou leuk zijn als ali b. daar nog eens een nederlandstalige rap over zou maken ofzo. over dat verstoord verklaren van jan en alleman en alles en iedereen.

• jaapnotenbomer@hotmail.nl

Er gebeuren zoveel onverklaarbare verschijnselen met je geest en dingen om je heen, die vaak door de psychiatrie weggerationaliseerd worden op een heel zieke manier. Persoonlijk geef ik vlees eten de schuld van al die rationalisaties, het zal ook wel een waan zijn maar een voor mij een gezonde waan. En ik heb nog een voor mijn gevoel een gezonde waan, ik geloof dat de wereld echt op zijn einde loopt en dat alles op 21 december in een lichtflits voorbij is, om maar aan te tonen dat alles wat in het licht zit oneindig veel machtiger is dan materiele dingen. En ik ben echt geen goeroe ( vaak ook allemaal vleeseters) maar heb gewoon in m'n leven veel mais gegeten. ( een soort Maya dus)

• &&&

ja, in dat opzicht is misschien de serie

http://www.canvas.be/programmas/medicine-men-go-wild/server1-170148c7:137cc6091cb:-7f8c

world of pain nog wel interessant. waar 2 artsen de wereld door reizen om kennis te maken met inheems geneeskunde.

ze staan versteld hoe snel mensen kunnen genezen of met hun psyche pijn controleren, daar waar zij in onze wereld potten vol pijnstillers en antibiotica geven.

• &&&

jaaa hoor

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12483323/__Belager_Koets_komt_op_vrije_voeten__.html

die heeft dus gewoon een vorm van ‘voorwaardelijk’ gekregen op deze manier.

de zaak wordt schijnvergeten op de plank, mits hij in de tussenliggende tijd misschien nog een keer een kaars gooit naar wie dan ook, of iets anders naar de koningin gooit. of misschien zelfs maar door rood licht wandelt…. vogelvrij.

• Hyperactief A-P

Laat ik even voorop stellen dat het niet bijster slim is om iets naar de Gouden Koets of wat dan ook te gooien. Maar in deze kun je wel zien dat het systeem met meerdere maten meet. Als het een burger geweeest was inplaats van de Koningin, dan had iemand allang weer rondgelopen, helaas ook zo in veel ernstigere gevallen waar er echt sprake is van (levens)gevaar voor de ander. Ook zie je in deze dat de strafwet aan de kant geschoven wordt, om iemand onbeperkt rechteloos op te kunnen sluiten, te gek voor woorden, dit is niet meer uit te leggen aan mensen. Groetjes v Hyperactief A-P.