Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

dagbesteding en sociale reactivering in de psychiatrie

• jaapnotenbomer@hotmail.nl

In de psychiatrie en zeker in een inrichting is dagbesteding etc. een vereiste. Dit houdt niets anders in dan een beetje mensergerjenieten of andersoortige spelletjes met mensen die toch al niet op dezelfde golflengte zitten, Er wordt helemaal voorbijgegaan aan je eigen creativiteit en het lijkt of de jaren 50 weer terugkomen ( maar dat speelde dan meestal in huis af met de familie). De psychiaters wil is wet en er valt niet aan te ontkomen aan z'n eigen niet creatieve ideeen over iets.

• &&&

ja precies, alsof er maar 1 creatief mag zijn, namelijk de psychiater met zijn ‘pilletjes en potjes’.

maar o wee als de gewone mens, creatief is en zich daardoor onderscheid van de anderen…

dan is het ziek

en hij weet dan precies welk ziek…

da's knap…

• Hyperactief A-P

Precies jaapnotenbomer, en wordt voor mensen gedacht, er wordt over mensen gepraat, inplaats van met ze. Als iemand tegen mij zegt van je MOET dat, dan gaan gelijk mijn hakken in het zand, dan zeg ik van je MOET je bek houden. Zo werkt dat van nature. Voorbeeld van afgelopen week, ik sta et iemand op straat te praten. Schijnbaar hadden ze daar iemand in een kantoor last van, dat mag en kan. Maar nu komt het, een paar harde beuken op het raam dat we op moesten sodemieteren. Dan verlies zelfs ik een beetje mijzelf bij zoveel krankzinnigheid. Als zo'n iemand de deur open zou doen, en vragen van beste mensen ik begrijp dat jullie willen praten, maar ik kan me niet op mijn werk concentreren. Zouden jullie een stukje verderop willen gaan staan. En dan bedanken als iemand daar gehoor aan geeft. Het is de toon die de muziek maakt. Dit achterlijke gedrag is op straat en kun je uit de weg gaan. Maar als je zulke destructieve figuren binnen instellingen heb, waar je het continue mee moet doen, dan verbaas ik me niet dat er juist door dat soort dingen meer mensen exploderen, omdat ze het niet meer pikken. Groetjes v Hyperactief A-P.

• &&&

ja, er zou een soort actie moeten komen van: verleng uw lontje

• Hyperactief A-P

&&& Schreef:

——————————————————-

> ja, er zou een soort actie moeten komen van:

> verleng uw lontjeWat zeg je nu, moet ik mijn lontje verlengen?:D Want zo zou de psychiatrie zo'n situatie draaien, zo'n doorgedraaide kantoorslaaf die is in deze natuurlijk heilig.;) Groetjes v Hyperactief A-P.