Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op antipsychiatrie.startpagina.nl

ggz instellingen houden hoofd boven water,...ten koste van wat?

  • &&&

    wat moet je hier nu van vinden?

    http://www.accountancynieuws.nl/actueel/branche/pwc-ggz-instellingen-houden-hoofd-boven-water.113500.lynkx

  • &&&

    ja, in dat opzicht moet ik ook weer even terugdenken aan paulgo die reageerde bij de eo, (bedankt paulgo):

    Paulgo, 25 juni 2012 12:05 uur

    Ik heb weer een drukke ochtend gehad. Eerst van 9 tot 10 de dagopening. Een zinloze vergadering waarbij iedereen zijn plannen voor de hele dag moet vertellen. Wat een onzin. De meesten hebben de hele dag geen ene donder te doen en zitten de hele dag in het rookhok te kettingroken.

    Gelukkig mag ik naar een huistherapie toe Daar heb ik de hele ochtend gepunnikt. Dat deden wij op de kleuterschool ook al. Je mag nog blij zijn dat je iets te doen hebt op de opname afdeling want de meeste activiteiten zijn de laatste jaren wegbezuinigd:

    muziektherapie weg

    creatieve therapie weg

    houttherapie weg

    metaaltherapie weg

    grafische afdeling weg

    pottenbakkerij weg

    sporten weg

    zwembad weg

    alle huistherapieen op één na weg

    (http://www.eo.nl/tv/devijfdedag/artikel-detail/angst-en-intimidatie-bij-ggz-kliniek/)

  • &&&

    geloof me, straks krijg je prestatie behandelingen en lang behandelings boetes voor clienten… ga niet af op pwc. het is niet in geld uit te drukken onze geestelijke gezondheid. dat is nu eenmaal niet in geld uit te drukken. nooit nimmer. dat is het grootste dwaalspoor ever. je kunt met al dat soort geld en effect metingen, juist onze gehele bevolkingsgezondheid de nek omdraaien. en dat krijg je niet terug met een meerjarenbeleid, nee dat krijg je terug met generatie op generatie. al wat wij nu aan ellende zaaien, bijv. in de jeugdzorgplus, bijv. in de ggz, dat krijgen we 3 dubbel hard terug op onze boterham.

    heb het vanmiddag toevallig nog horen zeggen, uit eigen beweging, door een personeelsmedewerker binnen een kind/jeugdzorginstelling. toch weer leuk.

    maar ja, ook die had natuurlijk geen accountancy gedaan…

    en zolang je alleen maar in geld blijft rekenen, gaat het slecht met het vee, en gaat het slecht met de mensen.

    mensen zijn geen rondlopende dollartekens!!

  • Hyperactief A-P

    Ik moet me hier eens verder in verdiepen aangaande hun rol daarin, weet ook even niet wat ik hiervan moet denken. Wel ben ik het met je eens dat mensenleed niet in geld is uit te drukken. Groetjes v Hyperactief A-P.