Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Moorden op recept...

• Hyperactief A-P

Nou,ooit zei een arts- assistent op een polikliniek (ja ook in die je weet wel,vreselijke instelling) tegen mij dat ze mij verplicht konden aborteren mocht ik zwanger worden,na gedwongen opname!Toen ik dit ooit aan iemand vertelde vielen ze stijl achterover!Ik ben inmiddels moeder en dat gaat hartstikke hartstikke goed en we zijn harstikke gelukkig met elkaar!

Al dat geoordeel,veroordelen,en destijds zelfs veroordelen tot de DOOD,omdat die mensen minderwaardig zouden zijn!!Grrrr!! Aldus: danja 02/08/2012 10:34.

Ik heb voor mensen die dat zeggen maar één opmerking danja, gewetenloze schoften… Groetjes v Hyperactief A-P.

• danja

Nou inderdaad.Dat ik niet eens kwaad ben geworden eigenlijk…

Het is echt idioot.Echt zo van jij kunt dat niet want jij bent niet goed.Mijn kinderen hebben daar een hele andere mening over.Volgens hun ben ik de liefste moeder van de wereld.En happy zijn ze ook.

Ja,eng mens was dat ook eigenlijk.

enneh..het staat er een beetje raar,maar niet als ik zwanger werd na gedwongen opname bedoel ik hoor..maar dat als ik zwanger zou worden,dat ze me dan gedwongen kon laten opnemen en dat ze me dan konden aborteren.

Heel vreemd.

• Hyperactief A-P

Jeugdzorg probeerd dit soort dingen bij gedwongen hulp ook af te dwingen, en in sommige gevallen gebeurd het daadwerkelijk ook dat kinderen gelijk weggehaald worden. Soms terecht, maar ik denk persoonlijk veel vaker onterecht, omdat de wet niet deugt. Groetjes v Hyperactief A-P.

• &&&

ja het woord ‘probeert’ vind ik in dat opzicht dan ook een understatement. jeugdzorg ‘probeert’ niet, jeugdzorg doet dat. jeugdzorg dwingt het af dat mensen aan de anticonceptie gaan. en als ze dat niet doen, dan halen ze het kind gewoon weg bij geboorte. we hebben hier toch al dat onderwerp ‘uitbuikplaatsing’… nou dat gaat echt niet om een enkele keer. en zeker als het om zwakbegaafde jonge mensen gaat, dan wordt er wel degelijk nog flink ‘gestuurd’ en dus geaborteerd, zo er niet al lang middels een RM een depot prikpil gegeven werd.

het enige wat -commissie- kalsbeek nu wil, is dat het structureel wordt. en dat je dus niet meer individuele gevallen onder de loep neemt. maar dat er gewoon criteria vastgelegd worden van: dan en dan wordt er middels RM prikpil toegediend. en liefst bestrijkt dat dan een complete doelgroep, zodat men er geen ‘omkijken’ meer naar heeft.

dat krijg je in samenlevingen met grote groepen mensen. dan ga je generaliseren. dan wordt je onpersoonlijk. dan kun je hutje mutje op elkaar leven en toch zo inhumaan als de pest worden.

daarom vind ik het ook telkens zo belangrijk om de uitwassen van o.a. de tweede wereldoorlog erbij te betrekken. waar in feite hetzelfde gebeurde. niet die jood of die jood is onwenselijk, nee alle joden zijn onwenselijk. en niet die gehandicapte of die gebrekkige is onwenselijk, nee alle gehandicapten en gebrekkigen zijn onwenselijk.

zeker beleidsmakers, die voornamelijk naar de kostenplaatjes kijken, mogen de hitler in zichzelf wel eens onderzoeken.

want hitler was ook begonnen met het 1 voor 1 afschieten van mensen. tot hij zag dat dat veels te lang duurde en te arbeidsintensief was. en de gaskamer uitvond waar hij grote groepen mensen in 1 ruk kon omleggen.

zo gemakkelijk…

en zeker ook het verdigitaliseren.. is geen positieve ontwikkeling. mensen op afstand gaan als het ware marketing gegevens verzamelen. doen er zogenaamde ‘wetenschappelijke’ onderzoeken op. en trekken conclusies over jouw wel en wee, zonder jou te hoeven horen, en zonder daar verder enige betrokkenheid, genegenheid, of anderszins relationeel menselijke warme gevoelens in te laten meespelen.

met dat soort systemen, ontwikkel je koelbloedige mensen, die tot de grootste misdrijven van de geschiedenis in staat gaan worden.

men schold vroeger enorm op de vaders die zijn vrouw en kinderen met harde hand aanpakte. men had er generatie's slachtoffers van. en nu… zijn het o.a. de mensen uit diezelfde generatie's, die de jeugd van tegenwoordig alleen maar harder ‘slaan’, op de manier zoals ik hierboven uitlegde, dan ze zelf ooit meemaakten.

in het gareel heb je te gaan.

net zoals je op appel moest staan.

maar lees in dat opzicht hier nog maar even verder, 8 november is er bij de WSG, de voogdij groep die zich bij uitstek richt op die zwakbegaafden in nederland:

http://www.williamschrikkergroep.nu/index1.php?id=4&cat=4b38d7e5d16f5&page_id=4fdf2d955fdff

• &&&

maar vergeet in dat opzicht ook niet wereldwijd te kijken. de bevolkingstoename is enorm geweest in de afgelopen 100 jaar. medische ‘wonderen’ redden levens, maar maken ook dat de natuurlijke sterfte wordt teruggedrongen.

