Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

psychiatrie als straf ervaren

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Ik heb psychiatrie als een folterende straf ervaren, even als mijn school etc.( maar in iets mindere mate). Dit kan toch nooit goed zijn voor een mens. Je zou eigenlijk zeggen dat je het hele leven als een straf moet zien, terwijl het eigenlijk een soort leerschool is. Menselijke mensen die echt wat begrijpen kom je dan ook niet in de psychiatrie tegen, het is alleen maar botsen. Medestanders vind ik dan wel op internet maar daar buiten is het moeiilijk zoeken. Ik begrijp ook wel een beetje dat je eigenlijk een heel geheim leven moet leiden om niet te botsen met mensen, maar zelfs dan kan het nog uit de hand lopen en kom je evt. in de psychiatrie, die de circel dan echt rond maakt.

  • &&&

    ja ja ja, zo is het ook. zo hebben velen met jou dat zo ervaren.

    mensen bijv. die automutilatief zijn. dus die zichzelf beschadigen. die worden gestript en al in de isoleer gezet en gehouden, net zolang tot ze zichzelf niet meer beschadigen. aandacht voor de situatie, het waarom beschadig je jezelf wordt ook in die tijd verder niet gegeven. gewoon afleren die hap.

    conditioneren, als honden.

    dat is het effect van isoleren, van psychiatrie.

    dat vind ik dus gewoonweg te vergelijken met die eerste wereld oorlog waar soldaten dus van het front wegvluchten vanwege het gas waar ze ziek van werden. maar als gevolg van het ziek zijn werden ze behandeld met electro shock en dat vonden ze erger dan het gas, dus renden terug naar het gas op het front.

    hypocriet werd me eens gezegd door een meisje. en ze voelde zich alleen maar als aangeschoten wild. en helemaal niet verzorgd.

  • Hyperactief A-P

    Oftewel het is aanluitende op mijn koptekst vaak kiezen tussen de cholera en de pest. Traumatische ervaringen worden niet verwerkt maar onderdrukt, de vernedeingen en die opnieuw onderdrukken en de bijwerkingen worden vaak nog traumatischer ervaren dan het probleem zelf. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    ja je koptekst had gewoon mogen zijn: ‘de cholera of de pest’.

    want dat is zo ja. van ‘hulp’ kun je binnen de psychiatrie echt niet spreken.

  • danja

    Ik dank God op mijn blote knietjes dat ik nu echte respectvolle hulp heb…de ggz was inderdaad een steeds opnieuw getraumatiseerd worden..

  • Hyperactief A-P

    Precies danja. Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    ik dank ook God op mijn blote knietjes dat ik nooit verstrikt raakte in dat ‘vangnet’ door dat ‘ronselteam’.

    samen leven, betekent ook dat mensen elkaar zouden moeten helpen en moeten kunnen helpen. in nederland is dat er allemaal uit ‘veredeld’ en omgezet in officiele kanalen, met je Burger Service Nummer, en digitale dossiers die god weet waar, allemaal zwerven en ingezien worden en vermalen worden tot een brei aan cijfers waardoor gehakt bij worst kan komen te liggen en ham bij spek en waar menselijkheid alleen nog maar kan bestaan bij de gratie van een wetenschappelijke verklaring…

    de WETENSCHAP dat zoiets als automutilatie alleen maar behandeld wordt d.m.v. gestript separeren… zoals veelvuldig gezien binnen de jeugdzorgplus, is genoeg om te beseffen dat een tijdlang voortleven op een richel van een steile berg, nog altijd beter is, dan het dieper in de afgrond storten. al wil je nog zo graag je beide voeten weer op ‘vaste grond’ en wordt je verteerd door je hoogtevrees… die richel is soms het enige wat je hebt aan vaste grond en dat moet je je in tijden van crisis goed voor ogen blijven houden.

    want die gapende psychiatrische afgrond, die lust er pap van. dat is misschien een geoliede machine. maar als je de rookpluimen ziet… dan moet je beseffen dat ze niet veel beter zijn dan de rookpluimen uit verbrandingsovens….

    in concentratiekampen had je ook binnen het systeem weer systemen, waarbij gevangenen elkaar ‘wegwijs’ maakten etc. daarmee valt niet te ontkennen dat zij ervaringsdeskundigen zijn, maar zij zijn ‘deskundig’ in een ziek systeem.

    en daarmee kijk ik dan toch maar weer eens met een schuin oog, naar de ontwikkelingen van het trimbos instituut met hun Hee-team…

    http://www.deervaringsdeskundige.nl/kennis/

    http://www.hanze.nl/home/Schools/Academie+voor+Sociale+Studies/Opleidingen/Associate+degree/Ervaringsdeskundige+in+de+zorg/

    http://www.fontys.nl/lectoraten/socialestudies/onderwijsprogramma.voor.ervaringsdeskundige.328649.htm

    http://www.zorgbelang-groningen.nl/opleiding_tot_ervaringsdeskundige

    http://www.live-ervaringsdeskundigheid.nl/declareren-ervaringsdeskundigen-in-dbc/ervaringsdeskundigen-in-de-instelling

    en zie verder zelf de keur aan zoekmogelijkheden:

    http://www.google.nl/#hl=nl&gs_nf=1&cp=10&gs_id=12&xhr=t&q=ervaringsdeskundige&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=ervaringsd&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=20c472962b8d4f6a&biw=1366&bih=622

    een ervaringsdeskundige is alleen kundig onder het keurend toeziende oog van een psychiater…..

  • jaapnotenbomer@hotmail.nl

    Hulp kun je zien als vijand. Er bestaan mensen die best in staat zijn om je te helpen, maar die moet je dan in een heel verre hoek zoeken en om die te bereiken moet je behoorlijk mobiel zijn en dat is echt als je in de psychiatrie zit totaal on mogelijk. Je kunt alleen jezelf een beetje helpen.

  • &&&

    quote:

    Er bestaan mensen die best in staat zijn om je te helpen, maar die moet je dan in een heel verre hoek zoeken en om die te bereiken moet je behoorlijk mobiel zijn en dat is echt als je in de psychiatrie zit totaal on mogelijk.

    unquote.

    Yep.!

  • Hyperactief A-P

    Quote: een ervaringsdeskundige is alleen kundig onder het keurend toeziende oog van een psychiater…..

    Natuurlijk, wat verwacht je anders, controle houden, dat is wat ze willen, anders vallen ze door de mand. Een wet gedwongen GGZ is voor hun een zegen, je aan de middelen zetten die krankzinnigheid veroorzaken, probeer dan je recht nog maar te halen… Groetjes v Hyperactief A-P.