Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

proefkonijnkinderen ritalin en prozac..!!

  • &&&

    http://www.youtube.com/watch?v=nsklIiAI5SE

    onderstaand bericht door AMC uitgegeven:

    Ritalin en prozac beïnvloeden boodschapperstoffen (neurotransmitters) in de hersenen. Ritalin neutraliseert dopamine (onder andere betrokken bij concentratie) waardoor die langer actief blijft. Dit heeft een gunstige uitwerking op mensen met de aandachts- en concentratiestoornis ADHD.

    Maar wellicht heeft het middel nog andere effecten op met name jonge hersenen. “We weten uit eerder onderzoek dat ADHD-patiënten die als kind zijn behandeld met ritalin minder vaak in aanraking komen met politie en justitie,” aldus radioloog dr. Liesbeth Reneman, leider van het onderzoek. “Ook blijken ze minder gevoelig voor verslaving. Wel is het mogelijk dat ze vatbaarder worden voor angststoornissen en depressies.”

    Het medicijn prozac remt de heropname van een andere boodschapperstof: serotonine (onder andere betrokken bij geheugen en stemming). “Er zijn aanwijzingen dat jongeren die met prozac zijn behandeld kort na de behandeling impulsiever handelen. Misschien vergroot dat de kans op zelfmoord.”

    Twee nieuwe studies proberen de (lange termijn-)effecten van ritalin en prozac op het brein van jongeren in kaart te brengen. Ritalin wordt onderzocht bij jongens tussen de 10 en 12 jaar met ADHD en mannen van 23 tot en met 30 jaar met dezelfde aandoening.

    De studie naar prozac richt zich op meisjes van 12 tot en met 14 jaar en volwassen vrouwen (van 23 tot en met 30 jaar) met een ernstige depressie of angststoornis. Deelnemers aan beide onderzoeken zijn nog niet eerder met medicijnen behandeld en krijgen 16 weken lang ritalin of prozac, of een placebo (een neppil).

    Daarnaast worden MRI-scans van de hersenen gemaakt aan het begin, tijdens en na afloop van het onderzoek. Arts-onderzoeker Marieke Schouw, betrokken bij de ritalinstudie: “We kijken of het brein in ontwikkeling anders reageert op behandeling dan uitgegroeide hersenen. Bij volwassenen zijn dergelijke onderzoeken wel al uitgevoerd en daarom is er al veel bekend over het effect van dergelijke medicijnen op de hersenen. Het is van groot belang dat ook bij jongeren vergelijkbaar onderzoek wordt gedaan.”

    De studies naar ritalin en prozac maken deel uit van een groot onderzoeksproject gericht op de effecten van psychotrofe stoffen: drugs en geneesmiddelen die invloed hebben op de hersenen. Uiteindelijke doel is te komen tot een betere diagnostiek en behandeling. In het project participeren drie instellingen: het AMC, De Bascule (academisch centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie) en Triversum in Alkmaar.

    Voor de studies naar ritalin en prozac worden nog proefpersonen gezocht.

  • &&&

    het is zo zielig om te lezen hoe er gezocht wordt naar kinderen. zo in en in triest zielig. laat die mensen die dit soort onderzoeken doen, geholpen worden. het is lood om oud ijzer.

    als je niet met justitie in aanraking komt, door zo'n pilletje, maar er een stoornis of een zelfmoordactie voor terugkrijgt, dan ben je even ver, nee verder van huis.

    inzicht!!!

    en is het dus gewoon weer een geld kwestie, een prestigekwestie.

    maar het is en blijft gebakken lucht.

    je lost er niet het werkelijke probleem mee op.

    het bereiken van die jongeren.

    en dan niet in hun hoofd, maar in hun hart!!!!

  • Hyperactief A-P

    Quote: “We weten uit eerder onderzoek dat ADHD-patiënten die als kind zijn behandeld met ritalin minder vaak in aanraking komen met politie en justitie,” aldus radioloog dr. Liesbeth Reneman, leider van het onderzoek. “Ook blijken ze minder gevoelig voor verslaving. Wel is het mogelijk dat ze vatbaarder worden voor angststoornissen en depressies.”

    Wat een lulverhaal is dit weer naar mijn mening van onze zogenaamde deskundigen. Hoe kun je nou serieus onderzoek doen naar kinderen die slikken, en ze vergelijken met kinderen die niet slikken. Alsof het om één en dezelfde productie lijn pepermuntjes gaat. Dit soort onderzoekers gaat naar mijn mening dit land door naar de kloten. Er wordt met kinderlevens gespeeld. Trouwens, wat mij het eerste te binnen schoot, zouden ze de dode kinderen ook meegeteld hebben bij niet (meer) met justitie in aanraking komen? Veel van die sectoren kunnen bijzonder goed creatief boekhouden. Als ik zie welke instellingen er allemaal betrokken zijn bij dit onderzoek, dan ga ik spontaan over mijn nek. Niet in het hol van de leeuw, maar in het hol van de psychiatrie. Daar kunnen vele miljarden bespaard worden, en nog belangrijker, kinderlevens… Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    quote:

    Alsof het om één en dezelfde productie lijn pepermuntjes gaat.

    unquote.

    HEAR HEAR HEAR. geweldig. dat is wel zo zo zo ongelofelijk kernachtig samen gevat!!!!!