china heeft een 1 kind politiek. mensen die daar ondanks dat vanaf proberen te wijken, krijgen het flink voor hun kiezen.

maar china heeft dat ingevoerd omdat het met een enorme overbevolking te kampen heeft.

nederland is vele malen kleiner dan china, maar het heeft ondanks dat wel een behoorlijke bevolkingsdichtheid, zeker in de randstad:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolkingsdichtheid

zie dat ook hier terug op deze wereldkaart:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:World_population_density_map.PNG

waar china toch beslist een minder paarse kleur heeft dan nederland…

in het oostelijk deel van europa wordt heel anders tegen leven en dood aangekeken als hier. waar nederlanderse journalisten boven water probeerden te krijgen wat er met een collega van hen gebeurd was, lieten de oost europeanen weten dat ze niet begrepen wat nederland een beetje liep te huilen over 1 zo'n man.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stan_Storimans

zie hier hoe rusland daar op reageert bij min44.sec.10.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2009/08_augustus/12/verrijkingsonderdelen/0812_0842_onderzoek_in_gori_de_dood_van_stan_storimans.xml

'jullie hebben een aparte mentaliteit, jullie zien alles vanuit menselijk oogpunt: wij zijn geen nederlander, maar de humaniteit zelve, blablabla. ik begrijp wat je bedoelt, maar ik deel die waarden niet.'

en het is die bevolkingsdichtheid die toch voor een heel groot deel ook voor de psychische onbalans zorgt. 100 jaar geleden waren er zoveel ‘prikkels’ niet in de wereld, en als gevolg daarvan kun je ook niet uitsluiten dat er daarom dus 100 jaar geleden ook niet zoveel prikkelgevoelige mensen waren. dat wil dus zonder meer al zeggen dat mensen niet ‘ziek’ zijn van zichzelf, of dit generatief overerft hebben, maar gewoonweg, doordat die samenleving zo onder druk is komen te staan.

je kan geen medische geneeskunde doen, zonder de sociologie in ogenschouw te nemen en de filosofie te beoefenen.

je kunt nog zo klinisch inzoomen op geisoleerde mensen, al of niet via microscopen. maar als je 10 kinderen bij elkaar zet met de mazelen, dan had je vroeger een mazelfeestje waar je kind grote kans had immuniteit te ontwikkelen. vandaag de dag zet men 10 12 ‘moeilijk opvoedbaren’ bij elkaar in een gebouw waar 10 van dat soort groepen elkaar dagelijks horen, ruiken en proeven… met een heel beperkt aantal ‘volwassenen’ van wie ze ‘het’ moeten leren.

en moet je met machtsvertoon fysiek en medicinaal ingrijpen om de boel in het gareel te houden. en we noemen het opvoeding….

zo'n samenleving kun je niet overlaten aan mensen die ‘beleid’ maken vanuit managementinformatie. zo'n samenleving kun je niet organiseren door zogenaamd democratische politiek te bedrijven op een steeds afstandelijker niveau, van samengeklonterde dorpen, tot continenten waar geld de x factor is.

• &&&

ik moest trouwens nog denken over die T4….

als je bij jeugdzorgplus kijkt naar de ‘monitor momenten’….dan kom je dit tegen:

http://jeugdzorgplus.jeugdzorgnederland.nl/nl/monitor/meetmomenten

De Monitor kent drie meetmomenten:

• T1 = start verblijf accommodatie JeugdzorgPlus

(T1a = aanvang verblijf accommodatie JeugdzorgPlus

(T1b = binnen 3 maanden na start verblijf accommodatie JeugdzorgPlus

• T2 = einde verblijf accommodatie JeugdzorgPlus

• T3 = 6 maanden na einde verblijf accommodatie JeugdzorgPlus (follow-up)

• Hyperactief A-P

Ik heb van nabij gezien dat de voormalige William Schrikker Stichting, die door sommigen Waffen SS genoemd werd (zou daardoor de naam veranderd zijn?), dat zwakbegaafden etiketjes misbruikt zijn voor jongeren die daar absoluut niet onder behoren te vallen. Het is goed, en helaas meer dan noodzakelijk om het Tweede Wereldoorlog verleden actueel te houden, zeker in deze tijd. En dan nog even dit, ik hoor steeds meer geluiden van volwassenen die vroeger een opvoedkundige tik kregen, er niets aan over gehouden hebben. Maar als ik zie hoeveel jongeren onder het motto van hulp in de goot of erger terecht gekomen zijn, dan denk ik dat hulp vaak erger is dan de kwaal… Die schop onder je reet of tik gaat over, de hulp kan een levenslang trauma opleveren. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Quote: en het is die bevolkingsdichtheid die toch voor een heel groot deel ook voor de psychische onbalans zorgt.

Yep, met die quote eens, ik zit nu een uitgebreid onderzoek aangaande zelfmoord uit 1967 te lezen, en de bevolkingsdichtheid speelt zeker een rol, dat is al heel lang bekend. Ik kom daar t.z.t. nog in een aparte post op terug, omdat ik daar interessante feiten in tegenkom aangaande leersystemen op universiteiten. Laten wij nou juist een systeem in het leven geroepen hebben die zachtjes uitgedrukt niet in menselijke zin bijdraagt. En door wie werden die systemen ook alweer bedacht? Juist ja, de psychiatrie… Groetjes v Hyperactief A-P.