Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

ggd verbied energiedrankjes uit supermarkt

• &&&

waaauw, de ggd…

http://nos.nl/artikel/378643-ggd-waarschuwt-voor-energiedrank.html

eerder lieten zij weten dat de drankjes niet meer op scholen verkocht zou moeten worden.

http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/40496/ggd_verbied_energiedranken_op_school_

red bull had een reactie gegeven bij rtlnieuws, maar is nog niet online terug te kijken.

iets dat het voor kleine kinderen misschien minder gunstig was, maar verder niet ofzo…

het lijkt me dat het drankjes zijn die niet onder de 16 jaar verkocht mogen worden….net zoals alcohol en andere stimulerende middelen???

• Hyperactief A-P

Ik ben tegen energiedrankjes, maar ik ben ook tegen een verbod. Waarom? Omdat verboden vruchten vaak het lekkerst zijn. Zo heeft men in de V.S. alcohol droog willen leggen, maar er is nog nooit zoveel gedronken als juist tijdens die drooglegging. Daarnaast vind ik dat de politiek zich niet moet bemoeien met de keuzevrijheid. Wel kan de politiek waar ik voorstander van ben, ongezonde producten zwaarder belasten door middel van accijns. En bijvoorbeeld gezonde producten lager belasten, je dwingt dan de voedingsindustrie om verantwoorde keuzes te maken. Een verbod werkt averechts, eerlijke voorlichting werkt naar mijn mening preventief.

Als jongeren weten dat ze van vochtontrekkende caffeïne houdende dranken (ook alcohol trouwens) uiteindelijk chronisch ziek kunnen worden omdat overdaad schaad, dan heb je een bewuste keuze, net als dat verstandige meisje uit de één vandaag uitzending met het etiketje ADHD deze rommel mijdt. In dezelfde uitzending komt overigens een in mijn ogen duibieuze voedingsdeskundige. Voor volwassenen zo zegt hij zou het goed zijn om alert auto te kunnen rijden als je vermoeid bent. Wat een dom advies, je moet naar je lichaam luisteren en uitgerust gaan rijden, dat is veel beter en gezonder dan kunstmatig op de automatische piloot draaien, want ook dat uit zich vroeg of laat in ongezondheid!!! Groetjes v Hyperactief A-P.

• jaapnotenbomer@hotmail.nl

En wie zegt dat energiedrankjes ongezonder zijn dan melk, wat altijd maar te krijgen is en waar altijd maar winst op gemaakt wordt

• Hyperactief A-P

Op melk staat niet dat het slecht is voor kinderen jaapnotenbomer, op energiedrankjes wel. Melk is ook geen vochtonttrekkende drank. Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar vind deze vergelijking mank gaan. Groetjes v Hyperactief A-P.

• &&&

in de eerste plaats al dat naar mijn indruk energiedrankjes niet onder ‘voeding’ vallen maar onder ‘18+ genot’.

melk daar is inderdaad ook veel over te zeggen en zeker niet zomaar zonder meer gezond en goed.

de gigantische toename van het aantal lactose intolerantie mensen en kinderen is daar het overduidelijke signaal van.

er wordt om het zo maar te zeggen ‘gerotzooid’ met de melk.

met de bodem waarop het gras groeit, dat de koeien eten en de toevoegingen op hun rantsoen danwel medicatie, en vervolgens de fabrieksmatige bewerkingen en conserveringen.

energiedrankjes… hebben …. naar mijn indruk eigenlijk niks meer met ‘natuurlijk’ of ‘organisch’ te maken. als zodanig zouden ze onder een nieuwe groep ‘voeding’ moeten kunnen vallen en ook daar zou ik weer naar de plastic soep willen verwijzen. we merken het nog wel als de mensen bij bosjes beginnen neer te vallen.

http://plasticsoupfoundation.org/

de plastic voeding als het ware. waar al het voedsel van niet organische samenstelling is, en synthetisch van aard is.

maar ja, het blijft natuurlijk absurd, dat er eerst een enorme inspanning is gedaan om mensen bewust te maken van de schadelijke effecten van veel koffie drinken, om vervolgens de constateren dat een compleet jongere generatie die niet aan de koffie te krijgen was, ineens volslagen op hol slaat met energiedrankjes, die in wezen exact hetzelfde zijn als slootladingen koffie met bomveel suiker. sja…

cafeine http://nl.wikipedia.org/wiki/Cafe%C3%AFne

energiedrank http://nl.wikipedia.org/wiki/Energiedrank

• danja

Te beginnen dan misschien maar eens met (een verbod op)reclame voor deze drankjes?sigarettenreclame mag immers ook niet meer?Of dan op z'n minst een tegenwicht erbij door ook op de GEVAREN van energiedrankjes te wijzen…!

En wat Hyper zegt,de signalen van moe zijn van je lichaam maar voortdurend negeren,en er maar energiedrankjes inpompen om “ niet meer moe te zijn” ja,dat is nogal schadelijk.

Hoe dan ook put je dan je energiereserves uit,en eer je echt helemaal uitgeput bent,dan ben je daar maar niet weer zo bovenop,dat komt in heel je systeem,en het is zelfs bewezen dat voortdurende uitputting blijvende schade kan veroorzaken,waardoor je mogelijk nooit weer op je oude niveau komt..

• jaapnotenbomer@hotmail.nl

Iedereen weet wel dat energiedrankjes schadelijk zijn voor de gezondheid. Vroeger werd er veel cola gedronken door jongeren dat eveneens schadelijk was. Koffie dat veel door volwassenen gedronken wordt eveneens. Maar om helemaal gezond te leven zowel lichamelijk als geestelijk kan een grote opgave zijn. Fruitdrankjes , groentesapjes in de supermarkt zijn naar verhouding erg duur, terwijl melk ( misschien wel zo gezond maar zeker niet voor het algehele welzijn) erg goedkoop is . Een stap naar de natuurwinkel voor betaalbare gezondere drankjes is ook niet voor ieder weggelegd. Dus waarom zou je iets verbieden, het is misschien ook een bewustwordingsproces, je wordt er vanzelf wijzer van.

• Hyperactief A-P

Natuurlijk zal er op (veel) melk ook wat af te dingen zijn &&&, maar overal waar TE voor staat is niet goed, behalve TEvreden. Toch hoef je geen deskundige te zijn, dat melk gezonder is als zo'n blikje kunstmatig pepmiddel. Om met de woorden van jaapnotenbomer in zijn post van 28/06/2012 15:32 af te sluiten, inderdaad niet verbieden, maar bewustwording. En die site over die plastic soep is een perfecte oogopener om onder veel mensen te verspreiden. Goede filmpje, met de keiharde realiteit dat veel vergiftiging ook voorkomen kan worden. Bedankt voor de link. Groetjes v Hyperactief A-P.

• &&&

kvind het altijd zo frappant, dat iets dat geen voeding is, namelijk synthetische rotzooi met chemische smaakjes, als ‘goedkoop’ betiteld wordt

en dat voedsel, te weten dat wat van organische origine is, ongemanipuleerd, onbewerkt, onbehandeld, als ‘duur’ betiteld wordt.

dat is in mijn optiek zoiets als zeggen dat ‘schoenzolen’ voordelig voedsel is en een ‘handvol haver’ duur voedsel.

het 1 is gewoon geen voedsel, maar we proppen het wel naar binnen.