Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

Bijstand en overheid...

  • Hyperactief A-P

    Ik kwam op de site “wijdoen dat zo” een interessant artikel over bijstand tegen. Het gaat dan niet over de uitkering bijstand, maar bijstand door derden een advocaat e.d. Hier hebben we dus te maken met een plaatselijke overheid, die alle opgestelde hogere regelgeving naast zich neer legt, mocht dit bericht tot in de puntjes kloppen. Zie hier het bericht op de volgende link: http://wijdoendatzo.wordpress.com/f-interessant/65-bijstand/ Ik geloof dat de schrijver aldaar zeker een punt heeft, daar er regelmatig berichten in de media verschijnen die dit bevestigen. Ook mijn eigen ervaringen met instellingen (waar er zelfs onder de wetgeving van het Ministerie van Veiligheid en Justitie vallen) bevestigen helaas wat de schrijver ons geschreven heeft. Fred Spijkers in de zaak met defensie spreekt er boekdelen van. Soms wordt opzettelijk de wetgeving op deze manier getoetst om juriprudentie uit te lokken.

    Maar nog vaker bevind zich ongekwalificeerd goedkoop wegwerp personeel zich op de werkvloer die zich van geen kwaad bewust zijn, en hun eigen intepretaties er op nahouden. In alle gevallen is het een ernstige ondermijning van de democratie met zijn spelregels, maar hoor ik demissionair minister Opstelten hier in het algemeen niet over, ook de demissionaire staatssecretaris Teeven die zo snel zijn woordje klaar heeft als er naar mijn mening in zijn ogen eenzijdig onrecht plaats vind, blijft in gevallen waar er voor hun geen politieke eer te behalen valt stil, erg stil. Maar ik ben er van overtuigd, dat er eens een dag komt,dat ook dit soort vet betaalde lieden en pluche warmhouders hier niet meer mee wegkomen. En dat de “Raad voor Burger Bescherming” deze zwaar gewichten als het recht echt zegeviert onder toezicht stelt.;) Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    in elk geval moet je in Zevenaar zowiezo niet wezen, dat is duidelijk.

    en dat er meer is, dat geloof ik. maar heb er zelf zo direct niet de links naar etc.

  • Hyperactief A-P

    in elk geval moet je in Zevenaar zowiezo niet wezen, dat is duidelijk.

    en dat er meer is, dat geloof ik. maar heb er zelf zo direct niet de links naar etc. Aldus: &&& 22/07/2012 21:34.

    Wat die eerste zin betreft mee eens &&&, al geloof ik niet dat zoiets alleen in Zevenaar mogelijk is. Wat betreft je tweede zin,die begrijp ik in deze context niet. Of doelde je op mijn Raad voor Burgerbescherming? Dat is cynisch bedoeld voor zwaargewichten (figuurlijk niet letterlijk) in de politiek, als antwoord op de Amsterdamse plannen om letterlijk te zware kinderen onder toezicht te kunnen plaatsen. Dus met een vlaagje humor, daar de Raad voor Burgerbescherming niet bestaat.:D Groetjes v Hyperactief A-P.

  • &&&

    nee ik bedoelde precies wat jij zegt, dat het heus niet alleen in zevenaar zo zal gaan. dat er meer van dat soort toestanden, kwestie's, situatie's zijn.

    waarmee ik het niet wil vergoelijken overigens.

  • Hyperactief A-P

    &&& Schreef:

    ——————————————————-

    > nee ik bedoelde precies wat jij zegt, dat het heus

    > niet alleen in zevenaar zo zal gaan. dat er meer

    > van dat soort toestanden, kwestie's, situatie's

    > zijn.

    >

    > waarmee ik het niet wil vergoelijken overigens.

    Oké is begrepen, THNX &&&. Groetjes v Hyperactief A-P.