ja dat lijkt inderdaad wel een beetje zo ja, dat er voor ‘de kant’ van het OM en GGZ gekozen wordt.
en dan zet ik ‘de kant’ met nadruk tussen aanhalingstekens. naar mijn optiek is ggz namelijk expliciet wat anders dan OM of politie.
in het verlengde daarvan moet ik echt zeggen op dit forum te komen om de slechtheid van de psychiatrie, de ggz te belichten. en niet om kritiek te hebben op OM of politie. wat niet wil zeggen dat ik daar geen kritiek op heb, maar daar zou ik dan inderdaad voor naar een ander forum gaan. alhoewel… ik wel over het OM en rechters spreek op dit forum, als het gaat om rechtspraak waarbij iemand weer eens veroordeeld wordt ..tot de ggz/psychiatrie.
dat visitatie's onprettig zijn en je je levenlang psychisch zo niet lichamelijk kunnen schaden, zal ik absoluut niet in twijfel trekken. zelfs de mensen die uit een soort weerstand tegen het zich te laten onderdrukken roepen ‘lekker’ nadat dat gebeurd is, noteer ik niet als een argument om visitatie ook van trekken te voorzien die gezond zouden zijn voor de psyche..!!!
of het hier gaat over gepke, over jou gepke, of over een thema gaat waar jij met jouw situatie, onder zou vallen, dat heb ik enkel als vraag gedeponeerd. omdat elke zaak waar iemand problemen heeft met ggz/psychiatrie of zelfs dwangbehandelingen, me trekken of soms zelfs witheet en hels maken. en het gegeven dat het me soms witheet maakt, is er dan vaak ook oorzaak van, dat ik bij mezelf te rade ga, van wat het dan is, wat me zo witheet maakt. en dan ga je ook begrippen definieren. zoals ‘straf’ en ‘hulp’ en ‘vrede’ en ‘oorlog’ en ‘meewerken’ en ‘verzet’ en ‘waarom’ en ‘daarom’.
en in dit geval lees ik dus dat iemand ‘ergens’ een probleem mee heeft en al of niet als gevolg daarvan gedwongen wordt behandeld in een psychiatrische kliniek.
als ik dan op voorhand kan zeggen dat ik op geen enkele manier voorstander ben van gedwongen psychiatrische behandeling, dan is dus ook geen enkele aanleiding daarvoor gerechtvaardigd in mijn optiek.
of dat de gedwongen behandelde persoon dus volledig van lotje getikt is of niet, of hoe je het maar wilt omschrijven, dat boeit me in dat opzicht dus in geen enkel opzicht. dwangbehandelen met psychiatrie is voor mij een NO NO en een NO GO.
en in dat opzicht zal ik dus zonder meer ‘de kant’ van gepke kiezen.
en als er links om of rechts om gezocht wordt naar strafbare feiten om iemand zich anders te gaan laten gedragen, omdat hoe ‘de persoon in kwestie’ (en daarmee probeer ik de situatie op een hoger kader te brengen en meer als thema te belichten, dan het op de man ‘gepke’ (vrouw die haar man staat (
) ) te spelen, dan ben je in wezen als OM al met een dwaalspoor bezig. er is immers zoiets als vrijheid.
zoeken om iets bestraft te kunnen krijgen, niks kunnen vinden en dan maar in de psychiatrie op te bergen is een mensenonrecht wat zeker in dit westelijke deel van de wereld toegepast wordt. daar zullen vast nooit cijfers van op tafel komen, anders dan 50 jaar na dato… als er eindelijk rapporten open gebroken worden, zoals… je weet wel.. met de rooms katholieke kerk.
dat de psychiatrie zich leent voor zulk soort oplossingen, typeert, onderstreept, benadrukt, bevestigt, dat dat een ‘leer’ is die het begrip ‘ethiek’ keihard van de rotsen afgekletterd hebben en integriteit alleen maar kennen als het laatste woord wat door het slachtoffer geroepen werd en tegen die klif weerkaatst werd tijdens het neerstorten in de afgrond.
die psychiatrie dient namelijk niet de persoon in kwestie, maar de omstander.
dat politiek de enige manier is om zo'n beweging in beeld te brengen…. als dat zo is, dan ben ik hier politiek aan het bedrijven. meneer de voorzitter…
en ja, ik ben het eens met gepke, dat er zonder emotie geen leven is.
waarmee ik niet de psychiatrie in de kaart wil spelen dat zij dus elk schijnbaar emotieloos leven maar van kant moeten gaan maken. geenszins. hoe vergelijkbaar de psychiatrie ook zijn aan wilde honden, die lukraak alles om zich heen maar aan flarden trekken en het ‘keurig’ noemen.
…en gaat over tot de orde van de dag. B)-