  • &&&

    dan zou er inmiddels toch een gapende leegte zijn moeten ontstaan in de jeugdzorgplus, oftewel jeugdzorggevangenissen, moeten zijn ontstaan.

    en onder de verdachten, zou je nu dan onderhand geen ritalingebruiker meer tegen moeten komen…

  • Hyperactief A-P

    Dat hele psychiatrische circus heeft naar mijn mening maar één doel. En dat is het maskeren van echte problemen, dat je door psychiatrische stigma's en gevaarlijke medicatie het intellect aan de onder kant van de samenleving vermoord, is politiek gezien een winst voor de regenten in de zittende macht. Moeilijke vragen kun je op die manier weghouden. Ik kan het niet bewijzen, maar ben ervan overtuigd dat mijn ene zoon die in die bedenkelijke rechterlijke dwalingen terecht kwam, daar ook slachtoffer van is. Temeer omdat er via een omweg voor gewaarschuwd is, van kom hier niet aan de plaatselijke politiek, want ze pakken mensen terug. Ook heb ik een gesprek opgevangen hoe ze mensen uitschakelen via het strafrecht. De pest is, bewijs het maar, en bij wie kan je met dit soort zaken terecht als alle onderzoekers uit dezelfde ruif vreten? Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    dat is het idd, je kan daarna bij niemand terecht, in elk geval niet op deze aarde.

    ik weet ook nog wel van een collega die probeerde om een jongen door zo'n psychiatrische dienst beoordeeld te krijgen, zodat ze hem uit haar instelling kwijt was. omdat ze vond dat hij maar naar een psychiatrische afdeling moest en niet meer zelfstandig wonen.

    ze speelde dat via de politie. liet hem voor iets lulligs oppakken.

    ze had echter gezegd in haar verklaring aan politie dat ze hem wilde laten beoordelen door psychiatrische dienst. waarop de politie dus in elk geval al niks meer kon doen met de aangifte. en de psychiatrische dienst, kon op dat moment niks ‘waarnemen’. en dus kwam hij terug bij haar in de instelling.

    dat nam hij haar natuurlijk niet in dank af….

    ergens vraag ik me dan af, of je dat eigenlijk wel aan de grote klok moet hangen dat haar bedoelingen niet uit gepakt hebben hoe ze wilde. omdat je er anderen nog mee op kwalijke ideeen zou brengen.

    maar politie zou zich niet meer moeten laten lenen voor dit soort psychiatrische spelletjes.

    daar zijn die politie lui veels te kostbaar voor.

  • Hyperactief A-P

    Heb je als collega achteraf nu niet zoiets van had ik maar aangifte tegen die collega gedaan? De politie valt in deze niets te verwijten, die gaan op hetgeen af waarmee ze te maken krijgen, tenzij ze er van op de hoogte zijn. Maar komen we hier nu niet bij de kern van het probleem waarom alles vastloopt in het huidige systeem? Ik bedoel, de politie is vaak zonder dat (op enkelingen na) te beseffen aan de ene kant de leverancier van geweld, waar ze aan de andere kant weer mee te maken krijgen, denk maar aan medicatie uitbarstingen. Vanmiddag kwam ik een jongen tegen, die in een psychose terecht was gekomen door drugs, de psychiatrie in gedropt, en van de illegale middelen op de legale drugs gezet is. Zo'n iemand voelt zich op dat moment geholpen, maar wij weten dat dit de oplossing niet is, en uiteindelijk op de lange duur de psychiatrie van werk verzekerd. Hoe kunnen we in Gods naam de jeugd bereiken, zodat ze inzien, dat ze hun leven zelf in de hand houden door die troep wat zo stoer lijkt niet te nemen. Ze lopen rechtstreeks de valkuilen in, waar je de jeugd niet wil hebben. Namelijk de psychiatrie die dan je leven gaat besturen. Maar ook bij een psychose, wat voor andere keuze heeft de politie bij een melding? Ik weet niet of in het door mij genoemde voorbeeld de politie er aan te pas gekomen is, maar even in het algemeen, als er zo'n melding komt, dan heeft de politie onder de huidige wetgeving en protocollen geen enkele keuze. Van politici van grote partijen, die van meerdere walletjes eten, heb je ook niets te verwachten. Preventie, is de enige weg, het mooie daarbij is dat je alleen maar de steeds meer voorbeelden uit de praktijk hoeft te benoemen. Zij hebben het geld, wij de ervaring van de straat en de keiharde waarheid, die je nooit in statistieken terug vind… Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    sja, nu je het zo zegt.

    ik weet dat die jongen zei dat hij aangifte zou gaan doen tegen haar. en zij is toen als een slang voor hem gaan kruipen.

    het was een verpleegkundige he, die hebben zowiezo al een heel andere manier van werken. die hebben pillen heilig verklaard en dokters ook. die communiceren zelf als harken, en geloven niets in het effect van vergaande sociale ‘vaardigheden’ of zoals dat vroeger genoemd werd: taalfilosofie.

  • Hyperactief A-P

    Psychiaters kunnen van gedachten veranderen als ze zelf aan de troep gezet worden, zo las ik deze week het laatste interview met Rutger Kopland, waar ik een nieuwe topic over zal openen. Groetjes v Hyperactief A-P.