Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

schadeletseladvocaat voor de psychiatrie

• jaapnotenbomer@hotmail.nl

Ik heb verschillende malen geprobeerd via internet een schadeletseladvocaat te regelen tegen een psychiatrische instelling. Maar de advocaten geven helemaal geen huis als het woord psychiatrie beschreven wordt. Je strijdt dan kennelijk tegen een systeem die zoveel macht heeft ( althans in Nederland) dat het helemaal geen zin heeft om er tegen te procederen. Het lijkt ook wel dat ze samenheulen om het eigenzinnige individu geen enkele kans te geven, zo denk ik eigenlijk uit ervaring met veel advocaten. Als het kalf verdronken is gebeurt er wel eens wat maar meestal is het een doofpot.

• Hyperactief A-P

Alles is geregeld met regeltjes, zogenaamd om consumenten te beschermen. Als ik al die belangenverstrengeling zie en waar regels in de praktijk toe leiden, dan krijg ik stellig de indruk dat het gaat om het destructieve systeem van ons kent ons te beschermen. Lees “Medische missers juridisch gesjoemel” van Paul Ruijs over “De zaak Bongers” maar eens. Rechter en advocaat zijn gaan niet samen. Procedures van advocaten is vaak niets meer dan dure bezigheidstherapie. Ook in die branche moet je de goede gedreven vaklui met een lampje zoeken. De scholing leidt naar mijn mning ook hier tot indoctrinatie, waardoor echte kritische geluiden geen kans krijgen. Groetjes v Hyperactief A-P.