Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

goed hulpverlenersschap

• &&&

hoe vaak ik al niet gehoord heb dat klachtencommissie's klachten van clienten niet gegrond vonden, omdat bijv. het isoleren door de hulpverlener als ‘goed hulpverlenerschap’ aangemerkt werd….

nou vandaag weer eens een tegenhanger… ontslagen omdat je iemand geholpen hebt…

http://nos.nl/video/391763-strandwacht-ontslagen-om-redden-drenkeling.html

van mij mag dat bedrijf acuut gesloten worden. want het stinkt daar.

die man ligt nu nog op de intensieve care.

als het aan dat bedrijf had gelegen, dan had die man nu dus gewoon mors en mors dood geweest. en wie had er dan nalatig geweest? en wie had dan zijn geweten moeten poetsen tot er een gat in kwam…

hulp hoort non-profit te zijn en hulp hoort iets medemenselijks te zijn en bijvoorkeur komend uit het hart.

en niks te maken te hebben met koopjes, met aansprakelijkheid, met lobby, met productie… etc.

• jaapnotenbomer@hotmail.nl

Alle hulpverlenerschap moet inderdaad op vrijwillige gronden gebeuren. Ook een soort LETSkring met virtueel geld is niet verkeerd. Geld is het kwaad van de westerse wereld en maakt van iedereen bijna een loonslaaf.

• Hyperactief A-P

Ik heb gemengde gevoelens bij dit bericht, emotioneel en menselijk gezien verdient deze redder een standbeeld, daar zou het in eerste instantie om moeten gaan. Maar zoals het bericht al aangeeft, gaat het in eerste instantie om aansprakelijkheid, en dus om geld. Maar het kan ook zijn dat die 500 meter i.v.m. onderstroming niet voor niets uitgezet is, een meter er overheen is natuurlijk meer te verdedigen dan een halve kilometer. Ik ken overigens daar de situatie niet, maar hier in Nederland zouden de reddingsdiensten uitrukken, die zijn daar op berekend. Want stel nou dat de redder ook een drenkeling geworden was? Wat dan? Daar help je dan die ander ook niet mee. Dus misschien een kwestie van betre organisatie? Dus beter instrueren van hoe wat waar te handelen? Mocht het redden in deze een gevaarscriteria zijn, dus ik wil met zo weing info zo'n bedrijf niet meteen aan de schandpaal nagelen. Het professioneel redden van mensen, is doordacht werk, geen heldenwerk van we zien wel waar het schip strand. Groetjes v Hyperactief A-P.